Unghästklasser

stranger

Trådstartare
Kan någon bara bekräfta att jag fattat rätt!!

Har man en häst ÄLDRE än 7 år som endast hoppat typ 1-2 tävlingar som unghäst och alltså inte hunnit göra 2 felfria rundor på aktuell höjd i den åldern - får ändå starta avd A nu pga sin "höga ålder"

detta är ytterst förvirrande för en dressyrtant:D

Sv: Unghästklasser

JA.

Altså unghästar under 7 år ska hoppa avd B men man får starta avd A om man hoppat 2 felfria rundor på den höjden

Hästar som är över 7 år får man hoppa i avd A direkt ja.
Man får även starta "vuxna" hästar i avd B om man vill det.
Dock får man ej starta i avd B och sedan starta i avd a i en annan klass på tävlingen.

Ok... jag förstår... Vi kan alltså välja att smygstarta nu genom att anmäla till avd B i alla fall fast vad är vitsen man rider ju inte som en blådåre ändå på orut häst oavsett avdelning... (tänker högt)
Jag vill bara säker på att vi anmäler på rätt sätt!!

Säg nu att jag hade haft en unghäst som gått Avd B en felfri 0,90 och en felfri 1,0 får jag starta avd A i 0,90 då på nästa tävling??

Ok... jag förstår... Vi kan alltså välja att smygstarta nu genom att anmäla till avd B i alla fall fast vad är vitsen man rider ju inte som en blådåre ändå på orut häst oavsett avdelning... (tänker högt)
Jag vill bara säker på att vi anmäler på rätt sätt!!

vitsen är att start i avd B är typ hälften så dyrt som i avd A :idea:

Säg nu att jag hade haft en unghäst som gått Avd B en felfri 0,90 och en felfri 1,0 får jag starta avd A i 0,90 då på nästa tävling??
ja det får du, under förutsättning att det är en 6-åring vi pratar om, och att nollrundorna är gjorda det år hästen blir 6 år

tio tecken

Senast ändrad:

Bra tack! då har jag läget klart så här långt (tänkte inte på prisskillnad men det kan ju spela in förståss) återkommer säkert om/när det drar ihop sig - hoppvärlden är så invecklad:crazy::D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Dressyr Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst. Det gäller en 4åring. Vet att de...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka