unghästflockar

Sv: unghästflockar

Om någon undrar vad jag menar så t ex inställning till att ta med barn ut i hagen.

Visst visar din avatar ett barn som klappar hingsten när han går med stoflock?

Senast ändrad:

Barn som gör som jag säger tillsammans med mig i min hage där jag känner hästarna = OK

Barn under andra omständigheter i min hage = Inte OK

Askur har tex alltid gullats med av stofamiljernas barn, men under mina hökögon :D

Ja, men det är så här jag skulle vilja ha det. Jag tycker att det är bra att de som har ansvaret för flocken har koll på hästarna och på vilka människor som besöker dem. Jag har absolut inget emot att ägaren till det ställe som jag har min häst gåendes i unghästflock hos är med vid besöket, tvärtom tycker jag att det är trevligt. Problemet i det här fallet är att jag ofta känner mig så besvärlig för att jag vill hälsa på min häst, och det är den känslan som är väldigt jobbig.

//Julia

Jag har haft många unghingstflockar.

Jag har bevakat dessa som en beväpnad HÖK.

Du anar inte vad folk gör i hagar :mad:

Jag vill inte ha handmatade odrägliga hingstar som lärt sig tigga eller hänga över staketet.

För HINGSTÄGARNAS skull har det varit totalt besöksförbud om jag inte är med. Annars kan någon annans ägares kompisars kusiners bryllingar välla in för att mata ponnier, typ.

Dessutom har jag ofta sommartid haft så stora hagar att det är lättast om jag följer med och ropar fram gänget eller vet var man letar :idea:

Självklart fick ägarna hälsa på hur ofta som helst. Men ingen har ifrågasatt att jag följt med. Det är ju för deras hästars skull jag velat ha full koll på allt i hagen.

Hade någon vettig som jag visste förstod både reglerna och hästspråket frågat så hade vederbörande iofs kunnat hälsa på på egen hand, men det är ingen som visat intresse för det, de har ofta bott långt bort och velat hälsa på oss och alla andra hästar också när de varit i närheten.

Kommer inte em76 in i den här tråden snart :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka