Unghästar

Sv: Unghästar

De är unghästar till och med det år de är 6, men det var kanske det du menade - tills de är sju? De året du fyller sju är de inte unghästar längre.

De delas in som unghästar för att de begåvade inte ska behöva tävla med äldre- årgångstävlingar.

var gränsen för unghäst går vet jag inte egentligen. för mig är det 4-5 år som max.

Sex år generellt, men ett sto som gått med föl kan som sjuåring gå som unghäst. Med reservation för att det ändrats senaste åren.

Däremot måste sjuåringarna ha unghästskydd bak i hoppningen (om de nu har skydd). Känns lite märkligt kan jag tycka.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 076
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir världscup med julstämning i både hoppning, dressyr och körning när det blivit dags för London International Horse Show. Flera...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För dig som inte är på plats i Scandinavium under veckan sänder SVT både hoppning och dressyr från Gothenburg Horse Show med start 21...
Svar
0
· Visningar
106
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka