Unghästar

Sv: Unghästar

De är unghästar till och med det år de är 6, men det var kanske det du menade - tills de är sju? De året du fyller sju är de inte unghästar längre.

De delas in som unghästar för att de begåvade inte ska behöva tävla med äldre- årgångstävlingar.

var gränsen för unghäst går vet jag inte egentligen. för mig är det 4-5 år som max.

Sex år generellt, men ett sto som gått med föl kan som sjuåring gå som unghäst. Med reservation för att det ändrats senaste åren.

Däremot måste sjuåringarna ha unghästskydd bak i hoppningen (om de nu har skydd). Känns lite märkligt kan jag tycka.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Söderhamnsortens Ryttarförening arrangerar flertalet tävlingar i både dressyr och hoppning under året, i helgen inledde de säsongen med...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en lovande dressyrhäst registrerad i SWB född 2018, 2019 eller 2020? Då har du chansen att delta i inventeringen inför årets...
Svar
0
· Visningar
64
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 417
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästan 30 svenska ekipage är på plats i Herning, Danmark för internationella klasser i såväl hoppning som dressyr. Under tävlingens...
Svar
0
· Visningar
48
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka