Unghästar och försäkring...

Sv: Unghästar och försäkring...

Mitt sto var lågt livförsäkrad fram till 3 års ålder, men full veterinärvård. Höjde livvärdet en del vid 3, till en "mellansumma". Tanken var att höja ytterligare när hon blev äldre och jag studerat klart = hade råd med en försäkring för hela hennes värde. Nu blev hon inte kvar så länge som jag tänkt mig, utan flyttade till himlen.

Vallacken på 4 år som jag har på foder för senare köp har jag försäkrad för 100 000 i liv, och full vet. vård. Vill veta att jag har honom bra försäkrad om något händer under fodervärdstiden, och efter jag köpt honom också givetvis.. Det svider lite i plånboken, men känns tryggt på samma gång :laugh:

Huvudsaken är att man har en bra veterinärvårdsförsäkring, tycker jag. Vad man sen sätter i liv får var och en bedöma utifrån sin situation och sin plånbok.

Sv: Unghästar och försäkring...

Det är ju just det med plånboken som spelar rätt stor roll i livförsäkringen. Årsavgiften för försäkringen ökar regält om man så bara höjer upp en 20.000 och då kanske det är vettigare att sätta de extra slantarna på ett sparkonto istället.

Svårt att veta. Man kan ju inte sia om framtiden.

Håller med dig helt att veterinärbiten är den del som är klart viktigast!!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Vissa påstår att hundar kan klia av för mycket protein, dvs får hunden onödigt mycket protein kan den få klåda av det. Inte fel protein...
Svar
12
· Visningar
6 626
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 004
Senast: CindyLou
·
Hästmänniskan Ska man lägga sådana trådar här tro? Annars får moderator gärna flytta! Jag och min mor funderar på att köpa ett föl till hösten, dvs...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: elle12
·
Foder & Strö Har belutat mig för att köpa ett färdig foder till min häst. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska (hon är helt frisk) så jag tänkte...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: ss5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama