lady foxglove

Trådstartare
Måste fråga om detta stämmer som jag hört
kan man släppa ut en unghäst på 2 år på bete med äldre hästar.i detta fall på 27 respektive 18 år jag tror ju det men med kanske en avstängnad av en del av hagen till en början så de kan bekanta sig med varandra för at sedan släppa ut unghästen till de äldre.
tycker det låter knepig då man hör att man ej ska blanda unghästar med äldre hästar.. stämmer detta confused: hjälp mig stilla mitt funderande
tacksam för hjälp med min fråga:

Sv: unghäst

Du kan med gott samvete låta unghästen gå med dom äldre! Gör som vanligt när ni släpper ihop-att ni kanske låter hästarna stå i boxarna bredvid varandra först eller i hagarna jämte varandra.
Det brukar vara bra för yngre hästar att gå med äldre hästar som fostrar dom!

Sv: unghäst

by the way jag längtar till sommar hagen kommer upp och får se min häst och dess 27 åriga kompis på bete vem vet 27 åringen kan vara på sin sista sommar

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka