Ungefär vad kostar en buköppning?

Jag undrar vad vetvård ligger på I Norge? Det är ju generellt ett land där många varor, tjänster, hyror (och löner för all del) är betydligt högre än i Sverige. Men vet vården har jag ingen koll på?

Min uppfattning efter att ha varit på kurs med norska veterinärer är att kostnaden är betydligt (!) högre, iaf om man jämför de många små klinikerna i Norge som kör blandad drift och DV/motsvarande små kliniker i Sverige (Hur de större djursjukhusen är i prissättning vet jag inte).

Min uppfattning efter att ha varit på kurs med norska veterinärer är att kostnaden är betydligt (!) högre, iaf om man jämför de många små klinikerna i Norge som kör blandad drift och DV/motsvarande små kliniker i Sverige (Hur de större djursjukhusen är i prissättning vet jag inte).

Intressant. Det stämmer ju med att det mesta är dyrare i Norge. Vet du hur det ser ut med försäkringar för djur i Norge jmf med Sverige?

Kostnaderna för det mesta är högre i Norge, förutom blöjor av någon konstig anledning (kan säkert finnas något mer som svenskar nära gränsen handlar i Norge). Lönerna är även markant högre.

Kostnaderna för det mesta är högre i Norge, förutom blöjor av någon konstig anledning (kan säkert finnas något mer som svenskar nära gränsen handlar i Norge). Lönerna är även markant högre.
Att blöjor är billigare i Norge beror på att staten subventionerar just blöjor.

Även målarfärg och soltorkade tomater är mycket billigare i Norge än i Sverige. :D

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 685
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 184
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Behöver hjälp av en Uppsala bo
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur