Ungdomssektionen...

R

Ruh

... ni som är med i ungdomssektionen på er klubb (även alla ni andra också)
1. vad brukar eran klubb ordna för aktiviteter?

2. Vi är en liten klubb med kanske 10 ungdomar så jättegärna tips på vad vi kan hitta på när vi är så få.

TACK!!!

Sv: Ungdomssektionen...

1. Tolktävlingar, övernattningar, pizza & film-kvällar, ryktrallyn mm.

2. Något av ovanstående kanske? :)

Vi brukar ha myskvällar m t.ex. pizza, korv/hamburgergrillning o.s.v, spökkvällar, blåbärshoppningar, rykttävlingar, teorikurser, "aktivitetsdagar" o.s.v. Kanske kan va nåt?

Är inte aktiv längre i ungdomssektionen, men när jag var med så ordnade vi bla: filmkvällar, spökkvällar, rykttävlingar, ponnyridning, olika kurser, seriehoppning, lekdagar...

Vi anordnar:

Luciashowen (Det största, börjat planera i Augusti och showen är i december. Mkt uppskattande!)
Spökkväller (runt halloween) med övernattning
Övernattningar
Rykttävlingar
Barnkalas
Blåbärshoppningar
"Vi i stallet"-kurs + sen är med på tävlingen

Men då är ju vi en stor klubb med många barn och ungdommar.

Hej! Har precis kommit in i våran u-sek och det bara snurrar med ideér i mitt huvud. Vi är också ganska få, ca 15-20 st. Just nu håller vi på att planera en stor vårshow som vi ska ha och bjuda in allmänheten. Andra aktiviteter är väl pysselkvällar, luciafirande etc.

Alla andra har kommit med så bra tips.. jag kommer inte på något mer :crazy: hehe

I våran ungdomssektion så är vi ca 12 st tjejer.
Vi har teori varje helg
Ofta övernattningar och aktiviteter på loven
Seriehoppning
Seriedressyr (Vi hjälper endast till så allt funkar som det ska)
Spökvandringar
Fångarna på ridskolan
Luciashow
Ibland någon tårtbakartävling
Filmkväll

Det är vad jag kom på nu iaf! :)

Vad brukar uppskattas mest på era ridskolor? Vilken aktivitet?
Jag tycker att många andra ridskolor gör väldigt bra shower med bra idéer, så skulle gärna vilja veta om ni vill dela med er! ...:idea:

Är inte med i USS men på våran ridskola brukar de anordna:
Hästens dag varje sommar (ponnyridning, uppvisningar, clinics)
Lucia
Skötartävlingar
Maskeradskötartävlingar (samma som skötartävlingar men man ska även klä ut hästen)
Filmkvällar
Pysselstunder inför t.ex jul
Spökkväll

Något av detta funkar nog för eran klubb med :)

I våran ungdomssektion så är vi ca 12 st tjejer.
Vi har teori varje helg
Ofta övernattningar och aktiviteter på loven
Seriehoppning
Seriedressyr (Vi hjälper endast till så allt funkar som det ska)
Spökvandringar
Fångarna på ridskolan
Luciashow
Ibland någon tårtbakartävling
Filmkväll

Det är vad jag kom på nu iaf! :)

Vad brukar uppskattas mest på era ridskolor? Vilken aktivitet?
Jag tycker att många andra ridskolor gör väldigt bra shower med bra idéer, så skulle gärna vilja veta om ni vill dela med er! ...:idea:

Fångarna i stallet värkar kul, vad är det för något?

Vi brukar ordna skötarkurser, spökkvällar, käpphästkurser osv.
Sedan vill jag även ha en eftermiddag där man kan göra sin egen käpphäst :)

Den mäst uppskattade aktiviteten vi ordnat medan jag varit med i USS har varigt en filmkväll med kareoke. Alla ville sjunga hela tiden ;)

Påskägg letar tävling ligger ju nära till hands i dessa tider.

Rykt tävling, renaste hästen, finaste svansen, finaste manen mm.

Övernattning på logen

jag är ordförande i våran usek, och vi anordnar bland annat rykttävlingar, övernattningar i stallets cafeteria, hundhoppningar, ponnyrundor, akitiviter under ridskolans dag mm :)

Vårat problem är oftast att få dit barnen på aktiviteterna, dom verkar inte läsa lappar och sånt så bra :smirk: Men när de väl är där brukar dom ha roligt :).
Just nu har vi en VI i Stallet kurs, som dom tkr är skit kul :) ska till stallet och ha kursen om 1 ½ h :) Vi brukar även ha påskäggsjakt då vi gömmer ägg i skogen så får dom gå och leta två och två.
På hösten brukar vi ha spökvandring i skogen :D
SEn kan man ju ha små klubbtävlingar och göra väldigt enkla klasser så att alla kan vara med, stalldagar, hästpyssel. Vi ska även starta käpphästträning som barnen brukar tycka är jätte kul ;) Har även haft fångarna i stallet på min förra ridklubb.

Blev kankse lite rörigt :o

Roligt :)
Men nu är jag nyfiken.. Vad är fångarna på stalet? Det låte superspännande!

Våran klubb får nya ungdommar hela tiden och har nu en hel drös med små barn som vill vara med på våra ryckttävlingar :D :banana:

Kan tänka mig att det är lite olika stationer.
Typ: leta efter något i en spån fylld (inte helt) box... eller i olika spannar etc hehe märkte att min fantasi blev dålig här...
Så är man olika lag.
Ungefär som fångarna på fortet fast i stallet :idea:

Aha :idea:
Det var ungefär vad jag gissade på ;)

Någon som har tips på några andra "grenar" att ha i fångarna på stallet?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar