Ungdomsfest

Det var ju fler användare som reagerade på att rutorna skallrade, sedan skriver du att de inte skallrade trots att du skrivit så i trådstarten, och använder sedan uttrycket fel. Det blir ju ganska otydligt vad du menar.

Som sagt, noterat.
Tror ändå det i slutändan framgått hur illa det var.
Jag ska tänka på att väga mina ord bättre nästa gång jag skriver något mitt i natten när jag är irriterad och med sömnbrist.
 
Jag hade unnat kidsen en rejäl fest. Men så var det inte så längesen jag själv bjöd in till party 😁 så länge inget förstörs eller skräpas ner på min egen tomt så tycker jag det kan få vara.kan vara värt att stå ut med lite röj för god grannsämja. Någon annan dag kanske det är jag som behöver att de tolererar något jag gör som är störande. Så länge det är med goda intentioner(att ha kul) och inte med uppsåtet att förstöra för mig önskar jag dem en kul kväll.
 
Jag hade unnat kidsen en rejäl fest. Men så var det inte så längesen jag själv bjöd in till party 😁 så länge inget förstörs eller skräpas ner på min egen tomt så tycker jag det kan få vara.kan vara värt att stå ut med lite röj för god grannsämja. Någon annan dag kanske det är jag som behöver att de tolererar något jag gör som är störande. Så länge det är med goda intentioner(att ha kul) och inte med uppsåtet att förstöra för mig önskar jag dem en kul kväll.

Instämmer. Min granne tvärs över har haft några lite mer högljudda fester men det unnar jag honom. Han jobbar hårt, är en enormt omtänksam person och SÅ ofta är det inte fest där. Folk måste ju få ha kul (hans kompisar är jättetrevliga också, det blir bara högljutt men inget mer).

Jag har sagt åt honom också att de får jättegärna parkera sina bilar på min gräsmatta, hans garageinfart är pytteliten. Det är bättre att de står på min sida än på den smala vägen (vi har en brandman som granne som kan behöva iväg snabbt).
 
Sist som det var vild ungdomsfest i huset bredvid så ingick det både cannabis och extacy.
Så ibland är det verkligen motiverat med Polisen.
Nu så ringde de själva efter ambulans när det gick tokigt. Polisen kom då med på köpet.
Klockan 04 om natten.

Ja, är det sådant som förekommer är det ju en annan femma. Men en "vanlig" ungdomsfest med alkohol och hög musik tycker jag inte är något att hetsa upp sig för. Vi har ju faktiskt varit unga vi också och festat loss ;)
 
Alltså, jag tror att väldigt få människor missunnar andra att ha fest.
Jag tycker bara att medmänniskor ska kunna vara hyfsat fredade i sitt hem.
Vi hade som sagt inte ens kunnat se nån film, även med stängda fönster.

Jag hade inte velat "utsätta" mina grannar för det. Men vi är uppenbarligen olika där. Och det är väl därför det blir irritation i såna här fall.
 
Ja, är det sådant som förekommer är det ju en annan femma. Men en "vanlig" ungdomsfest med alkohol och hög musik tycker jag inte är något att hetsa upp sig för. Vi har ju faktiskt varit unga vi också och festat loss ;)
Om det är minderåriga som dricker alkohol så har ju någon langat.
Det är inte heller bra.
 
Den lagen gäller ju inte privata tillställningar som jag förstår det.
1EEBBE0E-DBE6-4978-9223-2ECFAD66978F.jpeg
 
Blev plötsligt väldigt tacksam över tidigare grannar som antingen haft bättre ljudisolering i sina hus än TS , eller högre tolerans mot glada ungdomsfester (ungdomar och ungdomar.. vi var väl runt 18-25 år).
Aldrig har de haft åsikter om våra högljudda fester, visserligen var det inte sällan som någon kom över och anslöt sig.
Herregud vilken tid, så roligt vi hade! 😄🥳
 
Precis som någon annan redan skrivit tycker jag att det har stor betydelse om detta är något som förekommer typ flera gånger i veckan eller om fredagens midsommarfest var en engångsföreteelse. Jag hade inte bråkat med mina grannar för att deras tonårsbarn hade haft en högljudd midsommarfest. Däremot om de har fest flera gånger i veckan, året runt, hade jag förmodligen inte varit lika överförtjust.

Men finns det ingenstans i huset ni kan sova som är vänt bort från grannen? Mitt flickrum är det enda sovrummet hos mina föräldrar som är mot grannen, alla andra sovrum är i andra änden av huset. Nu bor jag inte hemma längre, men grannen har även ett äldre barn som var i feståldern medan jag bodde hemma, och jag har fått byta sovrum nån natt när de spelat extremt hög musik och det samtidigt varit så varmt att man måste ha fönstrena öppna. Man överlever det också om det är en inte så vanligt förekommande grej.

Risken finns att föräldrarna ilsknar till och att det blir ett rent litet helvete när dina barn är i den åldern sen. Man får väl väga eventuella fördelar med att få som man vill just nu mot konsekvenserna som kan komma sen. En bra grannsämja är i alla fall för mig värd en hel del.
 
Om det är så högt så att man inte ens kan höra sin egen tv med stänga fönster så måste jag nog hålla med om att det är för högt. Jag bara undrar vad fasen grannen har för ljudanläggning som får till så hög musik.
Inte ens när jag bott i lägenhet o grannarna har haft fest så har har det låtit så otroligt mkt.
 
Precis som någon annan redan skrivit tycker jag att det har stor betydelse om detta är något som förekommer typ flera gånger i veckan eller om fredagens midsommarfest var en engångsföreteelse. Jag hade inte bråkat med mina grannar för att deras tonårsbarn hade haft en högljudd midsommarfest. Däremot om de har fest flera gånger i veckan, året runt, hade jag förmodligen inte varit lika överförtjust.

Men finns det ingenstans i huset ni kan sova som är vänt bort från grannen? Mitt flickrum är det enda sovrummet hos mina föräldrar som är mot grannen, alla andra sovrum är i andra änden av huset. Nu bor jag inte hemma längre, men grannen har även ett äldre barn som var i feståldern medan jag bodde hemma, och jag har fått byta sovrum nån natt när de spelat extremt hög musik och det samtidigt varit så varmt att man måste ha fönstrena öppna. Man överlever det också om det är en inte så vanligt förekommande grej.

Risken finns att föräldrarna ilsknar till och att det blir ett rent litet helvete när dina barn är i den åldern sen. Man får väl väga eventuella fördelar med att få som man vill just nu mot konsekvenserna som kan komma sen. En bra grannsämja är i alla fall för mig värd en hel del.

Jag bryr mig inte heller som sagt om grannarna har fest då och då, vilket också sker. Framförallt i tidigare nämnda fastighet. Föräldrarna har ofta fest en gång i veckan under sommaren till sent på natten och det är noll problem. Jag kan då höra dom och vilken musik det är, men om vi stänger fönstren är det ganska lågt. Då är det bara bakgrundsbrus, dvs inget att ens notera.

Och jag kommer inte göra nånting alls. Om det inte skulle bli exakt likadant väldigt ofta. Jag ville mest veta vad som gällde.
Får väl dock erkänna att jag skrev i viss affekt i början för jag var trött och irriterad ;)

Tyvärr finns det inga möjligheter att byta rum. Och förutom i fredags hade det inte varit aktuellt.
 
Fester ibland stör inte. Men jag tänker att det är väl helt självklart att man ändå tänker på omgivningen och inte bara skg själv. Man måste inte ha full volym och skrika. Man kan ju ha vild fest med lite lägre volym och komma ihåg att man inte är jordens mittpunkt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp