E
Eem
På sistone har det börjat komma två tjejer till vårat travstall och hjälpt till lite 13 och 15 år. Dom är ju ute efter att rida förstås och det får dom men jag vill att dom ska få lära sig lite hästvett också och göra lite nytta. Så det heter "att dom får hjälpa mig att träna mina hästar". Jag säger till dom hur dom får rida den o den dagen och oftast så är jag med dom och kollar. För jag vill inte ha någon busridning. Iallafall inte med dessa två varmblod som är ganska heta av sig om dom får upp farten och dessutom är den ena inte i kondition. Dessa tjejer är inte alltför erfarna. Ena tjejen har ridit två terminer på ridskola och är ganska impulsiv av sig och den andra som verkar väldigt lugn har aldrig ridit på ridskola men rider visst mycket i ett annat stall. Men det syns på sättet när dom hanterar hästarna att dom är inte riktigt säker.
Nu i början har jag fått dom att hålla sig på ridbanan men efter ett tag så kan jag förstå att det blir lite tråkigt i längden. Så nu har dom fått börja rida ut på stigar och vägar som jag tycker är säkra. Nu känner dom ju hästarna också.
Men nu är det så att dom "pendlar" mellan mitt stall och ett annat travstall i närheten.
Och där får dom göra mycket mer saker som att ut o rida barbacka och kvällsritter. Det här är alltså med travare som är mellan 3-9 år.
Och en dag kom dom och berättade att dom varit ute och gått med en årings hingst. Jag höll på och slog på rygg men sen börjar man ju fundera:
Är man för överbeskyddande?
Den andra ägaren är av åsikten att dom lär sig av sina misstag.
MVH Eem
Nu i början har jag fått dom att hålla sig på ridbanan men efter ett tag så kan jag förstå att det blir lite tråkigt i längden. Så nu har dom fått börja rida ut på stigar och vägar som jag tycker är säkra. Nu känner dom ju hästarna också.
Men nu är det så att dom "pendlar" mellan mitt stall och ett annat travstall i närheten.
Och där får dom göra mycket mer saker som att ut o rida barbacka och kvällsritter. Det här är alltså med travare som är mellan 3-9 år.
Och en dag kom dom och berättade att dom varit ute och gått med en årings hingst. Jag höll på och slog på rygg men sen börjar man ju fundera:
Är man för överbeskyddande?
Den andra ägaren är av åsikten att dom lär sig av sina misstag.
MVH Eem