• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Modesty Blaise
  • Startdatum Startdatum
M

Modesty Blaise

:confused: Jag har en tvåårig d-ponny, född i april, hon har troligen blivit tjuvbetäckt, vad kan hända om hon blev dräktig??

Sv: Ung mamma

Att hon får ett föl nästa vår? ;) Nä, ta ut en veterinär och kolla henne så vet du om du behöver vara orolig eller inte. Skulle hon vara dräktig kan du spruta bort fostret om du inte vill ha det, annars är det bara att se till att hon får vad hon behöver under dräktigheten och efter fölning. Hon själv tar ingen skada, även om jag inte skulle välja att betäcka min egen tvååring redan.

Jag haller med Mia_R, det ar inte speciellt farligt att fa ett fol i 3-ars aldern. Se bara till att hon far bra foder sa att hon klarar av att vaxa samtidigt som hon ar draktig.

Ta ut veterinaren sa att ni vet helt sakert om hon ar draktig eller inte, da slipper du oroa dej i onodan.

Vad ar det for hingst?

Den ev. blivande pappan är en smäcker B-ponnyhingst på 120 cm, snygg och rättställd är han. Stoet är en korsning, stadig modell.

Hej. Jag har själv en tvååring som blev tjuvbetäckt. Hon blev alltså betäckt som ettåring(!). Vi var ordentligt oroliga för hur det skulle gå med fölning o allt.
Men igår natt/morse fick hon ett jätte fint hingstföl. :) Hon klarade allting själv och tar hand om fölet otroligt bra. Än så länge är hon fin i hullet o verkar inte ha tagit skada alls. Men vi matar på henne så mkt det bara går och har ökat succesivt ju mer det närmat sig fölningen hela tiden, för att inte riskera att hon faller ur eller stannar i växten. Men man vet ju aldrig hur det går sen.. Positivt hittills i alla fall. Hoppas det går lika bra med ditt sto och föl! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 747
Senast: soom
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 654
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 790
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 974
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka