Undersökning!

A

Ancor

Om det fanns en tjänst tillgänglig för alla som ska köpa häst, som innebär att en hästfysioterapeut, en veterinär och en ryttare följer med, kollar på hästen och kan rekommendera dig att köpa den utifrån vad dom känner/ser, skulle du kunna köpa den tjänsten av dessa personer? naturligtvis utgår man från dina förutsättningar och önskemål. Är detta en helt absurd ide´?

Sv: Undersökning!

Frågan är väl om det finns en enda häst som både går igenom veterinär, terapeut, ryttare, och som dessutom DU faller för, och som passar din plånbok?

Tror att det hade blivit för dyrt för den vanlige hästköparen. De som har kapital att köpa de verkligt dyra hästarna har också möjlighet att köpa in den här kompetensen redan idag. Gör det också om de själv saknar den.

Jag skulle välja bort ryttaren, det är ju ändå jag som ska rida hästen och vet vad jag vill ha, samt att hästen ska passa mig. Däremot låter vet och hästfysioterapeut som en helt okej idé, men tror att prissättningen kan skena iväg för den vanliga hästköparen.

För mig skulle det inte vara aktuellt tror jag.

Veterinär kopplas ju ändå in vid ett senare tillfälle om man bestämmer sig för att köpa.

Ryttare nej. Som någon annan sa: Det är jag som ska rida. Det är jag som ska KUNNA rida hästen. Alla är vi dessutom olika i form av val av häst

Fysio skulle kanske kunna vara intressant men troligvis skulle jag inte anlita någon vid köpet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: tara
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar