Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Alltså säger man uska? Har aldrig hört det uttrycket tidigare, tog flera sidor innan jag fatta vad det var.
Sorry för OT
*kl*
Alltså säger man uska? Har aldrig hört det uttrycket tidigare, tog flera sidor innan jag fatta vad det var.
Sorry för OT
Fast de syrror jag känner säger att de får ut mellan 23-25 efter skatt, det tycket iaf inte jag är en dålig lön. Anställda av landsting.
Samma här. Ingångslönen för en jurist ligger på typ 24-26 tusen.
Ingenjörerna på mitt jobb har inte heller en så där värst hög ingångslön.
Oj, då måste de ha ovanligt hög SSK-lön.
De sjuksköterskor jag känner, får ca 25 före skatt. Och de flesta är erfarna syrror i 60-årsåldern. Med vidareutbildningar.
De som är anställda av kommunen får som regel ett par tusenlappar mer än de som är anställda av landstinget.
Men om man tänker på hur tungt jobbet är och på vad man gör är det inte rimligt, faktiskt. Och dessutom hur stressigt folk som arbetar inom kommunen har (eftersom det är för dyrt att anställa fler personer och allt går jämt med minus)
Jag tycker helt ärligt inte att t.ex min sambo som kör lastbil ska ha högre lön än mig, om man kollar på utbildnings längd och viktighet. Men tro fan att han har det så det blir bättre för ekonomin att jag går hemma med barn. Och så är den karusellen igång.
Tillgång och efterfrågan, styr lönen.
......
Nu så städar vi också![]()