Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har några vänner som är uska, jag påbörjade utbildningen men hoppade av. Men hon jag känner bäst fick en ingånglön på 27 000 kr på hemtjänsten här i skåne.
Sen tycker jag inte 20-22000 ingångslön är lågt när man enbart har gymnasiekompetents. Som väktare fick man inte ens det i ingånglön, men det är det ingen som klagar på? Vad är det som gör att just uska ska tjäna så mycket mer?
Har några vänner som är uska, jag påbörjade utbildningen men hoppade av. Men hon jag känner bäst fick en ingånglön på 27 000 kr på hemtjänsten här i skåne.
Sen tycker jag inte 20-22000 ingångslön är lågt när man enbart har gymnasiekompetents. Som väktare fick man inte ens det i ingånglön, men det är det ingen som klagar på? Vad är det som gör att just uska ska tjäna så mycket mer?
12,60 Euro i timmen + ob. Heltid är 38 timmar i veckan.
Fast då betalar jag väldigt mycket mindre i skatt här. Brukar få ut mellan 1700 - 2000 Euro efter skatt (beror lite på hur mycket ob-tid jag jobbat).
Fast de syrror jag känner säger att de får ut mellan 23-25 efter skatt, det tycket iaf inte jag är en dålig lön. Anställda av landsting.
*kl*
Här finns en sida där man jämföra hur välbetalt ett akademiskt yrke i snitt är i förhållande till dem som bara har gymnasiekompetens. Ganska intressant.
http://www.saco.se/Forskning--kunsk...och-livslon/livsloner-for-olika-utbildningar/
Japp det med. Jag lever mycket gott på den lönen här och kan varje månad lägga undan ett par tusen. Så jag klagar inte. Behöver dessutom inte ens jobba 40 timmar i veckan
Det borde framgått av mitt inlägg att jag syftade på helge eftersom det var det jag fetade i citerad text samt nämnde som exempel i min text. Men jag sa visst inte uttryckligen på helger, hääärregud. Jag ska aldrig mer göra om det.
Jag är böjd att hålla med. En ingångslön på 22.000 kronor är grymt bra. Läser man till civilingenjör snittar man numer runt 28.000 i ingångslön, för 5 år till med studielån. Och då är det ändå ett av de yrken där det faktiskt - på längre tid - lönar sig att studera.
22.000 är ungefär vad många grundskollärare får i ingångslön - och då har man 4 år på universitetet.
Att få det som uska verkar ganska märkligt och då bör man vara nöjd.
Fast de syrror jag känner säger att de får ut mellan 23-25 efter skatt, det tycket iaf inte jag är en dålig lön. Anställda av landsting.