Underskattade hingstar i halvblodsaveln

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pastejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 223
  • Visningar Visningar 22 878
Sv: Underskattade hingstar i halvblodsaveln

har sett två avkommor till saigon. Båda har ärvt den typiska halsen + ett otroligt vänligt temprament. Inte tittat så noga på benen dock men inga påfallande fel.

har sett två avkommor till saigon. Båda har ärvt den typiska halsen + ett otroligt vänligt temprament. Inte tittat så noga på benen dock men inga påfallande fel.

ok. jag tycker oxå att det verkat vara jättebra temprament på dem o fina har de verkligen varit :) du får kolla noggrannare på benen nästa gång.. ;)

Knapplån

Ser nu alla till att läsa igenom denna tråden grundligt innan ni bestämmer hingst i år? :angel:

Mycket intresanta funderingar ni har, jag är för ung och oerfaren i avelssvängen för att riktigt hänga med men jag gör så gott jag kan. Väntar nu föl e. Aerline H som omnämts som underskattad i tråden men det håller inte jag med om. Jag tycker han används ganska mycket? (orka hämta hingstkatalogen och se efter :angel: ) Finns ju klart hingstar som är mer underskattade.

Elmshorn håller jag med om. Blir förbannad, skicka tillbaka hingsten dit han är uppskattad så han får nedärva sina fina egenskaper istället för att stå här och skrota. ;) (Elmshorn är förvisso far till stoet som är dräktig med Aerline så jag kan vara en aningens partisk.)

En allmän reflektion: Små hingstar verkar få lite ston? Eller är det att förenkla för mycket?

Liknande trådar

Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 276
Senast: Masse
·
L
Avel Nu måste jag lufta en tanke jag haft under en längre tid, jag är säkert inte ensam. I halvblodsaveln har man så stora krav på... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 540
Senast: swe
·
Avel Jag har fram till nu mest följt halvblodsaveln från åskådarplats och valt hingstar på "känsla" och med hjärtat de gånger jag betäckt... 2
Svar
22
· Visningar
3 185
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka