Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag kan se i hingstkatalogen stod han i Sverige åtminstone 1997, och han borde väl stått här året innan då han godkändes1998 exporterades han och fick två ston det året.
Förr följde jag halvblodsaveln mkt noga och kunde alla hingstar och stammar. Nu är det sämre beställt med den saken.![]()
Har bara sett en bild av Saigon, och på den är han oerhört snygg (har Kaliberhalsen och är dessutom mkt ädel i kroppen).
Men har inte sett honom i verkligheten som jag gjort med hans far och farfar. Vet du hur han är i temperamentet -eller intressantare: vad han lämnar?
MEN.........................det jag kan säga är att det hänger faktiskt på hingst ägaren att göra sin hingst så pass intressant att sto ägarna kommer.
Man kan ju matcha sin hingst genom fördelaktiga priser, riktiga rabatter vid flera ston, service.
Procent vid återkommande ston, ge en form av utdelning i pengar när avkommorna fölvisas( tex 5 % av fölavgiften ges tillbaka vid uppvisad föl bedömning).
Det är hårt på marknaden, så skall man överleva som hingst ägare gäller det att ha fantasi.
Jag har bara hört positivt om Saigons temperament och nedärvning av detta. I och för sig är hans avkommor inte så gamla ännu, men "alla" jag pratat med (ett antal...) som har Saigon-avkommor framhåller just det goda temperamentet.
Lånar..
En hingst som varit uppe på diskution i tråden är Niklas. Vart står han i år? Kan inte hitta honom på Markebäcks hemsida. Vill betäcka med honom.
va roligt att tråden lever igen![]()
de Saigon-avkommor jag har sett har varit mkt fina i typen, men parallellförskjutna. är de som ni sett oxå det? är han det själv? (har inte hingstkatalogen med mig just nu..)
Den Saigonavkomma som jag har fött upp är också lite parallelförskjuten. Vet faktiskt inte om han är det själv.