Underliga saker män gör.

Tycker jag och lagen. Att stå och jucka på någon är uppseendeväckande beteende. Det är inget som är något tyckande. Det är helt enkelt inte okej.

Jag vet inte vad du har för erfarenheter men mina är att även om man säger till vakten så händer i normalfallet inget alls. Därför säger många inte till för det är ju lönlöst. De gånger jag och övriga jag känner har gjort det så har vi fått attityden att vi får skylla oss själva tillbaka. Till och med när en idiot körde upp handen mellan benen på mig fick jag den attityden av vakten. Så min åsikt är att hade vakterna gjort sitt jobb, dvs. sett till att alla trivdes och kastat ut de som inte kan sköta sig så hade ingen stått och juckat på dansgolvet för då hade de fattat att det inte är ett acceptabelt beteende. Som det är nu så gör vakterna som du, lägger ansvaret på de utsatta istället för att ta tag i de som utgör problemet.

Den situation du beskriver, som du varit med om, är inte OK. Jag håller med.

Nej, jag är inte och har aldrig varit, tillräckligt snygg eller attraktiv för att själv råka ut för den typen av beteenden som du beskriver.
Så jag är väl lyckligt förskonad och lite naiv i att tro att det är tillräckligt att tala om för en oönskad danspartner, eller en danspartner med oönskat beteende, att det inte är OK.

Jag tycker inte om att flytta ansvaret till den som blir utsatt, men för min egen bekvämlighet hade jag nog fått in en fullträff i skrevet med kommentaren "hoppsan, jag visste inte att du hade ditt skrev i mitt knä" eller något liknande.

Absolut faller det på den juckande att uppföra sig rumsrent, sedan kan jag själv göra vad jag kan för att få vederbörande att uppfatta mitt missnöje med handlingen. Medelst ord eller handling.

Den situation du beskriver, som du varit med om, är inte OK. Jag håller med.

Nej, jag är inte och har aldrig varit, tillräckligt snygg eller attraktiv för att själv råka ut för den typen av beteenden som du beskriver.
Så jag är väl lyckligt förskonad och lite naiv i att tro att det är tillräckligt att tala om för en oönskad danspartner, eller en danspartner med oönskat beteende, att det inte är OK.

Även om du inte har råkat ut för det själv så har du väl sett vad som händer? Man ja, det är väldigt naivt att tro att oönskade närmanden upphör bara för att man säger ifrån. Slutar de så ingår den vanliga ramsan med diverse otrevliga tillmälen innan de avlägsnar sig.

Jag tycker inte om att flytta ansvaret till den som blir utsatt, men för min egen bekvämlighet hade jag nog fått in en fullträff i skrevet med kommentaren "hoppsan, jag visste inte att du hade ditt skrev i mitt knä" eller något liknande.

Absolut faller det på den juckande att uppföra sig rumsrent, sedan kan jag själv göra vad jag kan för att få vederbörande att uppfatta mitt missnöje med handlingen. Medelst ord eller handling.

Det räcker att du vrålar ifrån på vederbörande så blir du utkastad :meh: För då har minsann vakterna koll!

Förlåt men :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::banghead: det här var det naivaste jag läst på ett tag. Jag gillar att dansa, med kompisar eller själv, utan att tänka på hur det måste se ut för andra (galet har jag fått höra haha) och jag blir tvångsdansad, juckad på och när jag försöker backa ut ofta fasthållen av nån random snubbe nästan varenda jävla gång jag är på en nattklubb. Jag har aldrig sett någon vakt göra något åt den typen av beteende. De som åker ut är de som slåss eller är för fulla, eftersom krogen kan förlora alkoholtillståndet pga överservering.

Nja, jag tror inte det är standard enligt vaktboken. Däremot föredrar jag att själv hantera det inledningsvis genom att markera att jag inte gillar.

Nej standard enligt vaktboken är det säkerligen inte men det är vad som sker för då drar någon uppmärksamhet till sig. Uppmärksamhet=stök och bråk. Jag fördrar att slippa hantera sådant alls. De som inte kan bete sig ska jag inte behöva ta itu med och jag ska slippa få den långa raddan av okvädningsord över mig när jag säger ifrån. Vakterna kan gärna få göra det som har betalt för att hålla ordning när nu föräldrar inte har lärt sina avkommor hur man beter sig bland folk.

Känns som om jag haft tur för på de uteställena jag varit på så har de som misskött sig dvs de som är för fulla, bråkar, eller är för otrevliga på dansgolvet. Vi har sagt till vakterna som inte eskorterat dem ut med en gång men haft ett öga på dem och håller koll på dansgolvet och därmed kastat ut dem om de inte beter sig.

Dock förstår jag att de inte kan kasta ut någon på grund av att en-två tjejer i samma gäng säger till men att de sedan håller koll.

Kanske bara har haft turen att ha bra vakter och känna de flesta i en liten mindre stad.

Tråkigt att man inte ska kunna dansa som man vill och bli respekterad när man visar att man inte är intresserad.

Förlåt men :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::banghead: det här var det naivaste jag läst på ett tag. Jag gillar att dansa, med kompisar eller själv, utan att tänka på hur det måste se ut för andra (galet har jag fått höra haha) och jag blir tvångsdansad, juckad på och när jag försöker backa ut ofta fasthållen av nån random snubbe nästan varenda jävla gång jag är på en nattklubb. Jag har aldrig sett någon vakt göra något åt den typen av beteende. De som åker ut är de som slåss eller är för fulla, eftersom krogen kan förlora alkoholtillståndet pga överservering.
Samma här, försöker säga till, försöker dansa iväg och de följer efter. Säger man till trevligt respekteras det inte utan det krävs att man skriker på dem för att det ska ge effekt, ev behöver man hota med vakt. Helt galet och tar liksom bort en del av det roliga.. dansar liksom gärna med vissa men inte med alla och har inget emot en dansinvit. Problemet är när de direkt grindar mot en eller inte tar ett artigt nej tack

Ok, enda gången jag har sett liknande beteende så slängde vakten raskt ut tre killar en efter en, med ngn halvtimmas mellanrum, som juckade i luften och var dryga (när hon sa till, alltså inte vakten utan killen.) bakom min väninna. Stockholm.

(Annars har jag bara varit ute på studentnationer och där såg jag inte liknande, men man ser ju inte alltid vad som händer andra.)

O_o

Jag har i princip levt på nattklubbar i flera år och aldrig sett ovanstående, MEN GIVETVIS måste vi såklart dra till med "amen tjejerna dåååå" så fort vi pratar om ett problem som framför allt rör män. Absolut. :banghead:

Men allvarligt? Jag har jobbat inom nattklubbarna i x antal år innan jag drog vidare och jag har personligen inte haft problem med män på dansgolvet såsom jag får förklarat för mig att det är idag. Jag tycker inte det är ok OAVSETT kön på att bete sig på detta viset. Har själv en nära vän som vart ruggigt otrevlig att ha med sig ut och vi fick förklara för henne att tafsa, jucka och hålla fast inte är ok. Hon försåg sig ibland fick hon napp ibland inte men inte en gång att hon var nära att åka ut pga av beteendet. Eller att någon av grabbarna sa till heller. Det var vi andra som fick rycka in.

Men vill du läsa in att jag tycker att allt är kvinnans fel så javisst. Go for it

Men allvarligt? Jag har jobbat inom nattklubbarna i x antal år innan jag drog vidare och jag har personligen inte haft problem med män på dansgolvet såsom jag får förklarat för mig att det är idag. Jag tycker inte det är ok OAVSETT kön på att bete sig på detta viset. Har själv en nära vän som vart ruggigt otrevlig att ha med sig ut och vi fick förklara för henne att tafsa, jucka och hålla fast inte är ok. Hon försåg sig ibland fick hon napp ibland inte men inte en gång att hon var nära att åka ut pga av beteendet. Eller att någon av grabbarna sa till heller. Det var vi andra som fick rycka in.

Men vill du läsa in att jag tycker att allt är kvinnans fel så javisst. Go for it

Men allvarligt - även du vet nog att män leder statistiken när det kommer till tafsande och liknande sexuella trakasserier men du tycker ändå det är värt att nämna att du minsann har en kvinnlig vän utan några som helst hämningar? Det är EXAKT samma typ av argument som när man diskuterar våldtäkt som ett maskulint problem och någon drar till med "kvinnor våldtar faktiskt också". Ärligt talat. Det tillför absolut ingenting utan fungerar bara avledande från det verkliga problemet - män som tafsar/våldtar kvinnor.

Men allvarligt - även du vet nog att män leder statistiken när det kommer till tafsande och liknande sexuella trakasserier men du tycker ändå det är värt att nämna att du minsann har en kvinnlig vän utan några som helst hämningar? Det är EXAKT samma typ av argument som när man diskuterar våldtäkt som ett maskulint problem och någon drar till med "kvinnor våldtar faktiskt också". Ärligt talat. Det tillför absolut ingenting utan fungerar bara avledande från det verkliga problemet - män som tafsar/våldtar kvinnor.

Japp du är allsvetande och har rätt, jag bugar mig för dig och erkänner att mina personliga upplevelser har inget med tråden att göra alls.

Jag har inget mer att tillägga. Går knappt ut längre och som sagt jobbar inte längre inom dessa kretsar så behöver inte längre bry mig.

Japp du är allsvetande och har rätt, jag bugar mig för dig och erkänner att mina personliga upplevelser har inget med tråden att göra alls.

Jamen precis, var ju exakt det jag skrev. :up: Kul att du kunde ta till dig av det faktiska innehållet i inlägget och inte bara fokusera på dig själv.

:meh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka