Underliga saker män gör.

FadeAway

Trådstartare
Var ute i helgen och en okänd karl börjar dansa i vårt gäng. Utan att säga något som helt men uppenbart intresserad av en av mina vänner. Vännen har sambo barn och gjorde inget för att uppmana det. Men liksom sådär att stå bara och inte säga något. Vad vill de med det? Jag är rätt sällan ute nu men det var ju likadant när jag var yngre. Vad väntar de ska hända? Varför gör de så?

Hur pratar man på ett dansgolv? :D

Jag antar att han helt enkelt sökte kontakt genom att dansa och se om det ger någonting. Man går ju inte liksom fram till någon som står och dansar knackar på axeln och kollar om de vill gå undan någonstans och prata.

Så länge de inte börjar tafsa och sköter det snyggt är det bara trevligt.

De gånger vi varit ute har man fåt kontakt på dansgolvet och sen är det bra. Litet leende, liten bekräftelse på uppskattning även om man har sambo/barn whatever (jag har sambo) behöver kontakten man får på dansgolvet inte leda någonstans. Singel och intresserad bra första försök.

Personligen tycker jag inte det är så konstigt. Modigt av honom att dansa ensam in mot en grupp. Tjejer gör likadant fast oftas när de står i en grupp och får kontakt med spanet brevid :D

Alltså jag tycker inte det är konstigt att dansa med random folk på dansgolvet, att dansa betyder inte automatiskt att man vill ligga. Men snubbar som bara kommer fram och dansar med ens kropp utan att ens söka ögonkontakt eller inte backar när man inte signalerar att man vill. Snubbar som fysiskt håller fast en för att dansa. Det är anledningen till att jag inte längre gillar nattklubbar.

Alltså jag tycker inte det är konstigt att dansa med random folk på dansgolvet, att dansa betyder inte automatiskt att man vill ligga. Men snubbar som bara kommer fram och dansar med ens kropp utan att ens söka ögonkontakt eller inte backar när man inte signalerar att man vill. Snubbar som fysiskt håller fast en för att dansa. Det är anledningen till att jag inte längre gillar nattklubbar.

Fast det där är ju över gränsen! Jag tolkade TS som att snubben bara dansade?

Var ute i helgen och en okänd karl börjar dansa i vårt gäng. Utan att säga något som helt men uppenbart intresserad av en av mina vänner. Vännen har sambo barn och gjorde inget för att uppmana det. Men liksom sådär att stå bara och inte säga något. Vad vill de med det? Jag är rätt sällan ute nu men det var ju likadant när jag var yngre. Vad väntar de ska hända? Varför gör de så?
Han ville väl söka kontakt och få uppmärksamhet. Inte svårare än så tänker jag.

Nej det här var i tysthet och juckningslöst. Men liksom i 20-30 minuter och följde efter oss när vi flyttade oss.
Den andra varianten fanns också på ett annat dansgolv. Trots två vakter med uppsikt över dansgolvet så hände ingenting.

Nej det här var i tysthet och juckningslöst. Men liksom i 20-30 minuter och följde efter oss när vi flyttade oss.
Den andra varianten fanns också på ett annat dansgolv. Trots två vakter med uppsikt över dansgolvet så hände ingenting.

Misuppfattade dig sorry

raderat

@Lovisaleonora
@FadeAway svarade på ovanstående inlägg och jag läser det som att hen med den andra varianten syftar på juckanden på det andra dansgolvet och att vakterna inte gjorde något åt det.

Men nej! Det ska verkligen ingen behöva göra. Att stå och jucka på någon är verkligen inget acceptabelt beteende på ett dansgolv någonsin!

Tycker du, nej.
Och nej, jag skulle inte tycka att det var acceptabelt om en främmande människa tog sig sådana friheter med mig.
Men jag skulle ju heller inte stå ordlöst kvar och acceptera det.
Jag skulle rimligen upplysa vederbörande om att det inte är acceptabelt. Jag skulle inte vänta på att någon annan upplyste vederbörande om det.

Jag har sett ganska många olika saker på dansgolv, där båda parter varit med och drivit på ganska sexuella dansbeteenden.
Så nog finns det sådana som har andra åsikter än du.

Tycker du, nej.
Och nej, jag skulle inte tycka att det var acceptabelt om en främmande människa tog sig sådana friheter med mig.
Men jag skulle ju heller inte stå ordlöst kvar och acceptera det.
Jag skulle rimligen upplysa vederbörande om att det inte är acceptabelt. Jag skulle inte vänta på att någon annan upplyste vederbörande om det.

Jag har sett ganska många olika saker på dansgolv, där båda parter varit med och drivit på ganska sexuella dansbeteenden.
Så nog finns det sådana som har andra åsikter än du.

Tycker jag och lagen. Att stå och jucka på någon är uppseendeväckande beteende. Det är inget som är något tyckande. Det är helt enkelt inte okej.

Jag vet inte vad du har för erfarenheter men mina är att även om man säger till vakten så händer i normalfallet inget alls. Därför säger många inte till för det är ju lönlöst. De gånger jag och övriga jag känner har gjort det så har vi fått attityden att vi får skylla oss själva tillbaka. Till och med när en idiot körde upp handen mellan benen på mig fick jag den attityden av vakten. Så min åsikt är att hade vakterna gjort sitt jobb, dvs. sett till att alla trivdes och kastat ut de som inte kan sköta sig så hade ingen stått och juckat på dansgolvet för då hade de fattat att det inte är ett acceptabelt beteende. Som det är nu så gör vakterna som du, lägger ansvaret på de utsatta istället för att ta tag i de som utgör problemet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka