Underbara ridbilder!

Sv: Underbara ridbilder!

Är hans avkomma din häst? Skulle vara kul att se :) Lika vacker som sin far?

Jag är installad med mina två ston hos Hyreygurs uppfödare och det är hennes valack, Veigur, som är hans avkomma. Han är manfager som 17, men inte lika tjusig som Hyreygur. Dock otroligt intagande ändå.

Coolt, jag har varit så sugen på att prova på Sol, men med tanke på hur hon springer i paddocken lös och hur hon springer i paddocken om jag inte styr :angel: så känns det lite väl självmordsbenäget faktiskt. :o

Hur börjar ni när? Hoppar ni bara upp eller förbereder ni på något sätt?

Jag har börjat med bägge hästarna med att rida barbacka i repgrimma med ett grimskaft och bara övat på att kunna stanna, starta, svänga (ABC) så.
Ju bättre det funkat desto högre tempon har jag provat.
Halsremmen har jag haft på parallellt hela tiden.
När styrningen funkat bra och jag inte behöver använda grimskaftet för att styra har jag knäppt av det. (bilderna i inlägget är inte i kronologisk ordning, de där jag har ett grimskaft är tagna i början av passet, de utan i slutet).

Tindra tycker det är jätteskoj utan träns och ibland avslutar vi ridpassen på volten med att bara ta av tränset och länga halsen:

ToEtranslosa-300x200.jpg

(här är det dock min medryttare som provar hur det känns)

Börja med Sol med att ha sadel och repgrimma och grimskaft - sedan ta det vidare därifrån. Allt behöver ju inte funka samma vecka. :laugh:

Med Gná (tidigare häst, som jag nu sålt) tod det ca 6 månader från första gångerna barbacka i repgrimma till att vi kunde göra skänkelvikningar och bakdelsvändningar på enbart halsrem.

main.php

main.php

/Malin

Så himla häftigt, ska prov idag i skritt, men det får nog bli sadel på från början för det funkar inte så bra i trav. Hon är superskumpig annars men smyger fram när jag rider barbacka för hon känner att jag inte är med riktigt i balansen. Trots att hon smyger är hon skumpig som attan. Vill inte förstöra hennes fina steg så det är bättre med sadel så kan hon trava på som hon brukar. Bilder kommer såsmåningom, kul med nya projekt vid sidan av den vanliga träningen. :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 438
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka