Umgås online i jul

Kilauea

Trådstartare
Julen i år blir inte som den brukar för vår familj. Vi kommer behöva umgås online och min förhoppning är att vi ska kunna spela nåt spel tillsammans. Finns det tex frågespel online som man kan spela från tre håll?

Hur ska ni andra göra, ska ni spela nåt?
 
Julen i år blir inte som den brukar för vår familj. Vi kommer behöva umgås online och min förhoppning är att vi ska kunna spela nåt spel tillsammans. Finns det tex frågespel online som man kan spela från tre håll?

Hur ska ni andra göra, ska ni spela nåt?
På jobbet hade vi julavslutning med teamet online och varje person hade ett inslag med. Min kollega hade gjort en frågesport med "Kahoot!". Det fungerade jättebra att köra online. Kollegan presenterade själva frågan på skärmen (delade sin skärm) och alla deltagare svarade på sin egen telefon. Man ska bara ladda ner appen. Jättekul och kan verkligen rekommenderas :up: !
 
På jobbet hade vi julavslutning med teamet online och varje person hade ett inslag med. Min kollega hade gjort en frågesport med "Kahoot!". Det fungerade jättebra att köra online. Kollegan presenterade själva frågan på skärmen (delade sin skärm) och alla deltagare svarade på sin egen telefon. Man ska bara ladda ner appen. Jättekul och kan verkligen rekommenderas :up: !
Tror mormor har svårt att ladda ner nåt själv, men ska definitivt kolla in.
En har dock inte sån telefon att han kan ladda ner saker.
 
@hemlig man behöver inte ladda ner något för kahoot utan man går bara till webbsidan kahoot.it och skriver in det nummer som den som har gjort quizet ger. Sen finns det fyra alternativ till varje fråga och varje alternativ har en färg. För det svar man tror är rätt trycker man på den färgen på sin telefon. Vi har använt det på jobbet hela hösten.

Några andra tips vi gjorde på jobbet ett digitalt julträff och vi hade t.ex gjort rim på årets julklapp från olika år. Bonusfråga var viilket är som julklapparna var årets julklapp. Man fick också göra rim på det som var årets julklapp och slå in den snyggaste julklappe. Allt gjorde vi i lag. Vi i julkommitten gjorde poänglappar och betygsatte mellan 1-10 och sen räknade vi ihop poängen. Vi hade jätteroligt!
 
Julen i år blir inte som den brukar för vår familj. Vi kommer behöva umgås online och min förhoppning är att vi ska kunna spela nåt spel tillsammans. Finns det tex frågespel online som man kan spela från tre håll?

Hur ska ni andra göra, ska ni spela nåt?
Just ja! Vi hade ju julbingo online på jobbet också, istället för julfest. Det var också jättekul :). Det var nån proffsversion eftersom vi var typ 200 pers, men man kan ju bara göra en hemmagjord variant. Det finns säkert bingobrickor att ladda hem och så kan lekledaren ju ha en hemmagjord tombola till att dra nummer från. Extra kul om man har fixat priser/klappar såklart ;).
 
@hemlig man behöver inte ladda ner något för kahoot utan man går bara till webbsidan kahoot.it och skriver in det nummer som den som har gjort quizet ger. Sen finns det fyra alternativ till varje fråga och varje alternativ har en färg. För det svar man tror är rätt trycker man på den färgen på sin telefon. Vi har använt det på jobbet hela hösten.

Några andra tips vi gjorde på jobbet ett digitalt julträff och vi hade t.ex gjort rim på årets julklapp från olika år. Bonusfråga var viilket är som julklapparna var årets julklapp. Man fick också göra rim på det som var årets julklapp och slå in den snyggaste julklappe. Allt gjorde vi i lag. Vi i julkommitten gjorde poänglappar och betygsatte mellan 1-10 och sen räknade vi ihop poängen. Vi hade jätteroligt!
Provade med min bror, jag med appen och han på datorn. Han såg bara rutorna, ingen text (varken fråga eller svar) och jag kunde trycka men det registrerades inte utan det stod 0 poäng :(.
 
Provade med min bror, jag med appen och han på datorn. Han såg bara rutorna, ingen text (varken fråga eller svar) och jag kunde trycka men det registrerades inte utan det stod 0 poäng :(.
Vad konstigt, jag har kört det med elever både online och på plats i skolan och de har varit med via telefon och dator.
 
Provade med min bror, jag med appen och han på datorn. Han såg bara rutorna, ingen text (varken fråga eller svar) och jag kunde trycka men det registrerades inte utan det stod 0 poäng :(.


Jaha då vet jag inte vad problemet är det har fungerat jättebra för oss. Kanske finns det någon hjälp på kahoot som ni kan kolla på.
 
Har också använt Kahoot vid redovisningar och det har fungerat jätte bra! Vi såg ingen fråga eller text då heller har, utan frågorna fick läsas upp (och var skriven i en power point).
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
749
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 497
Senast: Acto
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Kirre
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp