Status
Stängd för vidare inlägg.
Din :devil: Det ska jag lägga på minnet!

Men vad hade du väntat dig?:rofl:

För övrigt: jag tror att det är svårt att dra några slutsatser utifrån vilka som deltar eller inte deltar i diskussioner om spelets regler, fördelning mm. I alla fall så länge det är hyfsat erfarna spelare. Som ny undviker man kanske (?) sådana diskussioner som ond, för att det känns osäkert vad man kan och inte kan skriva. Sedan är det naturligtvis så att om det är säg åtta av elva (nu bara drar jag till med några siffror) som är inblandade i en diskussion, vore det kanske konstigt om det bara var onda som inte deltog. Om jag var ond skulle jag förmodligen gå in och skriva då så att det inte blev en uppenbar koppling. Men samtidigt - en diskussion som sker dagtid kan ju mycket väl begränsas av att folk är på jobbet. Jag är förresten på jobbet nu, men nu är vår stressade deadline avklarad. Så jag tänker åka hem. Och fixa ett litet smörgåsbord inför morgondagens Valborgslunch med en av mina väninnor.

Om BOP:ar känns möjligheten just nu väldigt bekväm. Jag gillar dock inte att BOP:a. Fast å andra sidan har jag de senaste lekarna lyckats med bravaden att lägga avgörande röster på goda i första lynch (för att jag tyckt att de verkat ondast:meh:). Det gillar jag ju inte heller.

Jag hade inte The Hobbit, jag var the hobbit. Det var Lindgren som hade den leken. Min hette Midvinterblot och där fick man inte BOP:a. Sedan dess har det varit lite blandat. Paddi hade någon lek där man inte fick BOP:a.

Ja, nu kommer jag ihåg. Man fick inte göra det i min lek heller.

Jag har läst igenom leken lite snabbt. Om det skulle vara fyra ulvar. Innebär det att vi måste ha ut en ulv senast i lynchning två?

Mvh stressad.

Tillägg: jag ska till stallet nu. Är tillbaka om ett par timmar.

Om någon har lite tid över skulle jag bli glad om någon kunde förklara hur Dag-DL fungerar.

/nOOb

Reagerar lite på det fetstilta. Du låter väldigt säker när du skriver "jag tvivlar ju inte på...".

Om bybo i singularis så tror jag inte att det säger något. LL kan ju inte gärna (EDIT: oavsett antalet menar jag) skriva bybor i pluralis med den här "laguppställningen" för då hade det väl varit solklart med antalet ulvar? Nu finns det utrymme för tvivel.

Och jag reagerar lite på det här och tycker att du låter väldigt säker..

Det hade väl inte alls varit en solklar uppställning om de stått bybor och ulvar? Det hade ju lika gärna kunnit vara 3 bybor och två ulvar? Sannolikheten han man ju spekulera i, men bybor ger ju snarare mer utrymme för tvivel än bybo.

Nu tror jag iofs inte heller att bybo betyder att det måste vara en bybo.

Hittills har det varit diskussioner kring antal ulvar och ifall det i tidigare lekar varit tillåtet för döda ulvar att ha kontakt med lyan, ganska typiskt för första DL kan jag känna. Det finns inte mycket att gå på innan första lynchen - så antalet ulvar är ett tacksamt att ta upp då.

Myrten skriver att det finns utrymmer för tvivel kring hur många ulvar det är i.o.m. att det står "bybo" och menar att om det stått "bybor" så hade det varit självklart vilket ulvantal vi har i leken. Breaktown sågar hennes påstående, även om det är mindre troligt så hade LL kunnat sätta (bara) två ulvar.

Kan det vara så att Myrten vill att vi ska fortsätta vara förvirrade kring antalet ulvar? Med detta som teori så:

Blacksmithfarm röstar på Myrten

Och jag reagerar lite på det här och tycker att du låter väldigt säker..

Det hade väl inte alls varit en solklar uppställning om de stått bybor och ulvar? Det hade ju lika gärna kunnit vara 3 bybor och två ulvar? Sannolikheten han man ju spekulera i, men bybor ger ju snarare mer utrymme för tvivel än bybo.

Nu tror jag iofs inte heller att bybo betyder att det måste vara en bybo.

Två ulvar på elva spelare fanns inte i min föreställningsvärld i en lek utan möjligheter till omvandling. Och några sådana har vi väl inte? I alla fall inte vad som framgår av infon? Jag inte om jag någonsin sett en icke-twistad lek med så få onda. Men visst, inget är väl omöjligt och det kanske finns någon öppning för twist. Har någon varit med om så liten andel ulvar?

Hittills har det varit diskussioner kring antal ulvar och ifall det i tidigare lekar varit tillåtet för döda ulvar att ha kontakt med lyan, ganska typiskt för första DL kan jag känna. Det finns inte mycket att gå på innan första lynchen - så antalet ulvar är ett tacksamt att ta upp då.

Myrten skriver att det finns utrymmer för tvivel kring hur många ulvar det är i.o.m. att det står "bybo" och menar att om det stått "bybor" så hade det varit självklart vilket ulvantal vi har i leken. Breaktown sågar hennes påstående, även om det är mindre troligt så hade LL kunnat sätta (bara) två ulvar.

Kan det vara så att Myrten vill att vi ska fortsätta vara förvirrade kring antalet ulvar? Med detta som teori så:

Blacksmithfarm röstar på Myrten

Hm. Intressant att BSF direkt hoppar på Breaks teori. Visst BSF kanske är god och verkligen tror att jag är ond. Men på grundval av att jag inte tog med i beräkningen att det kunde finnas två ulvar i en icke-twistad lek om elva deltagare?

Om någon har lite tid över skulle jag bli glad om någon kunde förklara hur Dag-DL fungerar.

/nOOb

Jag kan försöka (trots att jag aldrig varit LL)

Under dag DL eller den så kallade lynchen så ska man försöka lista ut vem/vilka som är ulvar och sedan lägga sin röst på den. Det är lite olika hur man får göra första dagen, men just i denna lek så *får* du Bop:a (Blunda och peka). Första dagen så finns det ju extremt lite att gå på. Från andra dagen så måste varje röst motiveras.

Du lägger rösten i formatet som LL skrivit på första sidan (dvs fetstilt)

Två ulvar på elva spelare fanns inte i min föreställningsvärld i en lek utan möjligheter till omvandling. Och några sådana har vi väl inte? I alla fall inte vad som framgår av infon? Jag inte om jag någonsin sett en icke-twistad lek med så få onda. Men visst, inget är väl omöjligt och det kanske finns någon öppning för twist. Har någon varit med om så liten andel ulvar?
Nej, två känns ännu mer osannolikt än fyra.

Jag kan försöka (trots att jag aldrig varit LL)

Under dag DL eller den så kallade lynchen så ska man försöka lista ut vem/vilka som är ulvar och sedan lägga sin röst på den. Det är lite olika hur man får göra första dagen, men just i denna lek så *får* du Bop:a (Blunda och peka). Första dagen så finns det ju extremt lite att gå på. Från andra dagen så måste varje röst motiveras.

Du lägger rösten i formatet som LL skrivit på första sidan (dvs fetstilt)

Ah, bra. Fick jag koll på BOP oxå.

Dags att lägga en röst mao.

Jag mår tyvärr rätt risigt i dag så orkar nog inte skriva så mycket idag.

Har inte hänt så mycket än, noterbart att det varit så mycket prat om antalet ulvar, känns som om det fått lite väl stort fokus för i den här röstningen har det ju inte särkilt stor betydelse. Det är ju betydligt viktigare längre fram i leken.

Hm. Intressant att BSF direkt hoppar på Breaks teori. Visst BSF kanske är god och verkligen tror att jag är ond. Men på grundval av att jag inte tog med i beräkningen att det kunde finnas två ulvar i en icke-twistad lek om elva deltagare?

Två ulvar/onda har jag aldrig varit med om. Då håller jag med @Hedinn om att det är mer sannolikt med fyra.

Fast va? Vi är ju flera som tagit upp möjligheterna, jag har skrivit att det är ju möjligt att det bara är en bybo eller att LL helt enkelt gjort en miss. Varför hamnar rösten just på Myrten? Även MM och Mu har väl isåfall bidragit till "förvirring"?

Funderar runt BSF. Å ena sidan tycker jag det är ganska ulvigt hur hon kommer in i diskussionen och tar Breaks fundering och gör den till en teori och röst rakt av. Å andra sidan är det ju alltid att exponera sig själv att lägga första rösten. Hur resonerar man som ulv i läget där det finns möjlighet att BOP:a?

/nOOb

Har du inte fått någon förklaring till vad leken går ut på?

Det finns en beskrivning av hur lekarna går till i första inlägget i anmälningstråden, i ett citat. Sedan kan det skilja lite från lek till lek med olika roller och regler. Jag föreslår att du läser beskrivningen och sedan frågar om det är något du inte förstår eller undrar över. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar