Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Koppen: fullständigt frånvarande, säger absolut ingenting om rollen...

cirkus: verkar reagerar en hel del runt gårdagens röstning, jag kan inte låta blir att fundera över om kanske kan vara Habinas kollega? Men jag vet inte...

Mirtai: Nästan lika frånvarande som Koppen, men har ändå sagt att hon skulle vara det, eller har jag blandat ihop det med någon annan som var i Falun?

Lobelia: Lägger första rösten på Cirkus, med Myrtens teori i bakhuvudet. Jag hittar inget annat som får mig att reagera just nu.

Artline: Verkar vilja veta vad folk menar, rättar ut frågetecken.

LenaH: Lite rörig och förvirrad, huvudvärk och lägger en tidig röst

Skickar det här först, det kommer mer! ;)

Lobelia röstar på FiaM

Något gnager här, det känns som lite för många fel läsningar och felskrivningar och rättelser. Det verkar som hon döljer något och vill styra blickarna åt det håll hon önskar.

Jag förstår inte hur du menar?

Visst var det koppen, cirkus och LenaH som hade två röster utöver Habina? Det jag tänkte på var om Rathe röstade på Habina för att rädda någon av dem. Men det känns lite för komplicerat i i del ände att fundera på det. Hade det varit så så hade väl spionen vetat om det?

Det får bli såhär, jag måste ju rösta...

Mirtai röstar på Cirkus

Jag rycker flera har lyft teorier mot henne som känns vettiga. Hennes resonemang runt röstningen känns märkligt och jag har inte någon som just nu är mer misstänkt

cirkus: verkar reagerar en hel del runt gårdagens röstning, jag kan inte låta blir att fundera över om kanske kan vara Habinas kollega? Men jag vet inte...

Mirtai: Nästan lika frånvarande som Koppen, men har ändå sagt att hon skulle vara det, eller har jag blandat ihop det med någon annan som var i Falun?

Lobelia: Lägger första rösten på Cirkus, med Myrtens teori i bakhuvudet. Jag hittar inget annat som får mig att reagera just nu.

Nu for jag i taket - men du menar igår?:rofl:

Det är jag som var i Falun :)

Som du skrev så sa jag redan i anmälningstråden att jag inte skulle kunna vara aktiv under helgen. Lovar bättring!

Visst var det koppen, cirkus och LenaH som hade två röster utöver Habina? Det jag tänkte på var om Rathe röstade på Habina för att rädda någon av dem. Men det känns lite för komplicerat i i del ände att fundera på det. Hade det varit så så hade väl spionen vetat om det?
Det scenriot har avhandlats tidigare, att Rathe kan lagt sin dolda röst på Habina. Jag skrev ett rätt långt inlägg om det i eftermiddags.

TILLÄGG: Vi vet inte hur mycket spionen får veta och även om spionen känner till hur Rathe röstade är det inte säkert att hon kunnat förmedla det i leken.

jag har haft en lång dag på roadtrip fram till nyss och har inte kunnat komma in och diskutera alls. Jag har försökt att läsa igenom en massa inlägg och hitta några guldkorn - och Myrten har skrivit ett långt och jätteintressant inlägg (147 tror jag det var - där olika scenarion runt var Rathe lagt sin röst diskuteras och hur det eventuellt kan ha påverkat utgången)

Angående diskussionerna runt min röst igår - okej, några tycker den var skumt motiverad. Alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag drog i ett halmstrå när ingenting hade hänt egentligen. Jag hade kunnat köra en ännu mer BOP. Men jag försöker i allafall hitta nånting jag kan fantisera ihop en teori om. Den var svag som sockerdricka och jag lär inte lägga min röst på Myrten idag.

Röstlista DL2
20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på Cirkus

Artline röstar på LenaH

Jag tycker det vekrar långsökt att tro att Habina inte röstade på Cirkus pågrund av att de var poliser ihop. Hade hon misstänkt Cirkus av andra anledningar så hade jag förstått men nu känns det som det är något som inte stämmer.

Lilltess: kommer in med en knepig kommentar :
För att tillföra något till leken så- cirkus motivering var lite konstig men att det har blivit en sånhär diskussion av det känns lite skumt. Jag tycker det känns som en förstadags röst och det är bättre att komma med en riktig motivering än en förklädd BOP..
Och försvinner sen igen utan att förklara vad hon menade...

Mumorsan: Ser ingen anledning att reagera på min fundering över rösterna, och det kanske inte finns någon heller.

Sedna: Håller Cirkus och Lilltess som misstänkta, jag håller med till viss del...

FiaM: blandar och ger lite med vad folk skriver och det är helt klart misstänkt...

Myrten: har jag redan avhandlar känns det som.

Hedinn: har inte skrivit så mycket men känns som om hon letar, hade det bara varit två sidor så hade jag sagt onda men nu finns det ju fler sidor... :nailbiting:

Det scenriot har avhandlats tidigare, att Rathe kan lagt sin dolda röst på Habina. Jag skrev ett rätt långt inlägg om det i eftermiddags.

TILLÄGG: Vi vet inte hur mycket spionen får veta och även om spionen känner till hur Rathe röstade är det inte säkert att hon kunnat förmedla det i leken.
Jo det inlägget såg jag :) Intressant inlägg men jag har inget minne av om du skrev något om att det kunde ha varit en räddningsröst. Men det känns lite långsökt att fundera på det nu.

Jag ville inte rösta på Habina för att hon ofta får mycket röster på sig, jag brukar kunna reagera på henne i början, oavsett hennes roll. Då tyckte inte jag det kändes bra att lägga min röst där, dels för att det kunde vara rent felaktigt och dels för att hon ganska ofta åker ut tidigt (kul för såna spelare att faktiskt få vara kvar lite längre ibland ;)).

Det här är alltid lite underligt - det är rätt länge sen som Habina var en av de som alltid åkte först. Samtidigt som Hedinn kanske inte lekt med Habina så mycket på senare tid. Men det är väl så att man ändå försöker lägga rösten på den man tycker är skummast. Kan detta vara ett försök att rikta blickarna bort från henne som eventuell polis?

Jag vet inte, jag lekte med tanken att ändra min röst till cirkus eller Koppen för säkerhets skull men tänkte att lotten förhoppningsvis skulle gå min väg. Kanske resonerade Habina likadant?

Eller så är LenaH Rathe och visste att hon inte behövde lita till lotten?

Jag tycker att det är anmärkningsvärt svårt att rösta, denna DL2 men det är ju onekligen intressant gällande teorin om varför Habina inte räddade sig själv då ju hon, onekligen, var den viktigaste delen av polissidan. Det kan mycket väl vara så att någon utav cirkus eller Koppen är polis nr. 2 men varför skulle hon då inte ändrat om till den andra spelaren istället? Isåfall är det för att väcka så lite misstänksamhet åt det hållet som möjligt.

Koppen kan jag inte teoria om då hon inte varit aktiv alls men cirkus reagerade ganska märkligt på rösterna som lades på henne under DL1 och jag känner inte att hennes svar på frågeställningarna emot hennes reaktioner har varit särskilt tillfredsställande. Mumorsan röstar på cirkus i tron om att hon är polis nr. 2.

Röstlista DL2
20.28 Hedinn röstar på FiaM
20.51 LenaH röstar på cirkus
21.19 Lobelia röstar på FiaM
21.19 Mirtai röstar på cirkus
21.24 Artline röstar på LenaH
21.26 Mumorsan röstar på cirkus

Men helskotta vad klockar går fort nu!! Jag tycker att Lilltess kommentar är rätt knepig och sen har jag inte sett något av henne. Vad skulle vi annars diskutera i det där läget? Snurrfian röstar på Lilltess.

Svårt detta, men jag tycker LenaH stuckit ut ikväll. Teorin mot Cirkus uppfattar jag som långsökt och att hon framhåller att hon förlitade sig på lottning i DL1 får mig att undra om hon vill verka godare än hon kanske är.

Sedna röstar på LenaH

Ok, sex minuter till DL. Jag blev plötsligt väldigt tveksam runt @LenaH p g a hennes röst på @cirkus som poliskollega baserat på Habinas icke-ändrade röst, eftersom jag, efter att ha funderat 56474 ggr, inte tycker att det inte stämmer när det finns två kandidater involverade.

@Artline känns smygande. @Snurrfian har jag haft en lång diskussion med idag. Men nu går klockan (21.58) och det som sticker ut mest är ändå Lenas röst på slutet:

Myrten röstar på LenaH

Eftersom jag tycker att reaktionen på gårdagens röster sticker lite i ögonen samt för att försöka rädda mig själv..
FiaM röstar på cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka