(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, då är jag med på hur du menar, jag fattade det som om du menade att får plus ulvar var 3, därför reagerade jag! :D
Nej, men det var klantigt skrivet. Hade ju kunnat skriva "Lyan" ovanför men det var så tydligt för mig när jag skrev det så jag tänkte inte på att det kunde missuppfattas. :D

Så för att förtydliga för alla, jag tror att lyan består av ett får och tre ulvar vilket gör fyra totalt.

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina röstar på Koppen
21:47 Snurrfian röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina

21:55 LindgrenV röstar på Koppen
22:01 quarter4ever röstar på Habina

Snurrfian lynchas
Habina käkas

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi

Snurrfian ersätter Artline
Q4E lynchas
Habina ersätter koppen
Käket misslyckas

DL 3
16:56 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:43 LindgrenV röstar på Gabby_Ossi
20:38 Cirkus röstar på LindgrenV
21:28 Gabby_Ossi röstar på LindgrenV
21:38 Mirtai röstar på Klara
21:42 Lobelia röstar på FiaM
21:46 Habina röstar på FiaM
21:51 FiaM röstar på LindgrenV
21:54 Snurrfian röstar på FiaM
21:55 Klara röstar på Gabby_Ossi

Gabby lynchas
Käket misslyckas

Röstlista DL 4 KL 22
17.01 cirkus röstar på Lobelia
21.17 Habina röstar på FiaM
21.52 Lobelia röstar på Snurrfian
21.56 Mirtai röstar på Lobelia
21.57 Klara röstar på Lobelia
21.58 LindgrenV röstar på Lobelia
21.59 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
21.59 Snurrfian röstar på Lobelia
22.00 FiaM röstar på Habina2

Lobelia lynchas
Käket misslyckas

Total röstöversikt.
Artline/Snurrfian2 Habina - quarter4ever - FiaM - Lobelia
Blacksmithfarm Snurrfian - quarter4ever - Gabby_Ossi - Lobelia
cirkus Blacksmithfarm - Lobelia - LindgrenV - Lobelia
FiaM Koppen - quarter4ever - LindgrenV - Habina
Gabby_Ossi Habina - quarter4ever - LindgrenV - Lynchad (Storbonde)
Habina1 Koppen - Käkad(Lösmynt spion)
Klara Blacksmithfarm - Gabby_Ossi - Gabby_Ossi - Lobelia
Koppen/Habina2 Snurrfian - missar - FiaM - FiaM
LindgrenV Koppen - quarter4ever - Gabby_Ossi - Lobelia
Lobelia Gabby_Ossi - quarter4ever - FiaM - Snurrfian - Lynchad (bybo)
Mirtai Habina - Gabby_Ossi - Klara - Lobelia
quarter4ever Habina - LindgrenV(Gabby_Ossi) - Lynchad (bybo)
Snurrfian1 Koppen - Lynchad (bybo)

13 deltagare från början - 8 kvar
Det betyder att det inte kan ha varit 5 ulvar från start - då hade onda vunnit nu.
Alltså: 4 ulvar och 5 goda kvar.
Brevbärare, Välsignad, Ängel, 1 bybo
4 ulvar (varav 1 ulv å fårakläder)
Snurrfian, FiaM, Klara, Habina, LindgrenV och Mirtai.
2 av ovanstående borde då vara goda. Frågan är vilka?

Jag tycker att cirkus teori kring Snurrfian som fårulv är intressant, men känner att det finns en liten osäkerhet där iom att LL missade lite i rösträkningen? Eller?
FiaM har än så länge övervägande "svarta" röster. Vilket ju ser bra ut, men lika gärna kan betyda att hon är ulv som vet facit och därmed också kan skapa en fin röststatistik.
Klara, känns som jag tappat henne lite den här leken. Jag har inte reagerat på vad hon skrivit, men hon la "dödsstöten" för G_O. Desperat för att inte fler goda nappade där och de var tvugna att få en röst till där för att få majoritet? I så fall ligger LV och FiaM illa till som potentiella kumpaner till Klara, kanske?
Habina Har sedan hon fick ta över rollen hängt efter FiaM. Det tycker jag är intressant. Habina har varit små/storskum i tråden, men inte så att jag är säker på att hon är ond. Är hon kanske en god som har räknat ut något? Hennes kommentar om att inte ha lyckats bidraga så mycket kanske är en hint om att hon inte lyckats få oss med mot FiaM? Hmm...
LindgrenV, har lagt andraröster i flera av "dreven" (2). Det skaver... Hon skulle kunna vara en ulv som hakar på godas misstag och lyckas få igång drev? (och med drev menar jag här röstat på den som åkt ut... Det var väl inget direkt drev mot G_O, men)
Mirtai, jag hade en tanke om henne som fårulv, och den skulle kunna stämma fortfarande...

Frågan är då vem tusan man ska rösta på?:crazy:

Inser när jag läser vad jag skrivit att jag återkommer till FiaM som skum.

Därför.

Blacksmithfarm röstar på FiaM

För att jag tror att hon kan vara ond, dels så har Habina hållt fast vid henne, och även om jag inte är helt och fullt hundra på Habinas egen godhet så känns det som om hon är en god som räknat ut något.
Jag undrar om jag dessutom inte har rätt med teorin om att klara tvingades lägga sin röst på G_O för att de skulle få ut henne och rädda en eller flera av kumpanerna från lottning, möjligen då FiaM.

Jag är öppen för andra tankar och vinklar och beredd att ändra min röst om någon annan verkar vara "ondare". Idag måste vi om vi ska ha någon chans samla de goda röstarna. Jag lägger min nu för att inte riskera att missa, då jag eventuellt inte är vid datorn vid DL och inte litar på telefonen. Om någon av oss goda missar att rösta idag så är det ju kört.

@Blacksmithfarm Jag tror ju att jag räknat ut att hon är ulv, men jag är tyvärr inte helt säker. :nailbiting: Tycker att hon lagt lätta och enkla röster hela tiden och som du säger är det skumt med någon som hittills inte röstat på en god (vad vi vet).

Jag håller med dig om att Klara verkligen slunkit igenom hela leken. Nu måste hon ju inte vara ond för det, men jag tror jag måste kolla igenom hennes inlägg ordentligt idag...

Den här leken har varit svår, jag skrev igår att min lya består av Habina2, LindgrenV och Snurrfian2. Jag känner mig allt annat än säker på att det stämmer men det är de här tre som jag tycker har spelat skummast. Vem den fjärde i lyan är har jag ingen aning om.

Den enda jag känner mig säker på att hon inte är i lyan är Mirtai eftersom Gabbi vände om henne från att ha henne som misstänkt till att sätta henne som god vilket gör att jag tror att Gabby siade henne som god.

Även cirkus kan vara siad som god, jag tror och hoppas att Gabby inte skulle skriva ut så säkert att hon sätter cirkus som god om hon inte var säker på det. Cirkus eget spel avslöjar givetvis inget men det har jag inte räknat med.

Blacksmithfarm vill jag av någon anledning inte placera i lyan. Jag förstår hur hon tänker och resonerar i sina inlägg och hittar inget som tyder på att hon skulle ha päls

Klara resonerar även hon på ett sätt som jag förstår och kan hålla med om till viss del, det jag har börjat fundera på här är om jag är lite blind av att ”Klara alltid är god”?

Jag håller med Blacksmithfarm om att de goda verkligen behöver hålla ihop idag om vi ska ha någon chans att vinna, även om jag inte tycker att en röst på mig är riktigt rätt väg att gå… :cautious:

Information

Samtidigt som kampen om vilket stad som ska få arrangera Eurovisionsschlagerfinalen 2016 går in i en slutspurt, så går jakten på programledare vidare. För att riktigt haussa uttagningen så öppnar SVT upp sitt digra arkiv och bjuder på en kavalkad av tidigare programledare för både den svenska melodifestivalen och de finaler Sverige har hållit. Först ut är en riktig klassiker.

Jag står på ridbanan och försöker tänka på ulvlekar samtidigt :D

Funderar på hur jag ska rösta. 1 röst på FiaM redan men frågan är om det är BSF man kan lita på? Känner också att jag måste rösta för sedan ska jag rida själv...

Men avvaktar ett litet tag till för att se om något mer händer

Jag gissar att ulvarna sitter som på nålar nu och väntar på oss goda och hoppas på att vi ska börja rösta på en god (igen). Det som jag är lite fundrig över är att det inte har inkommit nånting att tala om efter rösten på FiaM i allafall ingenting som har fett med substans. FiaM då? Jag har ju velat fram och tillbaka väldigt länge om henne redan DL2 var jag misstänksam och jag tycker att hon egentligen inte kommit med så himla mycket själv. Lite den är skum, den är si, den är så. Inte någon direkt förklaring varför det är som det är. Habina2 verkar säker på henne som ulv, bsf vill samla rösterna (vem vill inte det?)

Sen har jag ju Snurrfian2 som potentiell onding. Jag var ju inne på henne igår och istället så röstade jag på Lobelia och fick med mig hela hydet på henne. Jag undrar om jag kanske ska återanvända de teorierna och lägga min röst där? Ingenting har ju ändrats sen gårdagen. Jag ser alltså Snurrfian som en potentiell fårulv, ffa med avseende på röstningen i DL1. Tanken är ju att om hon inte vore fårulv med falska rösten på Habina1 så borde de kunnat lagt sin dolda röst på Habina1 och fått ut henne utan lottning. Min fråga är ju, varför lägga dold röst på Snurrfian och få till lottning när en dold röst på Habina hade kunnat få ut henne. Jag tror att fårulvens röst låg på Habina1 och Mirtai tror jag kan vara god (gabbys sia). Sen kanske Koppen/Habina2 är ulv för i så fall så känns lottning ännu mer relevant och en chans för henne att klara sig, de borde ju annars lagt dold röst på henne för då hade hon åkt och då *borde* inte FiaM vara ulv eller så är hon det och de kör ett högt spel(FiaM och Habina2)

cirkus röstar på Snurrfian

jag kommer komma in lite sporadiskt och kolla i leken, för jag är långt ifrån säker, men jag hoppas på lite reaktion med denna röst

Jag gissar att ulvarna sitter som på nålar nu och väntar på oss goda och hoppas på att vi ska börja rösta på en god (igen). Det som jag är lite fundrig över är att det inte har inkommit nånting att tala om efter rösten på FiaM i allafall ingenting som har fett med substans. FiaM då? Jag har ju velat fram och tillbaka väldigt länge om henne redan DL2 var jag misstänksam och jag tycker att hon egentligen inte kommit med så himla mycket själv. Lite den är skum, den är si, den är så. Inte någon direkt förklaring varför det är som det är. Habina2 verkar säker på henne som ulv, bsf vill samla rösterna (vem vill inte det?)

Sen har jag ju Snurrfian2 som potentiell onding. Jag var ju inne på henne igår och istället så röstade jag på Lobelia och fick med mig hela hydet på henne. Jag undrar om jag kanske ska återanvända de teorierna och lägga min röst där? Ingenting har ju ändrats sen gårdagen. Jag ser alltså Snurrfian som en potentiell fårulv, ffa med avseende på röstningen i DL1. Tanken är ju att om hon inte vore fårulv med falska rösten på Habina1 så borde de kunnat lagt sin dolda röst på Habina1 och fått ut henne utan lottning. Min fråga är ju, varför lägga dold röst på Snurrfian och få till lottning när en dold röst på Habina hade kunnat få ut henne. Jag tror att fårulvens röst låg på Habina1 och Mirtai tror jag kan vara god (gabbys sia). Sen kanske Koppen/Habina2 är ulv för i så fall så känns lottning ännu mer relevant och en chans för henne att klara sig, de borde ju annars lagt dold röst på henne för då hade hon åkt och då *borde* inte FiaM vara ulv eller så är hon det och de kör ett högt spel(FiaM och Habina2)

cirkus röstar på Snurrfian

jag kommer komma in lite sporadiskt och kolla i leken, för jag är långt ifrån säker, men jag hoppas på lite reaktion med denna röst
Det är väldigt svårt att förklara en röst som jag inte ens har lagt... ;) Men det fick mig att titta närmare på röstningslistorna åtminstone och om vi nu lekar med tanken att FiaM är ulven i fårakläder, i dl1 lägger hon en första röst på Koppen(Habina2), det skulle kunna vara en röst på en kollega som FiaM då vet inte räknas, och uppenbarligen hamnade den dolda rösten på Snurrfian som sen åkte.
I Dl 2 lägger FiaM sin röst i tråden på Q, det är inte så långsökt att tro att hon även lägger den dolda rösten på Q, i dl3 börjar det bli lite hett om fötterna men med en dold röst på på G-O och hjälp från Klara så klara hon även den lynchen.
I dl 4 blir det en udda röst åter igen på Koppen/Habina2, och jag gissar att den dolda rösten hamnar på Lobelia, även om det inte ser ut som om det behövdes i den lynchen.
Så min röst hamnar på FiaM med tanken att hon är ulven i fårakläder som gång på gång har lyckats smita undan radar, den enda andra möjliga är Mirtai men henne tror jag att G-O har siat god och därför finns det bara FiaM kvar.
Snurrfian röstar på FiaM

cirkus
Habina
Mirtai
Klara
LindgrenV
Blacksmithfarm
Snurrfian
FiaM

Vi har åtta spelare kvar i leken. Fyra av dessa är sannolikt ulvar (det kan inte vara fler, då skulle leken vara över, och jag tror inte att det är färre eftersom LL bjöd på möjligheten att snabba på DL igår, det borde dom bara ha gjort om det var möjligt att leken skulle ta slut tycker jag).

Jag tror att cirkus är siad god av Gabby. Det är också möjligt att Mirtai är det, så jag lämnar henne därhän.

Det lämnar fem.

Habina
LindgrenV
Blacksmithfarm
Snurrfian
FiaM

Blunda och peka borde sannolikt ge en rätt stor chans. :o Men, jag ska försöka.

De två som hittills fått röster är Snurrfian och FiaM. Jag förstår cirkus resonemang om Snurris, jag gick ju igenom det jag också igår och fann det möjligt. Men jag tycker också att FiaM glidit igenom leken på en räkmacka. Har i stort sett bara röstat på spelare som fortfarande är kvar i leken, den av oss som just nu har en statistik som ser bäst ut. Och det känns som att det beror på att FiaM sitter på facit och lägger sina röster lite lagom försiktigt för att det ska se bra ut. Hon har förvisso lagt sina röster på andra spelare som finns här ovan på min möjligen-onda-lista, men om det är som Snurris teoriar här ovan, att Fia är ulven i fårakläder då har ju hennes verkliga röster hamnat på andra spelare.

Snurris teoriar om och röstar på FiaM idag. Jag tror ju att Snurris mycket möjligt kan vara ond också. Någon måste ju vara det. Blacksmithfarm är den på listan som jag tror godast om, hon har deltagit aktivt genom leken och verkligen gett intryck av att vrida och vända på saker. Det kanske ändå inte är så att Gabby siat Mirtai? Jag tycker ju själv att Gabbys aktuella inlägg är lite tvetydigt. Det kanske är två i min lista här ovan som ska bort?

LindgrenV hamnar nog på min stygglistan. Mycket på grund av uteslutningsmetoden men också mycket för de svaga teorier hon kommit med där hon mest pekat på sin förvirring. Och Habina blir jag inte klok på. Jag har ju hela tiden inte trott att koppen var ond med sin röst på Snurrfian i Dl1. Men jag kan ju mycket väl ha fel där. Och Habina har ju efter att hon tog över rollen onekligen verkat lite förvirrad. Inte som jag är van vid en god Habina.

Eller så är jag helt ute och cyklar.

Min röst faller i alla fall ikväll på detta sätt:

Klara röstar på FiaM eftersom jag tror att hon sitter på facit och lägger snygga röster i tråden när hon i själva verket lägger betydligt styggare röster i hemlighet.

Jag kanske ska försöka sammanställa lite vad jag funderar på i övrigt:
Cirkus har jag till stor del släppt, jag litar på att G-O har siat Cirkus, jag förstår Cirkus teori mot mig även om jag inte håller med. Jag hoppas bara att det inte blir de godas fall...

Blacksmithfarm: Här blir jag mer fundersam, det är lite vilda teorier ibland och försök att sprida misstankar men å andra sidan så känner jag mig väldigt osäker själv om vem man kan lita på så det är kanske inte så konstigt.

Klara: Denna smygare, jag hittar inget som gör att jag kan sätta henne varken åt det goda eller onda hållet. Vilket gör mig fundersam på var jag egentligen har henne.

Habina2: Här har vi åter igen någon som jag är fundersam på, i början var jag övertygad om att Koppen var ulv, sen gjorde Habina ett bättre intryck tills hon började göra sig helskum med kommentar till Mirtai. Det som räddar den biten är att jag håller Mirati åt det godare hållet och har svårt att se henne i lyan, speciellt när jag dessutom tycker mig läsa en tvärvändning hos G-O och det enda som skulle kunna förklara det är att G-O hann sia även Mirtai som god.

LindgrenV, här skulle jag vilja instämma med FiaM att hon antagligen ingår i lyan, men samtidigt om FiaM skriver det som jag tror är ulv, betyder det att hon stoppade en kollega för att göra det mer troligt eller försöker hon få in en god i en potentiell lyan?

FiaM har jag skrivit om tidigare i min röstning.

Så åt det godare hållet har jag Cirkus och Mirtai, och mig själv såklart, det betyder att ytterligare en borde vara god? Men vem?

Min röst kommer att hamna på Snurrfian eftersom hon är den enda förutom jag som har någon röst i dagsläget. Jag har haft med henne som misstänkt en tid eftersom det inte riktigt känns som att hon letar ulvar. Dessutom tror jag att cirkus teori om att Snurrfian är fåret kan stämma.

FiaM röstar på Snurrfian

DL 5 22:00
14:23 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:02 cirkus röstar på Snurrfian
20:44 Snurrfian röstar på FiaM
21:05 Klara röstar på FiaM
21:13 FiaM röstar på Snurrfian

FiaM: 3

Snurrfian: 2

Skit samma, det får bära eller brista!

Mirtai röstar på FiaM

Eftersom hon glidit genom leken och även velade väldigt mycket igår runt vem som ev var siad eller inte. Kändes som hon försökte vända det till något som ingen annan såg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 029
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 777
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
29 733
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
25 252
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar