*ULVLEK* Mio Min Mio

BSF väljer att rösta på Habina pga hennes inlägg som BSF tycker är ulviga. Jag ser (för en gångs skull :angel:) inget ulvigt i Habina såhär långt. Att BSF däremot lägger sig röst där samtidigt som hon tryckt på gilla på Habinas inlägg om "vuxenlekar", det tycker jag är ulvigt.
Jag väljer därför att lägga min röst på BSF, trots att det är en andraröst.

hemlig röstar på Blacksmithfarm

Jag är på väg ut ur leken men @quarter4ever har bett mig försöka svara på frågan och rösta. Hoppas det är ok med omvänd ordning, för när jag satt och funderade på lämplig förtäckt BOP (gärna utan fotboll!) kom det plötsligt ett inlägg jag reagerade på "på riktigt"

BSF väljer att rösta på Habina pga hennes inlägg som BSF tycker är ulviga. Jag ser (för en gångs skull :angel:) inget ulvigt i Habina såhär långt. Att BSF däremot lägger sig röst där samtidigt som hon tryckt på gilla på Habinas inlägg om "vuxenlekar", det tycker jag är ulvigt.
Jag väljer därför att lägga min röst på BSF, trots att det är en andraröst.

hemlig röstar på Blacksmithfarm

Att BSF bopade tycker jag är tydligt. Varpå jag tycker det är skumt att hemlig lägger en andraröst på BSF. Ok om det varit något konstigt - men baserat på en förtäckt BOP? Skumt.

Myrten röstar på hemlig

Nu till frågan (och jag vet inte om jag minns alla rollerna eller exakt hur de funkade:laugh:):

Jag tycker ofta spioninfo är avgörande. Därför tror jag att Viskande brunnen är en avgörande roll i den här leken.

Sorry, men bättre än så blir det inte idag tyvärr! Men jag ser fram emot att popcornläsa leken i sängen.

Jag kommer inte hinna in igen innan DL så måste därför lägga min röst nu.

Eftersom flera i leken inte skrivit eller inte skrivit mycket mer än OT inlägg än så blir det något svårt.
Dom som skrivit mest är Mirtai och BSF och de har huvudsakligen frågat om hur Mios och Nonnos skydd funkar. Detta tänker jag skulle kunna bero på tre saker, (1) de vill helt enkelt ha klarhet om hur alla roller fungerar, (2) De är någon av dessa roller och vill säkert veta vad som gäller kring sina krafter, eller (3) De är någon av de onda rollerna och vill veta säkert hur skyddet mot käk funkar. BSF undrade också om hur de ondas neutraliserande med äpplet funkade.

De har svarat olika på den obligatoriska frågan, BSF tror Kato och Mirtai tror bybon som börjar med äpplet, så då är frågan om man försöker undvika misstanke genom att säga en roll på sin sida eller om man säger en på motståndarsidan.

Kanske är jag helt ute och cyklar :confused:, och man kan inte resonera på detta sätt men jag måste rusa nu och kommer inte kunna vara aktiv igen förrens vid tio-tiden.:banghead:

Madalitso röstar på Blacksmithfarm

För att hon varit väldigt intresserad på hur Mios och Nonnos skydd fungerat och på om neutraliserandet funkar, vilket skulle kunna vara för att hon är ulv/Kato och vill veta hur käk kan undvikas och om folk märker när hon använder äpplet.

Mirtai röstar på Madalitso

För att jag inte tror att en ond BSF hade ställt de där frågorna i tråden utan i lyan.

Och så fattar jag inte varför jag är mindre misstänkt än BSF när vi skrivit om samma saker?

Röstlista DL1 kl 21

18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20:03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20:22 Myrten röstar på hemlig
20:30 Mirtai röstar på Madalitso

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalitso 1

(tillägg i grönt, ursäkta om det blev rörigt eller nåt blev tokigt. bästisen ringde och skulle prata i 1,5 timme och jag försökte "mm:a" och "ahh:a" medan jag koncentrerade mig på leken men det fick jag inte. :mad: :p Tiden rann iväg!!)

Loons
Verkar inte ha hittat leken?

Habina
Gjort 6 inlägg. Hittills mest OT/semiOT med nån fråga om DL och att hon tror den som begriper leken blir avgörande.

Mirtai
7 inlägg. 6 inlägg till LL angående skydd kring Mio/Nonno samt ett svar på obligatoriska frågan där hon tror att den bybo som börjar med äpplet kan bli avgörande.
-----------
Röstar på Madalisto för att hon inte tror att en ond BSF ställt de frågor Madalisto grundar sin teori på i trådan + att hon inte förstår varför BSF var mer misstänkt än henne när de ställt frågor kring samma saker.

Blacksmithfarm
10 inlägg. Funderar lite kring rollfördelningen, har frågor kring rollerna, tror att Kato är avgörande för leken (eller huruvida Mio omvandlar Kato eller inte... betyder det att Mio är avgörande? :p )
------------
Uppfattade ^ som ett påstående, samt reagerade på att Snurrfian höll med mig om viskande brunnen. Är väl inget jag reagerar på dock, jag tyckte också det var lite udda tills jag funderat några varv på det.
Blir röstad på av Madalisto. Har för ambition att inte haka upp sig på det.
Röstar på Habina för att hon drar in fotboll och vuxenlekar i leken. Well... Rösta på OT/flamsande är ju lite...ja... men med tanke på hur lite som hänt i leken och hur få som varit aktiva är det inte lätt heller.

Sookie
Verkar inte ha hittat leken?

bumpo
Har hittat leken, inte skrivit något utöver det än.
-------
Ger upp att förstå rollistan. Håller lite med LenaH på den obligatoriska frågan men tycker det vore kul om någon specialroll avgjorde, t.ex JumJum.
För lite att gå på för att säga mig nåt än.

Snurrfian
3 inlägg, efterfrågar obligatorisk fråga och håller med mig om att Viskande Brunnen kan bli avgörande för lekens utgång.
Att goda sidan går miste om "väldigt mycket info" om viskande brunnen käkas/lynchas vet jag inte om det måste vara sant dock, viskande brunnen kanske gissar fel flera dagar så ingen info utgår på länge i värsta fall. Jag tror det är en viktig roll, men det är ändå något av ett lotteri - dels ska den gissa rätt och dels ska "rätt" spionrad lottas fram och inget förhindra att den når bybon.

Madalitso
4 inlägg, frågar kring roller samt tror att gyllene äpplet kommer bli avgörande för leken och håller med BSF om att Kato kan bli avgörande.
-----------------
Röstar på BSF med motiveringen att hennes funderingar kring Mio och Nonnos skydd + undringar kring neutraliseringen kan tyda på att hon är ond/Kato. Mina tankar kring det kan ses i #98 .

Myrten
Har hittat leken men inte skrivit mer sen dess.
-----------------
Vill bli ersatt då hon inte hinner med.
Röstar på hemlig pga hennes röst på bsf. Menar att bsf uppenbarligen bop:ade och att lägga en andraröst på någon som bop:ar är skumt.

Hemlig
4 inlägg, frågar kring onda jägaren och tror byborna kan bli avgörande med hjälp av äpplet.
Tänker själv att det är möjligt att det bara är den första bybon som får äpplet dock, sen kan det ju gå till en annan god eller en ond beroende på hur bybo1 (som startar med äpplet) gick åt, om jag förstått det rätt?
------------
Röstar på BSF för att hon röstade på Habina baserat på Habinas inlägg om vuxenlekar som BSF dessutom gillade.
Udda röstmotivering. Bsfs röst ser ut som en motiverad bop, sen finns det ju inget som säger att man inte kan gilla ett roligt inlägg men ändå använda det som grund för röstmotivering.

LenaH
Har hittat hit, inte skrivit mer än det än.
--------------------
Tror att "den som har äpplet eller Kato eller Mio eller brunnen kan ju vara avgörande" men i slutändan är det nog ändå en idog bybo som vinner.

Lobelia
2 ot-inlägg såhär långt.

Har skumläst leken, ber om ursäkt för noll aktivitet idag, men träningen drog ut på tiden och sedan ville en kompis prata viktiga saker i telefon. O_o Lovar bättring om jag är kvar imorgon (förstod iaf så pass att ingen bli lynchad ikväll).

Mirtai röstar på Madalitso

För att jag inte tror att en ond BSF hade ställt de där frågorna i tråden utan i lyan.

Och så fattar jag inte varför jag är mindre misstänkt än BSF när vi skrivit om samma saker?

Det här reagerar jag på. Klart att blacksmithfarm skulle kunna ställa de frågorna i leken även om hon är ond. Det har hon gjort förut. Att mirtai dessutom röstar på en ny spelare, får min ulvradar att pinga. Är inte det typ lex Habina? :angel: (dvs att en ulv gör det lätt för sig genom att rösta på en ny spelare, då ingen annan kommer rösta på den nya spelaren).

Habina röstar på mirtai

Jag tänker att det ofta gömmer sig någon ulv bland de som är mindre aktiva, men det är också de som det är svårast att hitta nåt på speciellt såhär tidigt. Men så hittade jag detta under min uppdatering:

Jag funderar på den obligatoriska frågan och både vem som har äpplet eller Kato eller Mio eller brunnen kan ju vara avgörande men ofta i såna här twistade lekar med superkomplicerade roller så blir de lynchade/käkade jättetidigt utan direkt avsikt och till syvende og sidst så brukar det vara gammalt hederligt grävande och jagande som avgör helt enkelt.

Jag tror alltså att det blir någon idog bybo (kanske med någon spioninfo på vägen) som har tid och är enveten som håller distansen ut. :)

Vet ni hur många gånger jag fick läsa första meningen? Kan vara den längsta meningen i leken. Jag tänker att det kan vara en taktik att försöka skriva långa meningar som är svåra att hålla i korttidsminnet och därför lite svårare att förstå för att på så sätt hålla sökande blickar ifrån sig. Tid är knapp och man måste gå igenom leken fort, att läsa om samma inlägg igen och igen är inte produktivt.
Jag reagerade även på det fetade. Börjar plötsligt snacka danska mitt i allt? Kan det vara en ulv som har lite svårt att kontrollera sina håriga läppar och därför pratar lite grötigt ibland...? :cautious:

Caisa röstar på LenaH

Jag ser inget skumt i BSFs frågande och nystande i rollerna, så spelar hon alltid och när inte Evert är med och leker så får hon dra ett tyngre lass. ;)

Jag tänker att det ofta gömmer sig någon ulv bland de som är mindre aktiva, men det är också de som det är svårast att hitta nåt på speciellt såhär tidigt. Men så hittade jag detta under min uppdatering:

Vet ni hur många gånger jag fick läsa första meningen? Kan vara den längsta meningen i leken. Jag tänker att det kan vara en taktik att försöka skriva långa meningar som är svåra att hålla i korttidsminnet och därför lite svårare att förstå för att på så sätt hålla sökande blickar ifrån sig. Tid är knapp och man måste gå igenom leken fort, att läsa om samma inlägg igen och igen är inte produktivt.
Jag reagerade även på det fetade. Börjar plötsligt snacka danska mitt i allt? Kan det vara en ulv som har lite svårt att kontrollera sina håriga läppar och därför pratar lite grötigt ibland...? :cautious:

Caisa röstar på LenaH
Jag blev själv förvirrad av den där meningen till slut men är det inte norska?
Jag har ingen aning själv! :rofl:

Jag reagerar lite på att BSF ständigt återkommer till Kato och ulvarna, frågan är om det är för att reda ut det eller om det är för att vinka, eller för att förvirra någon. Jag tycker att hennes förtäckta BOP är lite väl enkel nästan men okej. Att Hemlig sen kommer med en andra röst på BSF tycker jag kanske sticker ut en aning också, frågan är om det kanske var enklare att lägga en extra röst när nu ingen åker ut? Myrten reagerar på Hemlig också vilket gör att jag drar mig för att lägga en andra röst där.
Habina är alltid en aning skum och har inte kommit med så mycket än, men det är fler som faller in under den kategorin...
Madalitso är ny för mig och det tar lite tid att få kläm på nya tycker jag.
Lobelia skulle jag ha önskat kunnat skriva lite mer, tillsammans med Loons och Sookie.

Röstlista DL1 kl 21

18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalisto 1