*ULVLEK* Mio Min Mio

Varför valde du Sookie istället för Loons? Ingen av dem har varit inne i leken så jag blir lite nyfiken om det fanns någon anledning till att det blev den ena utan att du nämner den andra.
Vad jag vet är Loons ny och sookie har deltagit i några lekar iaf. Därför hamnade min röst på sookie.

Nu har jag kommit hem igen och hunnit läsa ikapp leken :) så tänkte jag svara lite till er som nämnt mig (jag blir så smickrad av att bli omnämnd :o)

Jag kan bara säga att nummer ett är det av dina alternativ som stämmer. Samtidigt förstår jag att det inte är helt lätt att hitta någon att rösta på, vilket gör att jag inte kommer att haka upp mig på att du röstat på mig (eller i alla fall är det min ambition att inte göra det).

Även jag förstår att nummer 1 var troligast, men jag var redan sen och hade inte mycket annat att gå på när jag skulle rösta. Jag är glad du inte hakar upp dig på det, jag vill inte bli utslängd från min första lek pga en BOP ;)

@Madalitso
Jag har inte vad jag vet spelat med dig tidigare? :)
Jag skulle gissa på att 1 är mer trolig än 2 och 3. Jag tror inte goda specialroller skulle riskera att "röja sig" för lyan genom att ställa för många frågor kring dem i tråden, detsamma gäller lyan. De gånger jag suttit i lyan/haft god specialroll har jag ställt mina frågor direkt till LLs istället för att inte dra blickarna till mig.
Ett fjärde alternativ är väl onda som vill "verka aktiva" utan att egentligen teoria dock.

Min första lek, så det har du inte :) För resten så se ovan.

Mirtai röstar på Madalitso

För att jag inte tror att en ond BSF hade ställt de där frågorna i tråden utan i lyan.

Och så fattar jag inte varför jag är mindre misstänkt än BSF när vi skrivit om samma saker?

Du frågade aldrig om neutraliseringen, utan bara om Mio/Nonno, så du var du lite mindre misstänkt (och igen, för resten så se ovan ;) )

ny spelare som gjort ett ambitiöst teoriinlägg trots väldigt lite att gå på:

Jag blir generad av detta beröm :o (jag väljer iaf att ta det som beröm)

Sorry, jag glömde alldeles av leken och det är väl sent för att hinna läsa i kapp och rösta, får fixa det under morgondagen. Första gången jag missar ett DL :(

Eftersom jag är trött och eftersom folk verkar ha tröttnat på att skriva igen nu när röstningen är över ;) så går jag och lägger mig. God natt :)

måste tyvärr säga att då fölis behöver hjälp upp för att kunna dia så har jag inte tid med lek :down: + att mamma fått en lätt korsförlamning :(

Hej! Vem är detta tänker ni nu.. jo, här är en som började spela ulvspel för dryga 10 år sedan. Där jag brukade hänga runt har det inte spelats på länge. Jag gästspelade på Buke, men det är flera år sedan sist när ulvarna fortfarande använde MSN för att prata. :P Är lite sugen på att vara med i ett spel framöver. Kollade rollerna, så roligt! Men mer komplicerat än på "min tid", haha. Ska försöka komma ihåg att kika in här framöver. Lycka till både goda och onda! Sorry för att jag stal uppmärksamheten lite. ;)

Hej! Vem är detta tänker ni nu.. jo, här är en som började spela ulvspel för dryga 10 år sedan. Där jag brukade hänga runt har det inte spelats på länge. Jag gästspelade på Buke, men det är flera år sedan sist när ulvarna fortfarande använde MSN för att prata. :P Är lite sugen på att vara med i ett spel framöver. Kollade rollerna, så roligt! Men mer komplicerat än på "min tid", haha. Ska försöka komma ihåg att kika in här framöver. Lycka till både goda och onda! Sorry för att jag stal uppmärksamheten lite. ;)
jag har pmat dig då vi har avhopp i denna leken om du skulle vilja vara med redan i denna leken?

När Dagen grydde och dimman skingrats över Rosengården så märktes det att allvaret hade kommit
Gårdagens skratt och sorgfria stämning kändes som bortblåsta när Mio och JumJum satte sig upp på Miramis för att påbörja sin färd för att försöka rädda de fångade barnen

När mio kom till Rosengården hade han gett sin äppelskutt till en av barnen i Rosengården, och eftersom det var ett magiskt äpple så hade det omedelbart förvandlats till ett nytt gyllene äpple

Sookie hade blivit så glad att hon genast åt upp det och gick sedan på en promenad utanför Rosengårdens skyddande värld.
Men tänkte inte på att det hade varit bra att se till att ge äppelskrutten till någon annan - så de kunde få ett nytt äpple
Så när hon gick där med skrutten i handen , aningslöst promenerande i skogen så blev hon överfallen av svarta borgens hejdukar som förde bort henne
En av Hejdukarna tog reda på äppelskrutten och blev väldigt förvånad när det genast blev ett nytt gyllene äpple !
Han förstod genast vad det var han kommit över och ett brett flin spred sig över det hårig ansiktet och hela sällskapet begav sig raskt hemåt för att kunna fundera över vad de skulle hitta på för elakheter härnäst

@Sookie var bybo, ett barn som blev en fångad fågel, som hade det gyllene äpplet

@Myrten hoppar av leken och var järnklon
@Loons kickas från leken pga inaktivitet och bar bybo

DL kl 22

Tusan, blev av med två bybor och äpplet hamnade hos de onda. :crazy: Får hoppas viskande brunnen hittar en bybo snart ändå...

Oj nu känns det som om det blev uppförsbacke för goda sidan. Enda fördelen är väl att järnklo försvann... :cautious:

Två bybor borta...känns som det blev mer orättvist genast. Kommer en omvandling ske eller vad händer @quarter4ever ?
nej ingen omvandling ( det är bara Kato som kan byta sida i denna leken - har ju lovat att inte omvandla annat än på förhand aviserat :angel:)
Järnklon fick dra med sig Loons - så anser det kvittat och i bra balans som det är:)
vi försökte hitta ersättare men gick ju bet så det blev den bästa lösningen

Har sover man så sött och så händer det här, två bybor försvinner på en natt och äpplet hamnar hos de onda :cry: Det enda positiva är väl att järnklon också är ur leken, dock så får de onda nya special förmågor med äpplet:banghead:. Jäkla skit alltså.

Jag vet inte om jag kommer kunna sova i fortsättningen om sånt här händer :nailbiting:

Börjar med att räkna lite....
6 namngivna goda roller (mio, jumjum, flöjtist, brunn, osäker siare, bybor)
3 namngivna onda roller (kato, ulvar, ond jägare)
13 deltagare. 13/3= 4,33

Så. 4-5 onda totalt? I och med att Kato kan bli god så kanske 5 onda??
Det ger 3 ulvar + kato och jägare från start i sådana fall.
3 bybor i sådana fall.

Nu ska jag läsa om rollistan för att se om jag kan få någon ordning på det i mitt huvud.
Om min uträkning här stämmer så borde det betyda att det bara finns en, kanske två,bybo(r) kvar. Vilket för det svårare för brunnen. Men om brunnen prickar rätt så blir infon samlad på en eller två spelare vilket gör det lättare för den/m att dra slutsatser.

Fråga: @quarter4ever vet brunnen när alla bybor hittats? Dvs kan den räkna ut om det är en eller två kvar när/om den hittar sin första?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka