skriver ut ditt inlägg utan citat så jag kan svara så det syns på varje fråga
Ok, nu har jag läst ikapp och tror jag har lite koll. Har dock tre frågor:
1. Om man har äpplet, kan man då byta förmåga innan varje deadline fram tills att man förlorar det, om man vill det?
Ja fram till DL för äpplet kan man ändra sig ( observera att äpplet har olika DL beroende på om den som har det är ond eller god) Varje roll/ förmåga kan endast användas en gång. så sedan återstår det bara de oanvända rollerna/ förmågorna att välja på tills alla är förbrukade
2. Om Kato har äpplet så ger det honom inte någon speciell förmåga, då Kato kan gissa på Mio och gissar han rätt så förlorar Mio mateln även utan äpple? Eller kan Kato lägga både en vanlig gissning och en gissning på Mio med äpplet om han har det? (Och i vilket fall som så tappar väl äpplets förmåga sin poäng när Kato blivit god?)
Ja Kato kan gissa både på annan roll till en person och samtidigt använda äpplets gissning om Mio
Blir Kato god så finns fortfarande äpplets förmåga kvar att använda , sedan hur han vill använda det beror ju på Kato kan ju bli ensam vinnare om han har äpplet i sin ägo om leken tar slut tex ( och det oavsett vilken sida han är på )
3.
Hur kan Mio atackeras av både ulvarna och Kato (ensamvargen)? Som jag förstod det så fick Kato bara käk
istället för ulvarna, antingen om han gissat rätt på en ulv eller om ulvarna använt lynchstoppet, eller har jag missat nått?
Teoretiskt kan båda sakerna inträffa så Kato kan käka två gånger samma natt dvs har gissat rätt om en ulv = fått dens käk och att ulvarna stoppat lynchen = Kato fått ett käk där också
Annars tror jag jag har förstått rollistan iallafall