Jag tror att den bybo som har äpplet till en början kan få en avgörande roll om den har tur och lyckas använda förmågorna på ett klokt sättObligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att den bybo som har äpplet till en början kan få en avgörande roll om den har tur och lyckas använda förmågorna på ett klokt sättObligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?
det beror ju på antal skydd en som blir dubbelt attackerad har
jaså svaret på frågan är egentligen att det krävs två skydd för att stå emot två attacker samma natt
Tack för berömNu har jag kommit så långt att jag läst lekstarten (eller rättare sagt rollistan). Jäklar vad ni är duktiga, LLs! Så väl ni har fått ihop twistade roller och temat!
Själv är jag dock allt annat än pigg och funderar på om jag verkligen fixar att leka. Jag är inte sjuk eller så, men jobbar fortfarande dubbelt, vilket jag hade koll på. MEN idag blev det klart med en ny deadline för inlämning till redaktion 30/6. Så nu är det trippeljobb.
@Artline @quarter4ever @bollen__ @glömmerallt - Går det att hitta någon som vill hoppa in? Jag känner mig rätt körd...
Jag fick huvudvärk bara av rollistan...När jag äntligen fick internet igen igår så hade jag världens huvudvärk, och bestämde mig får att gå och lägga mig. Nu när bokstäverna slutat snurra när jag läser så ska jag försöka läsa leken och se om jag förstår något
Vad bra!Tack för beröm
Artline har redan gått ut i anmälningstråden med anrop om någon vill hoppa in -så vi försöker hitta ersättare till dig
I övrigt noterar jag att Caisa påpekar att mitt svar på den obligatoriska frågan egentligen pekar på en annan roll som avgörande än den jag skrev (det avgörande är då om Mio gissar rätt på Kato) - jag menar att det ändå är Kato's roll som kan komma att avgöra iom vilken sida den tillhör (samt om han har äpplet...)
Även att Snurrfian "följer" Caisas val av svar på frågan noterar jag. Det skulle kunna vara vinkning mellan Kato och lyan, eller så är det inte det.
Jag kan bara säga att nummer ett är det av dina alternativ som stämmer. Samtidigt förstår jag att det inte är helt lätt att hitta någon att rösta på, vilket gör att jag inte kommer att haka upp mig på att du röstat på mig (eller i alla fall är det min ambition att inte göra det).Jag kommer inte hinna in igen innan DL så måste därför lägga min röst nu.
Eftersom flera i leken inte skrivit eller inte skrivit mycket mer än OT inlägg än så blir det något svårt.
Dom som skrivit mest är Mirtai och BSF och de har huvudsakligen frågat om hur Mios och Nonnos skydd funkar. Detta tänker jag skulle kunna bero på tre saker, (1) de vill helt enkelt ha klarhet om hur alla roller fungerar, (2) De är någon av dessa roller och vill säkert veta vad som gäller kring sina krafter, eller (3) De är någon av de onda rollerna och vill veta säkert hur skyddet mot käk funkar. BSF undrade också om hur de ondas neutraliserande med äpplet funkade.
De har svarat olika på den obligatoriska frågan, BSF tror Kato och Mirtai tror bybon som börjar med äpplet, så då är frågan om man försöker undvika misstanke genom att säga en roll på sin sida eller om man säger en på motståndarsidan.
Kanske är jag helt ute och cyklar , och man kan inte resonera på detta sätt men jag måste rusa nu och kommer inte kunna vara aktiv igen förrens vid tio-tiden.
Madalitso röstar på Blacksmithfarm
För att hon varit väldigt intresserad på hur Mios och Nonnos skydd fungerat och på om neutraliserandet funkar, vilket skulle kunna vara för att hon är ulv/Kato och vill veta hur käk kan undvikas och om folk märker när hon använder äpplet.
FOTBOLL?!?! Sådana hemskheter? Det är väl bara ulvar som tittar på fotbollMitt i fotbollen.. Men det går bra.
Vuxenlekar? Återigen - håller inte ulvar på med sånt?Jag undrar varför jag fortfarande söker efter "senior" i menyn, men istället för "ulvlek" i trådrubriken läser "vuxenlek"?
Med risk att det här får folk att rösta på mig: Älskar vissa förklaringar till röstningenMåste rösta. Det får bli såhär:
FOTBOLL?!?! Sådana hemskheter? Det är väl bara ulvar som tittar på fotboll
Vuxenlekar? Återigen - håller inte ulvar på med sånt?
Blacksmithfarm röstar på Habina
för att hon drar in fotboll och vuxenlekar i ulvlekarna...