*ULVLEK* Mio Min Mio

Ska väl se om det går att bena lite:

Loons
Verkar inte ha hittat leken?

Habina
Gjort 6 inlägg. Hittills mest OT/semiOT med nån fråga om DL och att hon tror den som begriper leken blir avgörande.

Mirtai
7 inlägg. 6 inlägg till LL angående skydd kring Mio/Nonno samt ett svar på obligatoriska frågan där hon tror att den bybo som börjar med äpplet kan bli avgörande.

Blacksmithfarm
10 inlägg. Funderar lite kring rollfördelningen, har frågor kring rollerna, tror att Kato är avgörande för leken (eller huruvida Mio omvandlar Kato eller inte... betyder det att Mio är avgörande? :p )

Sookie
Verkar inte ha hittat leken?

bumpo
Har hittat leken, inte skrivit något utöver det än.

Snurrfian
3 inlägg, efterfrågar obligatorisk fråga och håller med mig om att Viskande Brunnen kan bli avgörande för lekens utgång.
Att goda sidan går miste om "väldigt mycket info" om viskande brunnen käkas/lynchas vet jag inte om det måste vara sant dock, viskande brunnen kanske gissar fel flera dagar så ingen info utgår på länge i värsta fall. Jag tror det är en viktig roll, men det är ändå något av ett lotteri - dels ska den gissa rätt och dels ska "rätt" spionrad lottas fram och inget förhindra att den når bybon.

Madalitso
4 inlägg, frågar kring roller samt tror att gyllene äpplet kommer bli avgörande för leken och håller med BSF om att Kato kan bli avgörande.

Myrten
Har hittat leken men inte skrivit mer sen dess.

Hemlig
4 inlägg, frågar kring onda jägaren och tror byborna kan bli avgörande med hjälp av äpplet.
Tänker själv att det är möjligt att det bara är den första bybon som får äpplet dock, sen kan det ju gå till en annan god eller en ond beroende på hur bybo1 (som startar med äpplet) gick åt, om jag förstått det rätt?

LenaH
Har hittat hit, inte skrivit mer än det än.

Lobelia
2 ot-inlägg såhär långt.

Njaaae, det sa ju inte direkt så mycket. :p

Jag funderar lite över vad DL1-röstregeln kommer innebära... Man behöver inte ha så mycket ångest över vem man röstar på nu, eftersom det "enda" som händer är att personen får med sig extra röster inför morgondagen.
Och imorgon har vi ett käkresultat att teoria kring. Hm, det rör om lite i grytan, men som jag ser det är det ingen direkt för del för vare sig goda eller onda, så det ska bli spännande att se vad som händer.

I övrigt noterar jag att Caisa påpekar att mitt svar på den obligatoriska frågan egentligen pekar på en annan roll som avgörande än den jag skrev (det avgörande är då om Mio gissar rätt på Kato) - jag menar att det ändå är Kato's roll som kan komma att avgöra iom vilken sida den tillhör (samt om han har äpplet...)

Även att Snurrfian "följer" Caisas val av svar på frågan noterar jag. Det skulle kunna vara vinkning mellan Kato och lyan, eller så är det inte det.

Nu har jag kommit så långt att jag läst lekstarten (eller rättare sagt rollistan). Jäklar vad ni är duktiga, LLs! Så väl ni har fått ihop twistade roller och temat!:bow:

Själv är jag dock allt annat än pigg och funderar på om jag verkligen fixar att leka. Jag är inte sjuk eller så, men jobbar fortfarande dubbelt, vilket jag hade koll på. MEN idag blev det klart med en ny deadline för inlämning till redaktion 30/6. Så nu är det trippeljobb.

@Artline @quarter4ever @bollen__ @glömmerallt - Går det att hitta någon som vill hoppa in? Jag känner mig rätt körd...:crazy:

Nu har jag kommit så långt att jag läst lekstarten (eller rättare sagt rollistan). Jäklar vad ni är duktiga, LLs! Så väl ni har fått ihop twistade roller och temat!:bow:

Själv är jag dock allt annat än pigg och funderar på om jag verkligen fixar att leka. Jag är inte sjuk eller så, men jobbar fortfarande dubbelt, vilket jag hade koll på. MEN idag blev det klart med en ny deadline för inlämning till redaktion 30/6. Så nu är det trippeljobb.

@Artline @quarter4ever @bollen__ @glömmerallt - Går det att hitta någon som vill hoppa in? Jag känner mig rätt körd...:crazy:
Tack för beröm :)

Artline har redan gått ut i anmälningstråden med anrop om någon vill hoppa in -så vi försöker hitta ersättare till dig

Jag flaggar för dålig tid imorgon och ev onsdag. Jag har en kanin som är dålig och troligen måste till veterinär imorgon :(

Tack för beröm :)

Artline har redan gått ut i anmälningstråden med anrop om någon vill hoppa in -så vi försöker hitta ersättare till dig
Vad bra!

Jag ber om ursäkt för att jag är strulig, men den tillkomna deadlinen gör att jag måste använda min tid på tåget aka lektid till att skriva abstract och summary.

Vid behov kan jag få ihop ett svar på frågan och förmodligen även röst. Men jag är osäker på om det hjälper övriga deltagare så mycket när jag ändå försvinner.

Jag funderar på den obligatoriska frågan och både vem som har äpplet eller Kato eller Mio eller brunnen kan ju vara avgörande men ofta i såna här twistade lekar med superkomplicerade roller så blir de lynchade/käkade jättetidigt utan direkt avsikt och till syvende og sidst så brukar det vara gammalt hederligt grävande och jagande som avgör helt enkelt.

Jag tror alltså att det blir någon idog bybo (kanske med någon spioninfo på vägen) som har tid och är enveten som håller distansen ut. :)

I övrigt noterar jag att Caisa påpekar att mitt svar på den obligatoriska frågan egentligen pekar på en annan roll som avgörande än den jag skrev (det avgörande är då om Mio gissar rätt på Kato) - jag menar att det ändå är Kato's roll som kan komma att avgöra iom vilken sida den tillhör (samt om han har äpplet...)

Även att Snurrfian "följer" Caisas val av svar på frågan noterar jag. Det skulle kunna vara vinkning mellan Kato och lyan, eller så är det inte det.

Det var inget påpekande, utan en fråga riktad till dig om du ville utveckla eftersom jag inte riktigt kopplade vilken du tyckte var mest avgörande. :p

Sen känner väl inte Kato till lyan eller vice versa, så att Snurris skulle vara Kato och tro att jag satt i lyan baserat på mina få inlägg innan hennes svar på frågan tror jag är osannolikt... :) (gissar att Kato är försiktig med vinkningar också, för att undkomma Mio?)

Jag kommer inte hinna in igen innan DL så måste därför lägga min röst nu.

Eftersom flera i leken inte skrivit eller inte skrivit mycket mer än OT inlägg än så blir det något svårt.
Dom som skrivit mest är Mirtai och BSF och de har huvudsakligen frågat om hur Mios och Nonnos skydd funkar. Detta tänker jag skulle kunna bero på tre saker, (1) de vill helt enkelt ha klarhet om hur alla roller fungerar, (2) De är någon av dessa roller och vill säkert veta vad som gäller kring sina krafter, eller (3) De är någon av de onda rollerna och vill veta säkert hur skyddet mot käk funkar. BSF undrade också om hur de ondas neutraliserande med äpplet funkade.

De har svarat olika på den obligatoriska frågan, BSF tror Kato och Mirtai tror bybon som börjar med äpplet, så då är frågan om man försöker undvika misstanke genom att säga en roll på sin sida eller om man säger en på motståndarsidan.

Kanske är jag helt ute och cyklar :confused:, och man kan inte resonera på detta sätt men jag måste rusa nu och kommer inte kunna vara aktiv igen förrens vid tio-tiden.:banghead:

Madalitso röstar på Blacksmithfarm

För att hon varit väldigt intresserad på hur Mios och Nonnos skydd fungerat och på om neutraliserandet funkar, vilket skulle kunna vara för att hon är ulv/Kato och vill veta hur käk kan undvikas och om folk märker när hon använder äpplet.

Jag förstår fortfarande inte rollistan tror jag. Jag har helt enkelt bestämt mig för att försöka ge upp att förstå den och satsa på att fatta leken istället. Like that gonna happen. :rofl:

Vad gäller den obligatoriska frågan så håller jag lite grann med @LenaH att troligen blir det en bybo som avgör leken men det vore ju kul om det var en mer udda roll. Den där rollen som dog istället för Mio vid ett visst utfall, var det JumJum?, kan kanske bli avgörande? Nää, jag ger upp att spekulera i vad som kommer att avgöra.

Jag kommer inte hinna in igen innan DL så måste därför lägga min röst nu.

Eftersom flera i leken inte skrivit eller inte skrivit mycket mer än OT inlägg än så blir det något svårt.
Dom som skrivit mest är Mirtai och BSF och de har huvudsakligen frågat om hur Mios och Nonnos skydd funkar. Detta tänker jag skulle kunna bero på tre saker, (1) de vill helt enkelt ha klarhet om hur alla roller fungerar, (2) De är någon av dessa roller och vill säkert veta vad som gäller kring sina krafter, eller (3) De är någon av de onda rollerna och vill veta säkert hur skyddet mot käk funkar. BSF undrade också om hur de ondas neutraliserande med äpplet funkade.

De har svarat olika på den obligatoriska frågan, BSF tror Kato och Mirtai tror bybon som börjar med äpplet, så då är frågan om man försöker undvika misstanke genom att säga en roll på sin sida eller om man säger en på motståndarsidan.

Kanske är jag helt ute och cyklar :confused:, och man kan inte resonera på detta sätt men jag måste rusa nu och kommer inte kunna vara aktiv igen förrens vid tio-tiden.:banghead:

Madalitso röstar på Blacksmithfarm

För att hon varit väldigt intresserad på hur Mios och Nonnos skydd fungerat och på om neutraliserandet funkar, vilket skulle kunna vara för att hon är ulv/Kato och vill veta hur käk kan undvikas och om folk märker när hon använder äpplet.
Jag kan bara säga att nummer ett är det av dina alternativ som stämmer. Samtidigt förstår jag att det inte är helt lätt att hitta någon att rösta på, vilket gör att jag inte kommer att haka upp mig på att du röstat på mig (eller i alla fall är det min ambition att inte göra det).

@Madalitso
Jag har inte vad jag vet spelat med dig tidigare? :)
Jag skulle gissa på att 1 är mer trolig än 2 och 3. Jag tror inte goda specialroller skulle riskera att "röja sig" för lyan genom att ställa för många frågor kring dem i tråden, detsamma gäller lyan. De gånger jag suttit i lyan/haft god specialroll har jag ställt mina frågor direkt till LLs istället för att inte dra blickarna till mig.
Ett fjärde alternativ är väl onda som vill "verka aktiva" utan att egentligen teoria dock.

Måste rösta. Det får bli såhär:
Mitt i fotbollen.. :angel: Men det går bra. :D
FOTBOLL?!?! Sådana hemskheter? Det är väl bara ulvar som tittar på fotboll :angel:

Jag undrar varför jag fortfarande söker efter "senior" i menyn, men istället för "ulvlek" i trådrubriken läser "vuxenlek"? :arghh:
Vuxenlekar?O_o:cautious: Återigen - håller inte ulvar på med sånt?

Blacksmithfarm röstar på Habina

för att hon drar in fotboll och vuxenlekar i ulvlekarna...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka