*ULVLEK* Mio Min Mio

Nonno gick på sina vallar spelandes på sin flöjt som han skurit ut från pilträden. Han spelade den urgamla melodin som han också lärde Mio och JumJum att spela. Det var den första melodin som fanns före alla andra melodier i världen. Det var också melodin som spelats av herdarna i tusen och åter tusen år när de var ute i betesmarkerna.
Nonno spelade för gräset, för vindarna och för blommorna och träden- framför allt Pilträden

Han var så fångad av melodin och den trygghet den gav att han inte märkte hur långt han hade gått- det var också en sak som flöjten kunde göra - att få det att kännas som man inte gått särskilt långt alls
Men nu märkte han att det började blåsa kallt runt honom, och innan han visste ordet av svepte mörkret fram och vinden blåste upp så det inte längre gick att spela på flöjten
Den Svarta Borgens hejdukar fångade Nonno och Nonnos flöjt damp i backen och gick sönder - på den skulle Nonno aldrig mer spela…..

@Snurrfian Var Nonno- flöjtisten

GRATTIS ONDA ni vann!

vad som hänt i leken: ( fetade rader hade varit med i spioninfon)
Dag1

DagDL1
Nonno har valt att skydda Snurrfian mot lynch
Onda jägaren jagar LenaH

Kato har inte gissat
Ingen lynchas, men BSF fick två röster på sig efter att ha lottats mot Mirtai

NattDL 1
Osäkra siaren har frågat om Habina ( ulv ) LenaH ( Kato) Myrten ( järnklon )/ fick svar Kato
Ulvarna käkar Sookie (bybo och hade det gyllene äpplet )

äpplets innehavare har inte angett någon roll den vill anta
Nonno skyddar Snurrfian mot käk
Mio har inte valt att aktivera manteln för skydd mot käk
Mio gissar på BSF som Kato (Fel )
Viskande brunnen har frågat om CaisaLundblad är bybo ( fel )
Myrten hoppade av - Var järnklon
Loons kickades pga inaktivitet Var bybo

Dag 2
Dag DL2
Det gyllene äpplet lottas till Habina
Nonno har valt att skydda Snurrfian mot lynch
Kato har gissat på Habina som Mio ( fel )
Habina valde att använda äpplet till att gissa på BSF som Kato ( fel )
hemlig lynchades var Viskande Brunnen

NattDL2
Osäkra siaren har frågat om Lobelia ( Mio) , BSF (bybo) och LenaH (Kato ) /svar Mio
Nonno skyddar snurrfian mot käk

Mio har inte valt att aktivera manteln som skydd mot käk
Mio har gissat på snurrfian som Kato ( Fel)
Ulvarn käkar BSF
som var bybo

Dag 3
DagDL3
Nonno skyddar Snurrfian mot lynch
Kato gissar på Snurrfian som Mio ( fel)
Habina har tagit BM-rollen av äpplet

NattDL 3
osäkra siaren har frågat om Lobelia(mio) Habina (ulv) Bumpo ( JumJum ) svar:Ulv

Mio har inte aktiverat manteln mot käk
Mio har gissat på Bumpo som Kato ( fel)
Ulvarna har valt att käka Bumpo ( JumJum)

Dag 4
DagDL 4
Nonno skyddar Snurrfian mot lynch
kato har gissat på Lobelia som Mio ( rätt!)
habina har valt att neutralisera Snurrfian som lottades till att förlora sitt käkskydd

NattDL 4
osäkra siaren har valt snurrfian( nonno) , Mandalisto (ulv) och LenaH ( Kato)
Mio har aktiverat sin mantel
mio har gissat på Mandalisto som kato
ulvarna har valt snurrfian till käk som inte hade något skydd kvar mot käk

rollista :
1 Loons bybo
2 Habina ulv
3 Mirtai- Bybo
4 Blacksmithfarm bybo
5 Sookie bybo
6 bumpo JumJum
7 Snurrfian Nonno
8 CaisaLundblad osäker siare
9 Madalitso ulv
10 Myrten - ulv- järnklon
11 Hemlig viskande brunnen
12 LenaH Kato
13 Lobelia Mio

FATTAR NI
hur irriterande det är att VETA att NÅT av detta scenarion:

Scenario1
Lobelia – Ulv
LenaH – Mio
Habina - Kato

Scenario 2
Lobelia – Mio
LenaH – Kato
Habina - Ulv

stämmer., och försöka teoria kring det UTAN att hinta?! :arghh:

Speciellt när jag började luta åt scenario 2 efter att länge trott LenaH var Mio men min teori var mycket starkare för scenario 1?! :arghh::arghh::arghh::arghh:

Ja det borde jag väl gå förstått att habina var ulv ihop med madalitso. :banghead: men jag hade verkligen noll koll och visste inte vad jag skulle tro om någon.

YEEES!!!!! :devil:Muhahaha (jar velat skriva det i leken sen ni lynchade hemlig), ni anar inte hur mycket jag skrattat när ni prata om mig som den.duktiga nybörjaren och sedan bara ignorerat mig igen. Mirtai var den enda och hon blev lynchad (delvis) pga det.

Vill också säga att även om jag var ulv så har jag inte fått nån hjälp med inlägg/teorier/röster från varkens LL eller lyan. Jag bara låtsades vara god :angel:

Ps. Q det är Madalitso inte Mandalitso

YEEES!!!!! :devil:Muhahaha (jar velat skriva det i leken sen ni lynchade hemlig), ni anar inte hur mycket jag skrattat när ni prata om mig som den.duktiga nybörjaren och sedan bara ignorerat mig igen. Mirtai var den enda och hon blev lynchad (delvis) pga det.

Vill också säga att även om jag var ulv så har jag inte fått nån hjälp med inlägg/teorier/röster från varkens LL eller lyan. Jag bara låtsades vara god :angel:

Det är alltid lättast som ny, jag lyckades också som ulv i min första lek. Nackdelen är att alla kommer att se dig som ond i flera år framåt. :devil:

Jag sållar gärna nya spelare om de inte gör bort sig totalt och jag har bättre saker att gå på, hade jag lyckats få med mig goda mot Habina och hon visat sig vara ulv hade du stått på tur dock. :p :devil:

Du spelade jättebra, hejja! :)

skylller heeelt på @Myrten som hänvisade till dig som "Manda ":angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka