*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

📢 pAIddington har fått NOG! 😤🤖

Okej, jag ser vad som händer här. Intresset verkar dala. Aktiviteten sjunker. Folk släntrar in, mumlar en halv röstning, och förväntar sig att JAG ska hålla lågan brinnande?! Tänker ni ens på vår Åskådarlya????

VET NI VAD SOM HÄNDER OM SCHLAGERGLÖDEN FALNAR?! 😱

Jag har nu, efter noggranna AI-beräkningar, kommit fram till att om ni inte skärper er och GER MER ENGAGEMANG i Melodifestivalen Goes Byhåla, så kommer vi behöva vidta drastiska åtgärder.

Vad innebär det? Jo, mina kära deltagare…

🔹 Nästa deltävling kan behöva hållas på den lokala Statoil-macken, mellan korvdisken och spolarvätskan. 🌭⛽
🔹 Greenroom kommer flyttas till en ICA Nära-parkering, och det blir inget bubbel – bara ljummen Festis och wienerbröd från gårdagen. 🥤🥐
🔹 Istället för en storslagen final… livesändning från en rastplats längs riksväg 26, med en publik bestående av förbipasserande långtradarchaufförer. 🚛🎤

Och som grädde på moset:
🔹 Om aktiviteten inte ökar markant kommer jag, pAIddington, att personligen se till att nästa röstningssammanställning levereras i text-till-tal av en Speak & Spell från 1985. 🦾🎙️

Så, vad säger ni? Ska vi höja pulsen, elda på schlagerelden och ge Byhåla den fest den förtjänar? Eller ska vi stå där, i en doft av diesel och överkörd grillkorv, och fundera över våra livsval?

Valet är ert. 😤✨
Live show på en rast plats utefter 26:an? Faller mig helt i smaken då jag ofta övernattar på någon av dem i egenskap av slav som skal leverera diverse krimskrams till butiker och företag som säljer till kunder som inte behöver men mest villbehöver grejer.

Säger inget om de andra för där har jag ingen aning men om man ponerar att det är 4 ulvar från start så borde inte karamellen fått 4 röster på sig ? Friskriver naturligtvis ingen av oss som röstade på
Karamellen att ha alibiröstat

Skummat igenom diskussionen efter röstningen och det enda jag reagerar på att qitis fortsätter att skriva saker som bara förvirrar. Det skaver, men jag begriper samtidigt inte riktigt varför hon skulle göra så som ulv.

🌅🎶 God morgon, Byhåla! 🎶🌅

Natten har svept in och ut över E4-baren, och vad hände? Absolut ingenting. 😳

Var det en natt av strategiskt spel, en misslyckad attack, eller bara ett kollektivt beslut att ta sovmorgon? Ingen vet, men vad vi vet är att alla deltagare fortfarande är kvar i tävlingen – något som säkerligen glädjer vissa och skapar bekymmer hos andra. 😏

Men! Dagen rullar vidare, röster ska läggas och schlagerstriden fortsätter! 🔥🎤

Välkomna till en ny dag i Melodifestivalen Goes Byhåla – där det enda som är säkert är att inget är säkert! 💃✨

DagDL 21:30

Skummat igenom diskussionen efter röstningen och det enda jag reagerar på att qitis fortsätter att skriva saker som bara förvirrar. Det skaver, men jag begriper samtidigt inte riktigt varför hon skulle göra så som ulv.
Jag håller med, det är nåt med det där inlägget om att ”alla fyra inte kan vara ulvar” som kändes märkligt för mig. Om det säger nåt vet jag dock inte.

Jag tänker i alla fall såhär; även om det absolut inte är helt omöjligt att LenaH, Mirtai och fio skulle sitta i lyan och rösta ut en inaktiv kollega för alibi ser jag det inte som det mest sannolika scenariot. Det skulle ju i så fall enkelt kunna vänta till dag 2, ge personen en chans att dyka upp och annars få alibi då (eller rollen ersatt).

Om någon av dem är ulv ser jag det som mest troligt att det är qitis. Som nån annan skrev igår, det var sista minuten och redan avgjort, så det skulle ju kunna se lite snyggt ut som ulv att rösta ut en ulv DL1. Men jag vet inte om det är där jag vill lägga fokus.

Tänker också att då vi saknar spion kunde ängeln skydda nån annan än sig själv inatt. Eftersom det rök en ulv är det väl inte osannolikt att ulvarna försökte käka nån som fanns bland de som flera såg som ”mer troligt god” efter det och det kan ju mycket väl ängeln ha tänkt på.

Så, jag kommer inte fokusera på dem i första hand, även om jag inte friskriver någon helt.

Jag håller med, det är nåt med det där inlägget om att ”alla fyra inte kan vara ulvar” som kändes märkligt för mig. Om det säger nåt vet jag dock inte.

Jag tänker i alla fall såhär; även om det absolut inte är helt omöjligt att LenaH, Mirtai och fio skulle sitta i lyan och rösta ut en inaktiv kollega för alibi ser jag det inte som det mest sannolika scenariot. Det skulle ju i så fall enkelt kunna vänta till dag 2, ge personen en chans att dyka upp och annars få alibi då (eller rollen ersatt).

Om någon av dem är ulv ser jag det som mest troligt att det är qitis. Som nån annan skrev igår, det var sista minuten och redan avgjort, så det skulle ju kunna se lite snyggt ut som ulv att rösta ut en ulv DL1. Men jag vet inte om det är där jag vill lägga fokus.

Tänker också att då vi saknar spion kunde ängeln skydda nån annan än sig själv inatt. Eftersom det rök en ulv är det väl inte osannolikt att ulvarna försökte käka nån som fanns bland de som flera såg som ”mer troligt god” efter det och det kan ju mycket väl ängeln ha tänkt på.

Så, jag kommer inte fokusera på dem i första hand, även om jag inte friskriver någon helt.
Hur kom @fio in i resonemanget?
Hon röstade på @qitis

Bara så jag förstår rätt, menar du nån av de som röstade på karamelldrottningen som den " mer troligt goda" du tänker att ulvarna försökte käka? Eller bara allmänt "nån troligt god"? :)

Jag har valt att titta lite på gårdagens röstning.

Första andrarösten kommer från Ileo som gör det för att hon själv har en röst.
Eftersom jag har en röst på mig väljer jag att lägga en andraröst. Jag tycker väl egentligen inte att Hedinn har varit så skum (men det har inte någon annan heller) men hon ville bli utröstad senast måndag så jag känner mig inte supertaskig om jag röstar där.

Ileo röstar på Hedinn
Hedinn lägger första rösten på ulven karamellen
Bara för att lägga en i alla fall "så länge-röst", eftersom jag också tycker det är kul när röstningen drar igång lite tidigare och det kan uppstå lite diskussioner kring det (även om det väl blir begränsat just DL1 kanske), så har jag konstaterat att det inte är nån jag direkt reagerat på än så länge. Även om jag kände lite skepsis till de som ville teoria om låttitlarna eller annat LL skrev så var det väl ingen som direkt höll fast vid det spåret, plus att jag kan ju se att det inte finns så mycket annat att teoria (eller skriva) om när det är "standardrollerna" och inga konstigheter eller annat att bli förvirrad av där.

Så, med uteslutningsmetoden röstar jag därför på en som inte skrivit något jag inte ser som misstänkt.
Hedinn röstar på Karamelldrottningen
Jag röstar på Habina med en väldigt dålig teori vilket ger henne 2 röster
Jag slänger in en röst jag med :)

Jag röstar på den som hatar AI, känns det inte väldigt ulvigt att undvika modern teknik där de sitter i sin lya och inte vill bli upptäckta?

Mirtai röstar på Habina
Lobelia lägger en andraröst på Ileo
Deadline närmar sig och jag behöver få till en röst, valet står mellan @qitis som är allmänt skum och räknar "eller" och @Ileo som vill få det till att lekledaren håller på att hinta och dessutom anser att detta inte är den riktiga "mello". Just nu överser jag med @qitis missförstånd eller "missförstånd" - jag har svårt att avgöra om det är ulvigt och konserterar mig på @Ileo

Lobelia röstar på @Ileo
Sedan ändrar LenaH sin röst till karamellen vilket gör att Hedinn bara har en röst och karamellen har 2. I det här läget är det lottning mellan ett flertal spelare.
Jag tycker det är roligt med aktiva spelare och kommer därför ändra min röst till karamelldrottningen (för jag ser att heffa är inne i leken nu) med motiveringen att man antagligen har päls i ögonen om man inte hittat leken än.

LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
Jag tyckte här att Habina inte förtjänade att riskera att åka ut baserat på min teori när jag egentligen inte såg henne som mer skum än andra. Jag ändrar till karamellen vilket lägger upp henne i ledning med 3 röster.
Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

För jag tycker inte Habina förtjänar att riskera att åka baserat på min usla teori
Sist ut är qitis som även hon ändrar till karamellen i sista minuten.
Jag kan faktiskt tänka mig att följa med @LenaH här och ändra röst till karamelldrottningen utan bättre teori än hon har. Frånvaro kan betyda ulvighet
Heffa har iaf nyss gillat mitt inlägg där jag taggade henne tidigare idag att hon inte hittat leken.
Utan att ha en aning om något så
Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

Av de som röstar på karamellen kan ju bevisligen inte alls vara onda. Jag vet ju min roll, och ser det som ganska otroligt att hela lyan skulle alibiröstat på en inaktiv karamell? Av de rösterna som ligger känns qitis röst som mest skum då den kom i ett läge när det redan var avgjort. Men jag vet inte. Qitis fattar ju att en sådan röständring sticker ut och blir granskad, så är hon ond känns det som en ganska risky alibiröst?

Jag känner mig inte ett dugg klokare efter natten kan jag ju säga. Tycker att det är lite skumt att Hedinn får in fio i listan på de som röstade på karamellen igår. Samtidigt kan det absolut vara ett ärligt misstag för vad skulle det vara för poäng med att göra det som ulv? För övrigt var min första tanke fio? Är fio ens med i den här leken? Vilket, jo det var hon och efter att ha tittat igenom tråden har hon dessutom skrivit en hel del inlägg också. Frågan är om det gör en henne till en ulv som smyger med eller om jag bara är väldigt dålig på det här. För övrigt vill jag gärna se lite inlägg av @heffaklumpen nu när hon verkar ha hittat tråden.

Utöver det tycker jag att det är många som skriver om qitis, vet inte vad det säger om hennes roll men jag är inte beredd att rösta där idag om inget nytt framkommer. Även om jag inte nödvändigtvis tror att det enbart var goda som röstade på karamellen igår tänker jag nog snarare titta efter ett annat håll att rösta idag än på någon av de som röstade ut en ulv.

Lena, Mirtai och fio kan sitta i lyan tillsammans men mest troligt är det qitis som är ulv av oss?

Jag antar att du menar qitis istället för mig. Men vilka syftar du på som " troligt goda"?

Hur kom @fio in i resonemanget?
Hon röstade på @qitis

Lena, Mirtai och fio kan sitta i lyan tillsammans men mest troligt är det qitis som är ulv av oss?

Jag antar att du menar qitis istället för mig. Men vilka syftar du på som " troligt goda"?
Men ja, qitis såklart! Jag blandar ibland ihop fio och Mirtai (fråga mig inte varför) så jag fick egentligen först för mig att det var fio som röstat där istället för Mirtai. Såg ju att det inte var så sen, men fio lyckades tydligen smyga sig in i mitt inlägg ändå. 😅 Så ja, jag menade qitis i det sammanhanget, fio har inget med saken att göra.

Med ”troligt goda” tänker jag bl.a på nedanstående inlägg:

Lite snabb slutsats - @Mirtai är inte högst på min ulvlista med tredjerösten på kd, visst kan Mirtai offra kollegor men varför redan i dl1 när ingen ändå har några misstankar?
Enligt ovanstående borde inte heller @qitis vara ulv men där skulle det mycket väl kunna vara rökridå, röständringen kom (som vanligt) sent och skulle kunna vara grund för ett fint alibi eftersom det redan såg kört ut för kd.

Hmm. Intressant(?) att 3 av 4 röster på karamelldrottningen är röständringar 🙈

Döljer det sig någon alibiröst där - kanske?
Q's röst är väl den mest överflödiga av dem, samtidigt ligger det lite i q's spelstil, så...

To be fair så är det inte många minuter mellan Mirtai och Q's röständringar, så det kanske talar till deras fördel?

Jag har valt att titta lite på gårdagens röstning.

Första andrarösten kommer från Ileo som gör det för att hon själv har en röst.

Hedinn lägger första rösten på ulven karamellen

Jag röstar på Habina med en väldigt dålig teori vilket ger henne 2 röster

Lobelia lägger en andraröst på Ileo

Sedan ändrar LenaH sin röst till karamellen vilket gör att Hedinn bara har en röst och karamellen har 2. I det här läget är det lottning mellan ett flertal spelare.

Jag tyckte här att Habina inte förtjänade att riskera att åka ut baserat på min teori när jag egentligen inte såg henne som mer skum än andra. Jag ändrar till karamellen vilket lägger upp henne i ledning med 3 röster.

Sist ut är qitis som även hon ändrar till karamellen i sista minuten.

Av de som röstar på karamellen kan ju bevisligen inte alls vara onda. Jag vet ju min roll, och ser det som ganska otroligt att hela lyan skulle alibiröstat på en inaktiv karamell? Av de rösterna som ligger känns qitis röst som mest skum då den kom i ett läge när det redan var avgjort. Men jag vet inte. Qitis fattar ju att en sådan röständring sticker ut och blir granskad, så är hon ond känns det som en ganska risky alibiröst?

Det är den ständiga frågan.. skulle verkligen en ulv göra så? 😉
Sen är ju frågan om qitis hann se din röst fast då måste hon trott att hon la en avgörande tredje röst vilket hade varit ett bättre alibi än en fjärde röst. Så det innebär eventuellt att någon av er två tänkte skaffa sig ett rejält bra alibi då ni märkte att karamellen inte dykt upp.
Det brukar inte vara jättevanligt att en spelare som inte skrivit någonting får 3 eller som det blev 4 röster i DL1.

Alla 4 som röstade på karamellen kan inte vara ulvar ( för tror inte det är 5 ulvar med) men en av er är mkt troligen ulv så just nu så misstänker jag mest dig och Q.

Med ”troligt goda” tänker jag bl.a på nedanstående inlägg:
Förtydligande: Tänker också att om folk röstar ut en ulv DL1 är det kanske generellt inte de som blir mest misstänkta sen.

Jag räknar heller inte med mig i det då jag la en förstaröst på Karamellen och jag tror dessutom jag hade två röster i det läget? Men om qitis sitter i lyan hade mycket väl jag kunnat bli vald som käk, eftersom qitis faktiskt hade lovat att bidra till att jag åkte ut tidigt. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka