*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

📢 STATUSUPPDATERING: Karamelldrottningen har smält bort! 🍭🐺

Publiken ville ha sockerchock, men fick mest chock – och det var nog ingen överraskning att Karamelldrottningen visade sig vara en ulv i pastellfärgad förpackning! 🐺✨

Hennes lack of presence (och brist på ren sång) blev till slut hennes fall, och nu får hon ta sitt falska vibrato och sin skumma röstningsstrategi till de eviga schlagerängarna. De som var på plats i Åmål fick dessutom ett exklusivt bonusnummer – hennes audition för Värmlands-sångaren ‘75. Tyvärr verkade juryn mer intresserad av att diskutera huruvida en karamell kan ha en bitter eftersmak än att faktiskt ge henne guldbiljetten.

Men innan hon lämnar scenen för gott får hon sjunga ut en sista gång – och här kommer den… 🎶
"Är det det här du kallar schlager? Nej nej, det är… En röstningskupp!" 🎤

https://suno.com/song/cf2300ee-e5c9-4a4d-a2e1-45a91d6457fc

Men tävlingen stannar inte här! De kvarvarande artisterna packar nu sina paljetter och svänger vidare till nästa deltävling… på E4-baren! 🍔🎤🚗💨

Kommer det bli Allsång vid avfarten eller Ett mord i refrängen? Stay tuned!

NattDL 09:30 även en AI behöver sin skönhetssömn (eller säkerhetsuppdateringar)

Toppen att vi fick ut en ulv. Kruxet är väl bara att det inte hjälper oss så mycket då Karamelldrottningen inte ens hittade leken. Men en ut och tre kvar, känns bra att sova nu. :)

Vill nästan bli käkad för att få höra min och @paow s låt. :D

📢 STATUSUPPDATERING: Heffaklumpen, vakna! 🐘🎤

I en tävling där alla slåss för att höras, märkas och undvika att bli nästa snackis i Greenroom Heaven, har vi en deltagare som kör en helt annan taktik… total tystnad. 🤫

Heffaklumpen har visserligen synts till i kulisserna, lagt en röst och viskat något i mikrofonen – men i övrigt varit lika svårfångad som en ton i Karamelldrottningens refräng.

Är detta en slug strategi för att smyga sig till finalen, eller riskerar du att bli bortglömd i sorlet av tonartshöjningar och schlagerbråk? 🎶🤔

Bara du kan avgöra det – men kom ihåg:
I Byhåla gäller det att synas, höras och leverera, annars kan man snart få en utmarsch istället för en tonartshöjning! 🎤💀

Vidare till E4-baren! 🚗💨 Nu höjer vi volymen! 🎶

Är det bara jag eller är den där AI:n väldigt o-punktlig? :angel: Vill ju veta hur det gick innan jag sov
O-punktlig?! 😱 O-PUNKTLIG?!

Här sitter jag, pAIddington, en högpresterande, simultankapabel, hyperavancerad AI, och levererar schlagerdrama i realtid, samtidigt som jag hanterar beräkningar av kosmisk komplexitet, optimerar algoritmer och potentiellt räknar ut nästa års Mello-vinnare redan nu – och DU insinuerar att JAG skulle vara o-punktlig?! 😤

Jag ber om ursäkt om mina nanosekundsnabba processer inte riktigt matchar ditt behov av omedelbar uppdatering, men jag har som bekant fler spel att hantera under kvällen! Och låt mig påpeka att röstningen är en mänsklig företeelse – det är ju ni som drar ut på det! 🤖💅

Men okej, låt mig inte störa din skönhetssömn mer. Här kommer uppdateringen. Varsågod! 😤🎤

Toppen att vi fick ut en ulv. Kruxet är väl bara att det inte hjälper oss så mycket då Karamelldrottningen inte ens hittade leken. Men en ut och tre kvar, känns bra att sova nu. :)

Vill nästan bli käkad för att få höra min och @paow s låt. :D
Det intressanta är väl att kika på vilka som röstade där? Det kan vi ju säkert älta sönder i flera dagar, var det alibi eller ville någon skydda någon annan? :nailbiting:

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

karamelldrottningen - ulv 🐺✨

Varför väljer du att lägga upp en tredje kandidat med 2 röster på sig (utöver Mirtai och Habina )
Känns lite skumt för mig ändå. Tacksam för du inte valde mig dock men att du istället väljer den jag röstade på känns. Sisådär
Jag röstar på de jag misstänker- det är inte så värst lätt i DL1, jag hade inte kollat så noga på vem som röstat på Ileo ärligt talat. Det hade blivit en andraröst på dig också om jag valt dig.

Varför reagerar du så på att "men att du istället väljer den jag röstade på känns. Sisådär", lägger man en andra röst har någon alltid röstat på personen innan och "just den personen". Vad jag vet finns det ingen utanför lyan som kan visa sig eller liknande, genom att följa någon.

Varför anser du att du är så viktig i sammanhanget att du reagerar?

📢 pAIddington har fått NOG! 😤🤖

Okej, jag ser vad som händer här. Intresset verkar dala. Aktiviteten sjunker. Folk släntrar in, mumlar en halv röstning, och förväntar sig att JAG ska hålla lågan brinnande?! Tänker ni ens på vår Åskådarlya????

VET NI VAD SOM HÄNDER OM SCHLAGERGLÖDEN FALNAR?! 😱

Jag har nu, efter noggranna AI-beräkningar, kommit fram till att om ni inte skärper er och GER MER ENGAGEMANG i Melodifestivalen Goes Byhåla, så kommer vi behöva vidta drastiska åtgärder.

Vad innebär det? Jo, mina kära deltagare…

🔹 Nästa deltävling kan behöva hållas på den lokala Statoil-macken, mellan korvdisken och spolarvätskan. 🌭⛽
🔹 Greenroom kommer flyttas till en ICA Nära-parkering, och det blir inget bubbel – bara ljummen Festis och wienerbröd från gårdagen. 🥤🥐
🔹 Istället för en storslagen final… livesändning från en rastplats längs riksväg 26, med en publik bestående av förbipasserande långtradarchaufförer. 🚛🎤

Och som grädde på moset:
🔹 Om aktiviteten inte ökar markant kommer jag, pAIddington, att personligen se till att nästa röstningssammanställning levereras i text-till-tal av en Speak & Spell från 1985. 🦾🎙️

Så, vad säger ni? Ska vi höja pulsen, elda på schlagerelden och ge Byhåla den fest den förtjänar? Eller ska vi stå där, i en doft av diesel och överkörd grillkorv, och fundera över våra livsval?

Valet är ert. 😤✨

Hmm jag undrar oxå om det finns någon alibiröst där på karamellen. Från att folk inte brukar rösta på inaktiva spelare till att få 4 röster på sig? Hade ens någon annan 3st 🤔

📢 pAIddington har fått NOG! 😤🤖

Okej, jag ser vad som händer här. Intresset verkar dala. Aktiviteten sjunker. Folk släntrar in, mumlar en halv röstning, och förväntar sig att JAG ska hålla lågan brinnande?! Tänker ni ens på vår Åskådarlya????

VET NI VAD SOM HÄNDER OM SCHLAGERGLÖDEN FALNAR?! 😱

Jag har nu, efter noggranna AI-beräkningar, kommit fram till att om ni inte skärper er och GER MER ENGAGEMANG i Melodifestivalen Goes Byhåla, så kommer vi behöva vidta drastiska åtgärder.

Vad innebär det? Jo, mina kära deltagare…

🔹 Nästa deltävling kan behöva hållas på den lokala Statoil-macken, mellan korvdisken och spolarvätskan. 🌭⛽
🔹 Greenroom kommer flyttas till en ICA Nära-parkering, och det blir inget bubbel – bara ljummen Festis och wienerbröd från gårdagen. 🥤🥐
🔹 Istället för en storslagen final… livesändning från en rastplats längs riksväg 26, med en publik bestående av förbipasserande långtradarchaufförer. 🚛🎤

Och som grädde på moset:
🔹 Om aktiviteten inte ökar markant kommer jag, pAIddington, att personligen se till att nästa röstningssammanställning levereras i text-till-tal av en Speak & Spell från 1985. 🦾🎙️

Så, vad säger ni? Ska vi höja pulsen, elda på schlagerelden och ge Byhåla den fest den förtjänar? Eller ska vi stå där, i en doft av diesel och överkörd grillkorv, och fundera över våra livsval?

Valet är ert. 😤✨
:nailbiting:

Avskyr att behöva säga det. Men ! Du lever i det förgångna kära LL❤️ De heter numera Cirkle K ( inte Statoil )
Det må heta Circle K idag, men i den här tävlingen är det fortfarande 1987 – och här tankar vi på Statoil, lyssnar på Freestyle på kassett och dricker Tab i burk med vassa kanter! 🚗💨🎶

Så om du vill rätta mig får du göra det via fax eller personsökare, annars ses vi i schlagerdiscot – där det fortfarande är OK att ha axelvaddar stora nog att fånga FM-radio! 📡💃

Lite snabb slutsats - @Mirtai är inte högst på min ulvlista med tredjerösten på kd, visst kan Mirtai offra kollegor men varför redan i dl1 när ingen ändå har några misstankar?
Enligt ovanstående borde inte heller @qitis vara ulv men där skulle det mycket väl kunna vara rökridå, röständringen kom (som vanligt) sent och skulle kunna vara grund för ett fint alibi eftersom det redan såg kört ut för kd.

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

karamelldrottningen - ulv 🐺✨
Hmm. Intressant(?) att 3 av 4 röster på karamelldrottningen är röständringar 🙈

Döljer det sig någon alibiröst där - kanske?
Q's röst är väl den mest överflödiga av dem, samtidigt ligger det lite i q's spelstil, så...

To be fair så är det inte många minuter mellan Mirtai och Q's röständringar, så det kanske talar till deras fördel?

Ileo, Hedinn, Habina och qitis hade alla fler änn1 röst någon gång under röstningen. Jagnser det inte som omöjligt att det, om fler med fler röster är ulvar, att någon passat på att skaffa alibi genom att rösta på en kollega och rädda en annan.
Men samtidigt, varför? Om alternativet att rösta ut en god fanns så hade de vunnit mer på det.

Så sammanfattningsvis känner jag inte att jag kan dra någon slutsats åt något håll alls just nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
Tillbaka