*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Av de rösterna som ligger känns qitis röst som mest skum då den kom i ett läge när det redan var avgjort. Men jag vet inte. Qitis fattar ju att en sådan röständring sticker ut och blir granskad, så är hon ond känns det som en ganska risky alibiröst?
Typ så. Det är ju skillnad på att vara ond utanför lyan och hellre riskera att strålkastarna hamnar på en (för att hindra att de lyser på lyan alltså ) mot om man är i lyan och riskera det?
Ffa med tanke på att det finns en siare med i leken ? Förra leken så blev jag ju uppenbart siad -att inte jag rök då nån gång under leken är fortfarande ett mysterium för mig :D
Är man god så har man inget emot att bli siad är väl mina 5 cent i det hela rent allmänt

Exakt denna tanken har jag också bollat med
Det var uppe till diskussion i förra leken att ängeln kan välja någon annan än sig själv första natten eftersom det inte fanns en spion( i den leken åkte spionen i första DL - i denna leken finns det ingen )

På så sätt om käket misslyckas så får ju ängeln vetskap om en annan god likvärdigt med en sia :)
Nu vet jag inte alls om det har skett så i leken inatt.
Men tanken har jag haft
Men tror du man chansar så första natten? Den enda man är helt säker på är ju sig själv

Utöver det tycker jag att det är många som skriver om qitis, vet inte vad det säger om hennes roll men jag är inte beredd att rösta där idag om inget nytt framkommer. Även om jag inte nödvändigtvis tror att det enbart var goda som röstade på karamellen igår tänker jag nog snarare titta efter ett annat håll att rösta idag än på någon av de som röstade ut en ulv
Jag är ju van att alla alltid pratar om mig. :p Jag bidrar nog till det dessutom så det är ingen klagan.
Dock är det intressant att se vilka som fastnar i tankarna på mig mot om de har andra de funderar över. Ffa när jag är god då såklart.

Jag är lite inne på samma spår som dig att kolla like mer på vad alla faktiskt skriver och anför (resonemang osv ) istället för att bara stirra sig blind på röstningen igår :)

Förtydligande: Tänker också att om folk röstar ut en ulv DL1 är det kanske generellt inte de som blir mest misstänkta sen.

Jag räknar heller inte med mig i det då jag la en förstaröst på Karamellen och jag tror dessutom jag hade två röster i det läget? Men om qitis sitter i lyan hade mycket väl jag kunnat bli vald som käk, eftersom qitis faktiskt hade lovat att bidra till att jag åkte ut tidigt. :p
Haha. Ja jag har lovat - men käkval råder jag inte över ;) däremot hade jag väl kunnat rösta på dig igår iofs. Men du sa senast måndag -så hade inte den planen under helgen faktiskt 😅
Sedan så får man ju se hur leken utvecklar sig. Tror jag du är god så är det ju dumt att bjuda ulvarna på den ? Sedan fick du ju en backup (@Artline) i anmälningstråden så då kändes det ännu mindre aktuellt att rösta ut dig om jag inte fick känslan av att du är ulv såklart. Då råder ingen pardon :cool:

Har ingen aning vilken sida du är på -men du står iaf inte högst upp på min lista utifrån det du skriver och resonerar (sedan vet jag att du kan framstå som klok även när du är ond -så du är inte friskriven )

12 deltagare, troligen 4 ulvar.
Karamelldrottningen var 1. Vilket i så fall lämnar 3.

Så, ja. Någon, några eller alla som röstade på karamelldrottningen bör vara goda. Det kan finnas en, kanske fler, alibiröst/er bland dem, men vilken/vilka? Jag vet inte. Känns lätt att fastna där idag...

Den enda rösten (1 av de 4 sista) som inte lades på karamelldrottningen de sista minuterna var heffaklumpens röst på qitis.
Det är den enda rösten som skulle kunna vara ett räddningsförsök av karamelldrottningen. Rösterna kom tätt, många hade 2 röster var innan de sista ändringarna.
För att kicka igång dagens röstning (jag gillade att det i förra leken blev mer att teoria kring pga tidiga röster) så väljer jag att göra såhär.

Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen

För jag tror att rösten kan ha varit ett försök till att jämna ut/rädda karamelldrottningen.
Hm nu tänker du rätt likt som jag gör och det gör ju även @Hedinn i vissa delar
Vet inte vad jag ska tycka om det dock 😅
Förhoppningsvis spelar ni på samma sida som mig

Spelar det egentligen någon roll. Risken att bli käk själv är ju mkt värre än att man råkar skydda fel person.
Den risken hade inte jag tagit.
Nej, det är ju det jag menar? @qitis skrev att om ängeln skyddade någon annan som inte dig vet den om en annan god. Jag menar att det scenariot inte är så troligt eftersom jag har svårt att se att ängeln inte skyddade sig själv

Jag känner också att lägga tidig röst är faktiskt bra -man kan alltid ändra sedan (eller hur :D )
Jag tycker att både BSF och Hedinn har kloka resonemang ang Heffa -jag tänker i stora delar rätt likt dem. Dock skulle jag vilja se lite mer inlägg från Heffa och inte bara utgå från röstningen igår. Även om även jag reagerar på det

Jag tänker rösta på den jag reagerade på igår och det är @Lobelia - jag tycker det är skumt att lägga upp en tredje med två röster. Har inget kött på benet om detta , utan det är vad jag faktiskt tycker är mest skumt hittills.
@fio är jag också väldigt fundersam kring, kan inte riktigt ta på det men å a s brukar jag alltid tycka att hon är ond 😅

Lobelia är jag också ofta misstänksam mot , det erkännes men tänker att jag går på magkänslan igår och sedan se vad som händer

Som sagt. Kan mycket väl ändra min röst om mer framkommer under kvällen.

Qitis röstar på Lobelia

DL2 21:30(!)
14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17.08 Qitis röstar på Lobelia

Heffaklumpen 2
Lobelia 1

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

Karamelldrottningen 4
qitis 2

Ileo 1
Habina 1
Hedinn 1
Heffaklumpen 1
Mirtai 1
Intressant omröstning igår, och ändå säger den inte så jättemycket. För mig är frågan väldigt mycket varför karamell går från 1 till 4 röster och då inklusive 3 röständringar. Är det för att Karamell varit inaktiv och man kom på det 10 minuter innan DL. I så fall var Heffa också en het kandidat som kom in med sin röst 1 minut innan DL.

För mig är alla röster på Karamellen misstänkta, inte för jag tror att alla är onda som röstat där. Förstarösten (Hedinn) för att skapa sig ett alibi, den är en högoddsare men det har hänt. Andra rösten, LenaHs är minst skum av dem men intressant för hon började drevet. De som jag är mest misstänksam mot är Mirtais och Qitis. De ändrar med ett par minuters mellanrum så de kanske inte såg varandra men ofta gör man det och då är det Qs röst som är mest skum
. Frågan är dock varför hon som ond skulle utmärka sig så och där har vi svaret. Så sent som i förra leken så gjord Q en röständring i sista minuten, eller försökte med det, den kom in för sent. Så det är knappast så att onda inte gör så. Det som skulle hindra henne är om hon outade lyan. Gör hon det med denna rösten? Varken mer eller mindre än förra gången skulle jag tro. Kanske mindre då var det färre som var uppe för lynch, bara två. Men är hon ulv? Kanske.

Så övriga i röstningen, vi har heffa som lägger en enkel röst på Q, det ser mest ut som hon egentligen inte har någon koll alls utan röstar på första bästa. Där har vi Hedinn och Habina röster, Innebär det att någon, främst Q och Mirtai, men möjligen också Lena H.

Tänkte väl också försöka rösta hyfsat tidigt men jag blir inte så mycket klokare här känner jag. Jag noterar att Hedinn väljer att rösta på karamellen pga låg aktivitet men den med minst antal inlägg är faktiskt @Elo. Varför inte rösta där då?
Edit: menar heffaklumpen, inte karamellen.

Senast ändrad:
Tänkte väl också försöka rösta hyfsat tidigt men jag blir inte så mycket klokare här känner jag. Jag noterar att Hedinn väljer att rösta på karamellen pga låg aktivitet men den med minst antal inlägg är faktiskt @Elo. Varför inte rösta där då?
Vänta nu. Hedinn röstade på karamellen igår som inte ens hittat leken ? Elo hade iaf gjort det och röstat ? Hur tänker du ?

Så övriga i röstningen, vi har heffa som lägger en enkel röst på Q, det ser mest ut som hon egentligen inte har någon koll alls utan röstar på första bästa. Där har vi Hedinn och Habina röster, Innebär det att någon, främst Q och Mirtai, men möjligen också Lena H.
Känns som denna meningen inte blev helt avslutad ? Eller så är det jag som har dålig läsförståelse igen

Tror du tänker på heffa om du menar dagens röst.

@Elo har trots allt flaggat för att ha låg aktivitet i helgen

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka