Nu hävdar min dator att buke inte är säker längre, men jag gör iaf ett försökt att kika på rösterna från igår. Jag väljer (iaf till att börja med) att strunta i rösterna på Karamelldrottningen.
Blacksmithfarm inleder med en röst på mig, eftersom jag vet min roll gör det förstås att jag blir lite misstänksam mot blacksmithfarm, men samtidigt är det en förstaröst i första dl, så det handlar väl mest om att få iväg en röst.
Därefter röstar LenaH på Hedinn med en teori som sen visar sig inte stämma (Hedinn var inte Ulvhedin i en tidigare lek). Även denna teori känns väldigt mycket första dag, samtidigt som såklart även ulvarna måste lägga röster den första dagen. Jag vill ju gärna ha Hedinn något åt det godare hållet, men jag är inte beredd att skriva ulv om LenaH heller.
Qitis röstar på Ileo för att Ileo letar onda via låttexter (om jag förstått qitis rätt). Qitis ändrar sedan röst i sista stund till Karamelldrottningen. Om qitis är ulv (vilket jag svagt misstänker) så skulle det inte förvåna mig om Ileo är ulv med och qitis försökte ge henne lite alibi.
Sen dröjer det nästan tre timmar innan fio röstar på qitis. En rolig teori om att qitis tjatar för mycket om mello.
Säger för min del ingenting om fio.
Elo väljer att rösta på Heffaklumpen utifrån teorin att Heffas låt handlar om ulvar. Det är nåt med hennes prat om att Heffa smyger i bakgrunden och funderar på vad hon ska skriva i tråden som ger mig känslan av att Elo och Heffa är i lyan ihop. Jag har inget mer att gå på än så, men jag vill ändå skriva ner det så jag inte glömmer bort det.
Jag röstar med en fantastisk teori på Mirtai och som jag nämnt tidigare idag är det ytterst tveksamt att jag kommer att lägga min röst där idag.
Ileo röstar på Hedinn för att Hedinn vill slippa leken senast måndag. Men också för att lite rädda sig själv, då hon har en röst själv. Kanske att LenaH och Ileo iaf inte sitter i lyan ihop mtp att de röstar på samma?
Hedinn - karamelldrottningen.
Mirtai hämdröstar (?) på mig, men ändrar senare till karamelldrottningen. Mirtai har jag redan skrivit lite om tidigare, så jag lämnar henne därhän.
Lobelia lägger en andraröst på Ileo och jag vet att den diskuterats tidigare idag. Jag vill ändå ha noterat att jag inte tror att Lobelia och Ileo sitter i lyan ihop (mest för att jag inte har nåt annat dokument att skriva i för mig själv, min dator har inte word eller dylikt och jobbdatorn vägrar befatta sig med buke).
Sen dras röständringarna igång kring Karamelldrottningen och det gick fort (då jag satt med röstlistorna och klippte och klistrade i panik).
Så mina slutsatser efter denna genomgång är alltså: Om qitis är ulv tror jag Ileo också är det. Kanske är Elo och Heffa i lyan ihop. Förmodligen sitter inte LenaH och Ileo i lyan ihop. Ileo och Lobelia sitter nog inte i lyan ihop.
Hm... Ileo kommer upp en himla massa. Ska nog kika närmare på henne om jag får mer tid ikväll innan röstningen. Men om jag inte får det, så tänker jag att det är lika bra att rösta nu.
Habina röstar på Ileo
Pga att det känns som att om jag fick veta hennes roll skulle det ge mig en massa svar.