*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Inser att jag skrivit fel. Jag menade heffaklumpen och rösten idag inte karamellen igår.
Jag tänker iofs att Heffa hittade leken sent igår och inte varit inne idag , vilket för all del inte heller elo varit.men hon har aviserad dålig närvaro pga jobb under helgen så det finner jag inte lika misstänkt helt enkelt -och tror att även Hedinn tänkte likadant

Känns som denna meningen inte blev helt avslutad ? Eller så är det jag som har dålig läsförståelse igen
Det känns som något fallit bort eller jag missat skriva det. Så här tror jag att jag tänkte.

Så övriga i röstningen, vi har heffa som lägger en enkel röst på Q, det ser mest ut som hon egentligen inte har någon koll alls utan röstar på första bästa. Där har vi Hedinn och Habina med två röster, åtminstone en stund, innebär det att någon, främst Q och Mirtai, men möjligen också Lena H försökt skydda någon av dem genom att rösta på kompisen som ändå inte var med och spelade.

Jag tänker iofs att Heffa hittade leken sent igår och inte varit inne idag , vilket för all del inte heller elo varit.men hon har aviserad dålig närvaro pga jobb under helgen så det finner jag inte lika misstänkt helt enkelt -och tror att även Hedinn tänkte likadant
Fast det är väl bra tidigt att utgå från att någon inte kommer att vara aktiv idag när det är flera timmar till DL? Rösterna Lades innan 15? Nu kanske Heffa inte dyker upp och då är det befogat...

Fast det är väl bra tidigt att utgå från att någon inte kommer att vara aktiv idag när det är flera timmar till DL? Rösterna Lades innan 15? Nu kanske Heffa inte dyker upp och då är det befogat...
Jag har skrivit att jag vill gärna se @heffaklumpen utveckla sina tankar innan jag kan bilda min uppfattning om henne
Vad det gäller Hedinn och BSF som röstar där så kan jag ändå följa deras tankar som mångt och mycket sammanfaller med mina. Att Heffa röstade på mig är faktiskt lite konstigt

Intressant omröstning igår, och ändå säger den inte så jättemycket. För mig är frågan väldigt mycket varför karamell går från 1 till 4 röster och då inklusive 3 röständringar. Är det för att Karamell varit inaktiv och man kom på det 10 minuter innan DL. I så fall var Heffa också en het kandidat som kom in med sin röst 1 minut innan DL.

För mig är alla röster på Karamellen misstänkta, inte för jag tror att alla är onda som röstat där. Förstarösten (Hedinn) för att skapa sig ett alibi, den är en högoddsare men det har hänt. Andra rösten, LenaHs är minst skum av dem men intressant för hon började drevet. De som jag är mest misstänksam mot är Mirtais och Qitis. De ändrar med ett par minuters mellanrum så de kanske inte såg varandra men ofta gör man det och då är det Qs röst som är mest skum
. Frågan är dock varför hon som ond skulle utmärka sig så och där har vi svaret. Så sent som i förra leken så gjord Q en röständring i sista minuten, eller försökte med det, den kom in för sent. Så det är knappast så att onda inte gör så. Det som skulle hindra henne är om hon outade lyan. Gör hon det med denna rösten? Varken mer eller mindre än förra gången skulle jag tro. Kanske mindre då var det färre som var uppe för lynch, bara två. Men är hon ulv? Kanske.

Så övriga i röstningen, vi har heffa som lägger en enkel röst på Q, det ser mest ut som hon egentligen inte har någon koll alls utan röstar på första bästa. Där har vi Hedinn och Habina röster, Innebär det att någon, främst Q och Mirtai, men möjligen också Lena H.
JAg kan ju bara svara för mig själv (och jag var väl iofs inte högst på din lista) men jag avvaktade för att se om @heffaklumpen och/eller kd skulle komma in och heffa gillade ett av mina inlägg runt 21.45 så då visste jag att hon var aktiv.
Åtminstone jag tyckte inte att NÅGON var speciellt skum igår och då hoppas jag hellre att någon som är frånvarande blir lynchad (och som du vet gillar jag också som ond att käka inaktiva spelare ;)) än att nån aktiv lottas bort.

Edit pga glömde lite. :)

Nu hävdar min dator att buke inte är säker längre, men jag gör iaf ett försökt att kika på rösterna från igår. Jag väljer (iaf till att börja med) att strunta i rösterna på Karamelldrottningen.

Blacksmithfarm inleder med en röst på mig, eftersom jag vet min roll gör det förstås att jag blir lite misstänksam mot blacksmithfarm, men samtidigt är det en förstaröst i första dl, så det handlar väl mest om att få iväg en röst.

Därefter röstar LenaH på Hedinn med en teori som sen visar sig inte stämma (Hedinn var inte Ulvhedin i en tidigare lek). Även denna teori känns väldigt mycket första dag, samtidigt som såklart även ulvarna måste lägga röster den första dagen. Jag vill ju gärna ha Hedinn något åt det godare hållet, men jag är inte beredd att skriva ulv om LenaH heller.

Qitis röstar på Ileo för att Ileo letar onda via låttexter (om jag förstått qitis rätt). Qitis ändrar sedan röst i sista stund till Karamelldrottningen. Om qitis är ulv (vilket jag svagt misstänker) så skulle det inte förvåna mig om Ileo är ulv med och qitis försökte ge henne lite alibi.

Sen dröjer det nästan tre timmar innan fio röstar på qitis. En rolig teori om att qitis tjatar för mycket om mello. ;) Säger för min del ingenting om fio.

Elo väljer att rösta på Heffaklumpen utifrån teorin att Heffas låt handlar om ulvar. Det är nåt med hennes prat om att Heffa smyger i bakgrunden och funderar på vad hon ska skriva i tråden som ger mig känslan av att Elo och Heffa är i lyan ihop. Jag har inget mer att gå på än så, men jag vill ändå skriva ner det så jag inte glömmer bort det.

Jag röstar med en fantastisk teori på Mirtai och som jag nämnt tidigare idag är det ytterst tveksamt att jag kommer att lägga min röst där idag.

Ileo röstar på Hedinn för att Hedinn vill slippa leken senast måndag. Men också för att lite rädda sig själv, då hon har en röst själv. Kanske att LenaH och Ileo iaf inte sitter i lyan ihop mtp att de röstar på samma?

Hedinn - karamelldrottningen.

Mirtai hämdröstar (?) på mig, men ändrar senare till karamelldrottningen. Mirtai har jag redan skrivit lite om tidigare, så jag lämnar henne därhän.

Lobelia lägger en andraröst på Ileo och jag vet att den diskuterats tidigare idag. Jag vill ändå ha noterat att jag inte tror att Lobelia och Ileo sitter i lyan ihop (mest för att jag inte har nåt annat dokument att skriva i för mig själv, min dator har inte word eller dylikt och jobbdatorn vägrar befatta sig med buke).

Sen dras röständringarna igång kring Karamelldrottningen och det gick fort (då jag satt med röstlistorna och klippte och klistrade i panik).

Så mina slutsatser efter denna genomgång är alltså: Om qitis är ulv tror jag Ileo också är det. Kanske är Elo och Heffa i lyan ihop. Förmodligen sitter inte LenaH och Ileo i lyan ihop. Ileo och Lobelia sitter nog inte i lyan ihop.

Hm... Ileo kommer upp en himla massa. Ska nog kika närmare på henne om jag får mer tid ikväll innan röstningen. Men om jag inte får det, så tänker jag att det är lika bra att rösta nu.

Habina röstar på Ileo

Pga att det känns som att om jag fick veta hennes roll skulle det ge mig en massa svar.

DL2 21:30(!)
14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo

Heffaklumpen 2
Lobelia 1
Ileo 1

@qitis och @Lobelia
Vill förtydliga att jag inte röstat på heffaklumpen pga (in)aktivitet. Endast pga ev försök till att rädda karamelldrottningen. :)

Kändes iof som hon var tvungen att kasta in en röst i sista sekunden.

Fanns flera att välja på och att det blev just q är nog mer för att hon är enklast att rösta på då hon skriver mest. Tänker mest att iom att hon röstade i sista sekunden så kan hon ju inte sett dom sista ändringarna. Eller?

Då kunde hon ju valt Habina eller Ileo som hade 2 röster ända till 21.57 och inte q som bara hade 1 röst, om det var en räddning av karamellen hon var ute efter.

JAg kan ju bara svara för mig själv (och jag var väl iofs inte högst på din lista) men jag avvaktade för att se om @heffaklumpen och/eller kd skulle komma in och heffa gillade ett av mina inlägg runt 21.45 så då visste jag att hon var aktiv.
Åtminstone jag tyckte inte att NÅGON var speciellt skum igår och då hoppas jag hellre att någon som är frånvarande blir lynchad (och som du vet gillar jag också som ond att käka inaktiva spelare ;)) än att nån aktiv lottas bort.

Edit pga glömde lite. :)
Jag skulle själv kunnat göra den röständringen, och även använda motiveringen både för att verkligen rädda någon av de mina eller få ut någon inaktiv. Du var först ut och jag har svårt för att se att just du skulle kunnat rädda någon i den situationen. Nu kan jag inte begripa hur du skulle kunnat hoppas rädda någon på det viset så det räddar dig från mina misstankar.

Som jag skrivit tidigare så ligger inte @Mirtai överst på min lista och faktum är att jag åtminstone idag lägger alla som röstade på kd åt sidan för enkelhetens skull, jag tror att det finns max en ulv bland oss och då är oddsen lägst på @qitis för mig men inte tillräckligt låga för att jag ska vilja rösta där. Idag. ;)

Jag fattar inte riktigt vad som är så skumt med @heffaklumpen men åas röstade nog @Hedinn och @Blacksmithfarm utan att ha sett varandras röster så att heffa har 2 röster betyder nog inte så mycket egentligen.
Jag vill dock se mer av heffa idag för att kunna göra mig en uppfattning om ev skumhet? Hoppas också på att @Elo kommer in snart :) - Elo är ofta sjukt svår att göra en bedömning av i dl1 eftersom hon ganska konsekvent uddaröstar då så jag får bida min tid lite. :)

Fasen vad svårt. Tycker det är lite konstiga påståenden här tex från @Hedinn och @qitis att inte ängeln skulle skydda sig själv för att det inte finns en spion. Helt ologiskt enligt mig att ta den risken. Hade räckt att ulvarna glömt käka för att någon skulle bli godförklarad. Dom glömde ju käka i förra leken.

Sen @Blacksmithfarm med en räddningsteori där heffa inte ens röstade på den med mest röster och ändå lägger en andra röst.

Tror iof inte qitis och hedinn sitter i lyan ihop och inte hedinn och bsf heller. Gaah.

Hm ok, hur tänker du här? Karamell har 3 röster när heffa lägger sin röst på Q som har 1 röst, vore det inte mer logiskt att då rösta på någon av de som har 2? Det verkar inte logiskt som en räddningsröst.
Nä, alltså det är jag med på.
Men jag ville rösta tidigt och jag ville släppa tankarna om alibinblanf rösterna på karamelldrottningen. Så var frågan jag ställde mig om det fanns någon röst som skulle kunna vara en räddningsröst. Där är heffaklumpens den enda möjliga.
Är medveten om att det är en svag teori.
Kändes iof som hon var tvungen att kasta in en röst i sista sekunden.

Fanns flera att välja på och att det blev just q är nog mer för att hon är enklast att rösta på då hon skriver mest. Tänker mest att iom att hon röstade i sista sekunden så kan hon ju inte sett dom sista ändringarna. Eller?

Då kunde hon ju valt Habina eller Ileo som hade 2 röster ända till 21.57 och inte q som bara hade 1 röst, om det var en räddning av karamellen hon var ute efter.
Ja, så kan det säkert vara, jag är på inget vis säker på att Heffaklumpen skulle vara ond. Men om hon är det och hon var stressad så kanske hon trodde (beroende på vilka röster hon hunnit se, tänker att hon kanske missat Mirtais öndring t.ex.) att hon la upp fler till lottning.
Som ond är det ju aningens mindre utstickande att göra så än att aktivt ge någon flest röster och garantera att nån annan åker ut.

Jaha jag hade för mig att det var något snack om den välsignade men att ulvarna inte ens hade käkat den natten.
Jodå det gjorde de. (De käkade Heffa som var den välsignade den gången ) så när LenaH rök och var ängeln så var det bingo för oss och mest för lyan - då visste de ju säkert vem som hade vilken roll av kvarvarande därav de käkade Ceta som självklart var besserwissern

Nä, alltså det är jag med på.
Men jag ville rösta tidigt och jag ville släppa tankarna om alibinblanf rösterna på karamelldrottningen. Så var frågan jag ställde mig om det fanns någon röst som skulle kunna vara en räddningsröst. Där är heffaklumpens den enda möjliga.
Är medveten om att det är en svag teori.
Nu blev det ännu konstigare, menar du att du kan se Heffas röst som räddningsröst men inte Qitis och Mirtais? De kan ju teoretiskt ha räddat någon av de som hade 2 röster men Hefas kan jag inte se någon räddning i alls.

Hur menar du att en betydelselös andraröst kan vara en räddningsröst men inte 3/4 röster som verkligen gjorde skillnad?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka