*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jag tyckte igår att det var något som skavde med Habina men jag kunde inte riktigt sätt fingret på det. Idag ser jag inget skumt i det hon skrev igår men jag reagerar på att hon verkar leta goda snarare än ulvar. Sen väljer hon att rösta på mig, inte för att hon tror att jag är ulv men för att hon skulle få många svar om hon vet min roll. Jag vet min roll och jag är inte ett dugg klokare.

Ileo röstar på Habina för att hon letar goda och röstar på mig med just en motivering om att få svar på andras roller, med tanke på hur mycket skumt jag hunnit skriva hade hon ju kunnat rösta på mig för att hon tror att jag är ulv menar jag.

Förlåt, men hela stycket du citerade handlade ju bara om ulvar? Förstår inte alls din röst på mig.

Nä jag måste rösta. Förstår BSF tanke om att komma bort från de 4 som röstade på karamellen och försöka se bortom det, även om jag inte tycker hennes resonemang håller om räddningsförsök.

Jag lyckas iallafall inte kunna tänka utanför den boxen just nu iallafall.

Jag tänker helt andra räddningsförsök eller alibiröster isåfall.

fio röstar på Mirtai

kan ju vara så att Mirtai alibiröstade på Habina, fick panik när det började närma sig DL och såg till att skaffa sig ett annat alibi istället.
Valde mellan henne och Q för det är samma tanke om båda. Ja jag hittar inget annat skumt just nu iallafall.
Men hur kan samma tanke gälla för @qitis som inte röstat på @Habina ?

Förlåt, men hela stycket du citerade handlade ju bara om ulvar? Förstår inte alls din röst på mig.
Nej, det är sant. Men innan inlägget jag citerade tyckte jag att du mest verkade leta goda. Stycket jag citerade var med för att visa att din röstmotivering på mig inte var för att du trodde att jag var ulv utan för att veta min roll skulle ge flest svar.

Alltså - vad gäller @Ileo kan det säkert vara ett spel för gallerian :D det här att vara grön och så men hon (?) nämnde faktiskt det redan i anmälningstråden så jag är beredd att tro henne. Då är min tanke att en orutinerad ulv kanske inte lägger den första andrarösten i DL1?
Mycket om och men här känner jag men @Habina - skäller du inte vid fel träd här? ;)

Jag håller ff på med min rough sketch över goda (dvs de jag lägger åt sidan idag) och om jag då fortsätter med den listan så:
Mirtai
Hedinn
qitis
Ileo
är spelare jag sorterar bort just nu av skäl jag skrivit nu och tidigare.

@fio känns dunderskum och ojar sig över hur svårt det är ;) och jag tycker resonemangen är ihåliga?

Forts följer.

Nä jag måste rösta. Förstår BSF tanke om att komma bort från de 4 som röstade på karamellen och försöka se bortom det, även om jag inte tycker hennes resonemang håller om räddningsförsök.

Jag lyckas iallafall inte kunna tänka utanför den boxen just nu iallafall.

Jag tänker helt andra räddningsförsök eller alibiröster isåfall.

fio röstar på Mirtai

kan ju vara så att Mirtai alibiröstade på Habina, fick panik när det började närma sig DL och såg till att skaffa sig ett annat alibi istället.
Valde mellan henne och Q för det är samma tanke om båda. Ja jag hittar inget annat skumt just nu iallafall.
Känns inte det väldigt långsökt?
Om @Mirtai inte ville lyncha en ond @Habina borde hon inte lagt en andraröst på henne dl1, sällan det blir fler än 2 eller 3 röster på den som lynchas. Hon borde snarare då ha röstat på @Hedinn eller menar du att lyan består just av Mirtai, HAbina, Hedinn och kd?

Dessutom har jag svårt att se Mirtai få panik... :rofl:

Så vad är det för svar du får av att syna Ileo som du inte får av att syna qitis?

Som jag skrev i mitt röstinlägg. Jag får även mer kött på benen när det gäller LenaH och Lobelia.

Som vanligt när jag leker känns det inte som att andra läser vad jag skriver. ;)

Som jag skrev i mitt röstinlägg. Jag får även mer kött på benen när det gäller LenaH och Lobelia.

Som vanligt när jag leker känns det inte som att andra läser vad jag skriver. ;)
JAg läser! :D MEn jag tror varken du eller @Ileo är ond utifrån hur ni resonerar så det känns mest lite onödigt att ni röstar på varandra. ;)

Men asså... Måste ja sjunga i kväll ijen? @Paddington e de min tur å rösta snart? Ja vill rösta på Habina för hon sjunger såååå trista låtar å vägrar ha snygga kläder på sej. Ja menar, tuttchock är väl hela grejen me mello?

DL2 21:30(!)
14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo
20:06 fio röstar på Mirtai
20:24 Lobelia röstar på qitis
20:35 Ileo röstar på Habina

21:00 Mirtai röstar på fio

Heffaklumpen 2
Lobelia 1
Ileo 1
Mirtai 1
qitis 1
Habina 1
fio 1

Noterar att Habina och Mirtai även röstar på varandra i gårdagens lynch. Säger det något? Vet inte. Troligtvis inte Men går inte att utesluta. Det är mer en sådan sak som bara är noterat bara för att det är något som går att notera typ :D (alltså, jag brukar alltid notera "hämndröster" bara som ett rent konstaterande, dvs det finns ingen större värdering i det för tillfället mer än att det är ett nedskrivet konstaterande från min sida)

Mirtais röst på Habina lägger dock upp Habina på två röster vilket gör att det stod lika mellan Habina och Hedinn med två röster vardera och det är nog mer intressant i så fall. Vad jag kan se var vi fem andra som också hade en röst vardera, dvs totalt 6 deltagare att välja att lägga upp på två röster. Så varför just Habina? Var andrarösten ett försök att på ett diskret och oskyldigt sätt försöka få till en lottning mellan Habina och kollegan Hedinn kanske? Det som talar emot är att försöka rädda någon som uttryckligen sagt att den inte har tid efter en viss dag (även om det verkar ha funnits i alla fall någon lösning med Artline som ev kunde ta över rollen etc). Det som talar för att det skulle kunna vara ett räddningsförsök är väl att det brukar bli någon eller några personer som får andraröster i DL1 och att det då skulle kunna "smälta in" litegrann. Möjligtvis kan en av Mirtai och Habina vara ond - men jag tror inte att båda två är det. Mirtai sa visserligen i förra leken att hon inte drar sig för att rösta ut en misstänkt kollega, men jag har svårt att se att hon skulle lägga upp kollegan Habina på två röster bredvid Hedinn som också hade två röster oavsett Hedinns sidtillhörighet. Jag menar, SÅ starka misstankar kan det ju liksom inte finnas åt något håll i DL1, så att lägga upp en kollega till lottning känns väl... ganska osannolikt? Alltså känns det mindre troligt att Mirtai och Habina sitter i lyan ihop.

Sen är det någon diskussion mellan Lobelia, Q och Hedinn om ett inlägg där det verkat blivit ett missförstånd kring ordet "eller". Missförstånd händer utan att det är ulvigt, så det i sig ser jag inte som ulvigt. Men sen var Lobelia ganska snabb på att kommentera om Qs missförstånd om ordet "eller" gör henne till ulvkandidat eller ej. Känner att jag inte alls hängde med där, men det kanske är för att jag själv lätt missuppfattar saker oavsett sidtillhörighet och frekvensen av missuppfattade saker hänger inte direkt på vilken sida jag spelar för. Tänker snarare att det är bra att missförståndet reder ut sig och that's it, typ. Men visst, sker det upprepade missförstånd med samma person kanske det kan bli den där berömda droppen som får bägaren att svämma över. Vad detta skulle säga om Lobelia, eller om det säger något alls, är jag inte säker på. Men min första känsla var lite "sprida misstankar omkring sig"-känsla. Å andra sidan kan det också bara ha varit något som kom ur i affekt/frustration just då, utan att ha någon större betydelse eller underliggande budskap i det, så det kan lika gärna vara jag som överreagerar. Lobelia röstade dock inte på Q sedan, utan valde istället att rösta på Ileo. Så det känns som att jag åtminstone kan konstatera att Q på det stora hela inte var SÅ misstänkt då.

Åtta minuter innan DL röständrar LenaH från Hedinn till karamelldrottningen. Något som lägger upp KD på två röster och alltså står det lika mellan henne, Habina och Ileo. Funderar fram och tillbaka på om det säger något eller ej och känner, som med så mycket annat, att det är svårt att säga bu eller bä om någonting. Tankarna som går är typ varför KD och ingen av oss andra med en röst? Kan det varit en alibiröst på en kollega som ändå inte var aktiv (kanske att KD sagt i lyan att hon inte kunde vara med av någon anledning och att någon ulv passade på att försöka skaffa sig alibi)? Eller en god som hade "tur" och röständrade till en ulv? Och varför KD och inte rent av Habina eller Ileo som hade två röster? LenaH brukar ju ibland vara orädd inför att avgöra och avgör hellre än lägger det i händerna på ulvarna (så att de bara behöver peta in en röst någonstans för att avgöra lynchen), så varför inte avgöra? Sitter hon kanske i lyan själv? Ingen aning, men tiden lär utvisa som med så mycket annat.
Ser nu att Q också reagerade på LenaHs röst strax därefter och undrade varför hon inte röstade på någon av de med två röster - så uppenbarligen var jag inte den enda som noterade/reagerade på det. Om det säger något? I don't know.

Sen röständrar även Mirtai till KD tre minuter innan DL. Även här funderar jag på varför och tankarna går lite i samma banor som med LenaH. Nu röstade hon visserligen på någon med två röster, men varför just KD när det i alla fall fanns en till (Ileo) med två röster? Uppgjort i lyan att KD ville bli lynchad och en ulv som hoppas på alibi? Kan det vara så att rent av både Mirtai och LenaH sitter i lyan och bestämde sig för att försöka skapa alibi? Eller en god som bara hade "tur" i att råka välja onda KD? Det sista har dock nästan en förutsättning att Ileo är god, är det så att både KD och Ileo är onda och Mirtai också är det - så tror jag att KD kan ha sagt något i lyan och att det var därför valet föll där. Svårt att utläsa något här också.

Och sen kommer jag med årets sämsta röst på Q. Fortfarande skämskudde på den känner jag :sorry:

Samtidigt som jag postar min röst postar även Q en röständring till KD. Funderar i samma banor som på LenaH och Mirtai även angående Qs röständring. Speciellt det med att hon följde LenaH får mig att fundera... förra leken där hon typ "skyddade" cirkus i DL1 visade sig Q vara ledarvarg och cirkus vara ulv. Nu följer Q LenaHs motivering och jag kan inte låta bli att fundera på om det är något liknande som hände här? Det som talar emot är att alla ulvar verkar sitta i lyan ihop i denna leken, så det finns ingen att varken vinka till eller försöka visa sig för. Så att båda två sitter i lyan kanske är mindre troligt i så fall? Men en av dem kan ju fortfarande vara ond. Tänk tex ett scenario där Q är ulv, följer en god LenaH i DL1 (då ingen utom ulvarna har koll på någon annans roll), Q blir lynchad... vad händer då? Det känns i alla fall inte omöjligt att strålkastarna skulle riktas mot LenaH då och att hon själv skulle hänga löst dagen därefter. Eller så överkomplicerar jag saker ännu en gång 😅

Fortsättning kommer...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka