*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jodå det gjorde de. (De käkade Heffa som var den välsignade den gången ) så när LenaH rök och var ängeln så var det bingo för oss och mest för lyan - då visste de ju säkert vem som hade vilken roll av kvarvarande därav de käkade Ceta som självklart var besserwissern

Jag dog ju natt 1 så hade väl inte jordens koll.🤣 Men det har ju hänt iallafall att ulvar glömt käka 😜

Nu blev det ännu konstigare, menar du att du kan se Heffas röst som räddningsröst men inte Qitis och Mirtais? De kan ju teoretiskt ha räddat någon av de som hade 2 röster men Hefas kan jag inte se någon räddning i alls.

Hur menar du att en betydelselös andraröst kan vara en räddningsröst men inte 3/4 röster som verkligen gjorde skillnad?
Jo, jag kan se qitis eller mirtais röster som räddningsröster, men jag la dem åt sidan för att jag kände att jag fastnade i de 4 som röstat på karamelldrottningen. Risken/chansen är ju att de inte är nån alibiröst alls. Och om, om, det är så så kanske heffas röst möjligen skulle kunna vara ett försök att skapa lottning mellan fler. Typ.

Men, återigen, jag är medveten om att det är en svag teori.

Ok, har sovit och hunnit tillbaka till jobbet. Skiftet före oss har haft sjukt mycket att göra men just nu är det lugnt så ska försöka komma ikapp lite.

Både natt och dag DL hade ju absolut bästa möjliga utfall med lynchad ulv och inget käk.

Det misslyckade käket borde dock innebära att lyan nu vet om vem ängeln är, och risken är att de försöker få denne lynchad (och antagligen inte idag, för det känns lite för suspekt). Absolut något att ha i bakhuvudet när/om ett drev startar. Skall jag vara riktigt konspiratorisk så skulle jag hävda att lyan antagligen försökt käka någon som klarade sig länge i förra spelet. (Om dessa inte alla sitter i lyan ihop). Dessutom misstänker jag att de inte försökt käka Habina eller Ileo mtp inte spelat på länge (igen med caveat att de kan sitta i lyan).

Sen kommer många, många sidor med text som jag har svårt att ta mig igenom, men ska göra ett tappert försök snart. Men jag lever och är här!

Ok, har sovit och hunnit tillbaka till jobbet. Skiftet före oss har haft sjukt mycket att göra men just nu är det lugnt så ska försöka komma ikapp lite.

Både natt och dag DL hade ju absolut bästa möjliga utfall med lynchad ulv och inget käk.

Det misslyckade käket borde dock innebära att lyan nu vet om vem ängeln är, och risken är att de försöker få denne lynchad (och antagligen inte idag, för det känns lite för suspekt). Absolut något att ha i bakhuvudet när/om ett drev startar. Skall jag vara riktigt konspiratorisk så skulle jag hävda att lyan antagligen försökt käka någon som klarade sig länge i förra spelet. (Om dessa inte alla sitter i lyan ihop). Dessutom misstänker jag att de inte försökt käka Habina eller Ileo mtp inte spelat på länge (igen med caveat att de kan sitta i lyan).

Sen kommer många, många sidor med text som jag har svårt att ta mig igenom, men ska göra ett tappert försök snart. Men jag lever och är här!

Fortsatt utveckling eftersom jag tydligen inte tänkt färdigt innan jag postade.

Förutom att lyan nu vet vem ängeln är, så borde siaren veta en person (som antingen god eller ond). Och där kan man behöva vara vaken på att skilja siarens god/ondförklarande av någon med lyan ev önskan av drev mot ängeln.

Dessutom har vi ju ett par tvillingar som har en person de kan godförklara (förutom sig själva).

Dessutom tänker jag på att Ileo försökte rädda sig själv igår. Ulv? God med roll? Eller eventuellt bybo men har inte spelat på länge och vill klamra sig kvar?

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen

21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

Karamelldrottningen 4
qitis 2

Ileo 1
Habina 1
Hedinn 1
Heffaklumpen 1
Mirtai 1

Fortsatt utveckling eftersom jag tydligen inte tänkt färdigt innan jag postade.

Förutom att lyan nu vet vem ängeln är, så borde siaren veta en person (som antingen god eller ond). Och där kan man behöva vara vaken på att skilja siarens god/ondförklarande av någon med lyan ev önskan av drev mot ängeln.

Dessutom har vi ju ett par tvillingar som har en person de kan godförklara (förutom sig själva).

Dessutom tänker jag på att Ileo försökte rädda sig själv igår. Ulv? God med roll? Eller eventuellt bybo men har inte spelat på länge och vill klamra sig kvar?

Hur tänkte du att lleo skulle rädda sig själv? Hon ändrade inte ens röst efter att hon fått 2 röster på sig?

Hur tänkte du att lleo skulle rädda sig själv? Hon ändrade inte ens röst efter att hon fått 2 röster på sig?
Hon motiverade sin röst så här, och när hon röstade stämde det.

Eftersom jag har en röst på mig väljer jag att lägga en andraröst. Jag tycker väl egentligen inte att Hedinn har varit så skum (men det har inte någon annan heller) men hon ville bli utröstad senast måndag så jag känner mig inte supertaskig om jag röstar där.

Ileo röstar på Hedinn

• Gilla
Reactions: fio
Nä jag måste rösta. Förstår BSF tanke om att komma bort från de 4 som röstade på karamellen och försöka se bortom det, även om jag inte tycker hennes resonemang håller om räddningsförsök.

Jag lyckas iallafall inte kunna tänka utanför den boxen just nu iallafall.

Jag tänker helt andra räddningsförsök eller alibiröster isåfall.

fio röstar på Mirtai

kan ju vara så att Mirtai alibiröstade på Habina, fick panik när det började närma sig DL och såg till att skaffa sig ett annat alibi istället.
Valde mellan henne och Q för det är samma tanke om båda. Ja jag hittar inget annat skumt just nu iallafall.

DL2 21:30(!)
14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo
20.06 fio röstar på Mirtai

Heffaklumpen 2
Lobelia 1
Ileo 1
Mirtai 1

Fasen vad svårt. Tycker det är lite konstiga påståenden här tex från @Hedinn och @qitis att inte ängeln skulle skydda sig själv för att det inte finns en spion. Helt ologiskt enligt mig att ta den risken. Hade räckt att ulvarna glömt käka för att någon skulle bli godförklarad. Dom glömde ju käka i förra leken.

Sen @Blacksmithfarm med en räddningsteori där heffa inte ens röstade på den med mest röster och ändå lägger en andra röst.

Tror iof inte qitis och hedinn sitter i lyan ihop och inte hedinn och bsf heller. Gaah.
Jag har inte sagt att ängeln inte skulle ha skyddat sig själv, men till skillnad från en lek med en spion i ”måste” den inte, utan kan istället välja någon den misstänker kan riskera att bli käkad.

Börjar läsa från början nu och kommenterar allt eftersom jag läser, så om något jag säger redan tagits upp så är det för att jag helt enkelt inte kommit dit och läst det ännu :)

Habina var först att räkna på fördelingen onda-goda och kom fram till att 4 onda vore rimligt - vilket jag är beredd att hålla med om. 12/3 är ju exakt 4, och 5 hade känts som för många eftersom leken då skulle kunnat vara slut redan dagDL2. Nu hade vi visserligen tur och fick ut en ond direkt första dagen, men som LL så hade jag inte vågat chansa på att de goda skulle hitta en ond redan DL1 och balansera leken efter det. Å andra sidan verkar det vara AI som är LL för denna leken och AI kanske inte har lika mycket erfarenhet av ulvlekar att den vet hur förhållandet brukar se ut? Men min slutsats är ändå att jag ser Habinas uträkning som rimlig och att 4 ulvar är rimligt.

Noterar sen att Ileo kommenterar om att LL skulle hinta om ulvarna/antalet ulvar genom sina uppdateringar och statusuppdateringar, vilket bland annat Lobelia och Hedinn verkar reagerat på också. Jag tror inte att LL skulle hinta så om vilka som är ulvar, inte ens en AI-LL, eftersom det tar bort hela poängen med leken då. Framför allt eftersom lite av ett fokus det senaste året varit att göra det svårare för goda, för att de onda ska ha en chans i matchen över huvud taget.
Vad jag kan utläsa verkar det även vara jag, Q, Elo och Hedinn som har något om ulv i vår låttitel - eftersom karamelldrottningen visade sig vara ulv och inte ingår i de fyra med något "ulvigt" i låttiteln så ser jag inte att vi skulle kunna läsa ut något från det över huvud taget faktiskt.

Sedan startar BSF gårdagens röstning med en röst på Habina, vilket alltså är lekens första röst. Inget konstigt med rösten i sig utan känns väl mer som en ganska typisk förstadagsröst i mina ögon. Noteringen är alltså enbart pga att det är lekens första röst.

Sen lägger Elo en röst på mig och som alltid så reagerar jag ju för att den är på mig. Röstmotiveringen handlar om att jag skulle vara ulv pga låten som AI:n la till bakom mitt namn och att jag kanske är en smygande ulv som bara låtsas att jag inte hade hittat hit ännu. Jag kan säga som så att inget av det stämmer, att AI:n skapat lotterna gör ju att de blir mer eller mindre lottade samt det jag skrev ovan till Ileo om att karamell inte hade något om ulv i sin låttitel, men ändå visade sig vara ulv. Det sista är iofs något som ingen annan än ulvarna kan veta om och framför allt inte innan DL1. Det andra om smygande ulv kan jag också avfärda på rak arm, att jag inte hittade hit tidigare berodde enbart på att jag har ett liv IRL också (som ibland kräver en del tid trots att jag sagt i anmälningstråden att "tid nästan finns i mängder"). Men på det stora hela är det ändå inget jag har för avsikt att hålla mot Elo i nuläget, pga DL1 är DL1 osv.

Strax därefter lägger Ileo lekens första andrahandsröst - vilket i min bok kan betyda två saker. Det första är att det är en ond eller en god specialroll som vill rädda sig själv och det andra är att det är att det är en god spelare som av någon anledning verkligen vill vara kvar i leken. Är osäker på om du Ileo lekt tidigare? Jag kan hitta något långt inne i hjärnan om att jag sett ditt nick tidigare i samband med en ulvlek, men kan inte avgöra om det bara är något min hjärna fått för sig nu eller om det är sant. Oavsett så är det länge sedan Ileo var med och lekte sist och om en väl är med så vill en förmodligen inte åka ut redan i DL1 - oavsett god eller ond (finns ju ingen god lya här heller var jag förstått det som, så är en god så är det ju än tråkigare att åka ut tidigt i leken är min tanke). Slutsats är väl att jag inte vet vilken av 1 och 2 som stämmer och att 2 kanske känns liiiite mer av en möjlighet pga omständigheterna (ny spelare/inte lekt på länge osv).

Hedinn var sedan först med att rösta på karamelldrottningen (bekräftad ulv) i ett läge då hon själv var den enda med två röster. Karamell hade vid den tidpunkten ingen röst, så rösten på karamell var inte något försök från Hedinns sida att rädda sig själv. Vet ju att en ibland undviker att försöka rädda sig själv i DL1, framför allt som god, just eftersom en inte vet vem en står mot. Och med det inte uteslutet att även ulvar (och ibland även bybor) kan rädda sig själva. Men, Hedinn har också aviserat i anmälningstråden att hon vill bli lynchad eller käkad helst innan helgen är slut. Hade det inte varit det med tiden och att inte kunna leka efter Måndag, så hade jag antagligen reagerat starkare på detta, men omständigheterna gör det lite svårare att tyda. Så... kan vara ulv men kan också vara god? Typ. Var väl mest bara jag som ville notera att Hedinn inte verkar försökt rädda sig utan att för tillfället lägga någon större värdering i det.

Fortsättning kommer...

Jo, jag kan se qitis eller mirtais röster som räddningsröster, men jag la dem åt sidan för att jag kände att jag fastnade i de 4 som röstat på karamelldrottningen. Risken/chansen är ju att de inte är nån alibiröst alls. Och om, om, det är så så kanske heffas röst möjligen skulle kunna vara ett försök att skapa lottning mellan fler. Typ.

Men, återigen, jag är medveten om att det är en svag teori.
Den risken finns ju med de flesta röster- det är inte så ofta som jag känner att jag inte kan ha fel Så är det nu också. Jag fastnar inte för att motiveringen är svar utan på att den för mig inte går ihop alls.

Dels för att du betet dig skumt i synnerhet igår och missförstått en himla massa - kanske blev det för mycket med 2 melodifestivaler+ leken plus lyan och dels på fjärderösten på Karamellen. Du visade i förra leken att du mycket väl kan sticka ut som ond och du lyckades dessutom peka ut cirkus som ond för mig (inte för att någon trodde mig). Och du har redan hämnd röstat i förväg på mig för att jag ens misstänkt dig ;)

Lobelia röstar på @qitis

Strax därefter lägger Ileo lekens första andrahandsröst - vilket i min bok kan betyda två saker. Det första är att det är en ond eller en god specialroll som vill rädda sig själv och det andra är att det är att det är en god spelare som av någon anledning verkligen vill vara kvar i leken. Är osäker på om du Ileo lekt tidigare? Jag kan hitta något långt inne i hjärnan om att jag sett ditt nick tidigare i samband med en ulvlek, men kan inte avgöra om det bara är något min hjärna fått för sig nu eller om det är sant. Oavsett så är det länge sedan Ileo var med och lekte sist och om en väl är med så vill en förmodligen inte åka ut redan i DL1 - oavsett god eller ond (finns ju ingen god lya här heller var jag förstått det som, så är en god så är det ju än tråkigare att åka ut tidigt i leken är min tanke). Slutsats är väl att jag inte vet vilken av 1 och 2 som stämmer och att 2 kanske känns liiiite mer av en möjlighet pga omständigheterna (ny spelare/inte lekt på länge osv).
Jag har lekt förut men det var flera gånger och jag har väl bara lekt 3-4 gånger totalt så räknar mig nog som nybörjare fortfarande. Min tanke med att lägga första andrarösten var kanske inte så mycket för att rädda mig själv egentligen utan mer att jag trodde det skulle ge mer om inte alla spred ut rösterna och jag har tidigare bara lagt uddaröster dl1 så ville väl spela lite modigare den här gången. Och ja, jag ville väl vara kvar men helt ärligt trodde jag att det var osannolikt att jag skulle bli utröstad dl1 när det var så länge sedan som jag spelade sist.

Jag tyckte igår att det var något som skavde med Habina men jag kunde inte riktigt sätt fingret på det. Idag ser jag inget skumt i det hon skrev igår men jag reagerar på att hon verkar leta goda snarare än ulvar. Sen väljer hon att rösta på mig, inte för att hon tror att jag är ulv men för att hon skulle få många svar om hon vet min roll. Jag vet min roll och jag är inte ett dugg klokare.
Så mina slutsatser efter denna genomgång är alltså: Om qitis är ulv tror jag Ileo också är det. Kanske är Elo och Heffa i lyan ihop. Förmodligen sitter inte LenaH och Ileo i lyan ihop. Ileo och Lobelia sitter nog inte i lyan ihop.

Hm... Ileo kommer upp en himla massa. Ska nog kika närmare på henne om jag får mer tid ikväll innan röstningen. Men om jag inte får det, så tänker jag att det är lika bra att rösta nu.

Habina röstar på Ileo

Pga att det känns som att om jag fick veta hennes roll skulle det ge mig en massa svar.

Ileo röstar på Habina för att hon letar goda och röstar på mig med just en motivering om att få svar på andras roller, med tanke på hur mycket skumt jag hunnit skriva hade hon ju kunnat rösta på mig för att hon tror att jag är ulv menar jag.

DL2 21:30(!)
14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo
20.06 fio röstar på Mirtai
20.24 Lobelia röstar på qitis
20.35 Ileo röstar på Habina

Heffaklumpen 2
Lobelia 1
Ileo 1
Mirtai 1
qitis 1
Habina 1

Nu hävdar min dator att buke inte är säker längre, men jag gör iaf ett försökt att kika på rösterna från igår. Jag väljer (iaf till att börja med) att strunta i rösterna på Karamelldrottningen.

Blacksmithfarm inleder med en röst på mig, eftersom jag vet min roll gör det förstås att jag blir lite misstänksam mot blacksmithfarm, men samtidigt är det en förstaröst i första dl, så det handlar väl mest om att få iväg en röst.

Därefter röstar LenaH på Hedinn med en teori som sen visar sig inte stämma (Hedinn var inte Ulvhedin i en tidigare lek). Även denna teori känns väldigt mycket första dag, samtidigt som såklart även ulvarna måste lägga röster den första dagen. Jag vill ju gärna ha Hedinn något åt det godare hållet, men jag är inte beredd att skriva ulv om LenaH heller.

Qitis röstar på Ileo för att Ileo letar onda via låttexter (om jag förstått qitis rätt). Qitis ändrar sedan röst i sista stund till Karamelldrottningen. Om qitis är ulv (vilket jag svagt misstänker) så skulle det inte förvåna mig om Ileo är ulv med och qitis försökte ge henne lite alibi.

Sen dröjer det nästan tre timmar innan fio röstar på qitis. En rolig teori om att qitis tjatar för mycket om mello. ;) Säger för min del ingenting om fio.

Elo väljer att rösta på Heffaklumpen utifrån teorin att Heffas låt handlar om ulvar. Det är nåt med hennes prat om att Heffa smyger i bakgrunden och funderar på vad hon ska skriva i tråden som ger mig känslan av att Elo och Heffa är i lyan ihop. Jag har inget mer att gå på än så, men jag vill ändå skriva ner det så jag inte glömmer bort det.

Jag röstar med en fantastisk teori på Mirtai och som jag nämnt tidigare idag är det ytterst tveksamt att jag kommer att lägga min röst där idag.

Ileo röstar på Hedinn för att Hedinn vill slippa leken senast måndag. Men också för att lite rädda sig själv, då hon har en röst själv. Kanske att LenaH och Ileo iaf inte sitter i lyan ihop mtp att de röstar på samma?

Hedinn - karamelldrottningen.

Mirtai hämdröstar (?) på mig, men ändrar senare till karamelldrottningen. Mirtai har jag redan skrivit lite om tidigare, så jag lämnar henne därhän.

Lobelia lägger en andraröst på Ileo och jag vet att den diskuterats tidigare idag. Jag vill ändå ha noterat att jag inte tror att Lobelia och Ileo sitter i lyan ihop (mest för att jag inte har nåt annat dokument att skriva i för mig själv, min dator har inte word eller dylikt och jobbdatorn vägrar befatta sig med buke).

Sen dras röständringarna igång kring Karamelldrottningen och det gick fort (då jag satt med röstlistorna och klippte och klistrade i panik).

Så mina slutsatser efter denna genomgång är alltså: Om qitis är ulv tror jag Ileo också är det. Kanske är Elo och Heffa i lyan ihop. Förmodligen sitter inte LenaH och Ileo i lyan ihop. Ileo och Lobelia sitter nog inte i lyan ihop.

Hm... Ileo kommer upp en himla massa. Ska nog kika närmare på henne om jag får mer tid ikväll innan röstningen. Men om jag inte får det, så tänker jag att det är lika bra att rösta nu.

Habina röstar på Ileo

Pga att det känns som att om jag fick veta hennes roll skulle det ge mig en massa svar.
Här hänger inte jag med. Du misstänker qitis, visserligen svagt, men röstar ändå på Ileo pga en massa personer du tror hon inte sitter i lyan med?

Nä jag måste rösta. Förstår BSF tanke om att komma bort från de 4 som röstade på karamellen och försöka se bortom det, även om jag inte tycker hennes resonemang håller om räddningsförsök.

Jag lyckas iallafall inte kunna tänka utanför den boxen just nu iallafall.

Jag tänker helt andra räddningsförsök eller alibiröster isåfall.

fio röstar på Mirtai

kan ju vara så att Mirtai alibiröstade på Habina, fick panik när det började närma sig DL och såg till att skaffa sig ett annat alibi istället.
Valde mellan henne och Q för det är samma tanke om båda. Ja jag hittar inget annat skumt just nu iallafall.

Du menar att jag, Mirtai och Karamelldrottningen är ulvar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka