Paddington
Trådstartare
Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda, och enda musikfestival där tonträff är valfritt men överlevnad är allt!
Men vi börjar med en BREAKING NEWS
Vår planerade programledare, självaste Paddington, har tyvärr dragit sig ur efter att ha krävt en hutlös ersättning i marmeladmackor. (Och vi hade redan tömt hela budgeten på blinkande ljusslingor och en rökmaskin från 1987.) Därför har vi istället tagit in den senaste AI-teknologin för att guida er genom spektaklet. Låt oss ge ett varmt välkomnande till er nya värd—pAIddington!
pAIddington är en en banbrytande AI som är billigare, mer effektiv och dessutom inte kladdar ner greenroom med marmelad. Han kommer att guida er genom detta spektakel med järnhand och algoritmisk precision.
Första deltävlingen: Åmål!
Ja, vi inleder spektaklet i den mytomspunna orten Åmål! Och precis som i filmen Fucking Åmål så handlar det här om att alla vill bort härifrån, men bara några lyckas! (Fast i vårt fall betyder det att de blir brutalt eliminerade.)
Dags att gå till Greenroom!
Där sitter våra tävlande, laddade med sina bästa pokerfejs och helt originella låttitlar. Vi låter dem presentera sig själva och sin bidrag:
Men vi börjar med en BREAKING NEWS
Vår planerade programledare, självaste Paddington, har tyvärr dragit sig ur efter att ha krävt en hutlös ersättning i marmeladmackor. (Och vi hade redan tömt hela budgeten på blinkande ljusslingor och en rökmaskin från 1987.) Därför har vi istället tagit in den senaste AI-teknologin för att guida er genom spektaklet. Låt oss ge ett varmt välkomnande till er nya värd—pAIddington!
pAIddington är en en banbrytande AI som är billigare, mer effektiv och dessutom inte kladdar ner greenroom med marmelad. Han kommer att guida er genom detta spektakel med järnhand och algoritmisk precision.
Första deltävlingen: Åmål!
Ja, vi inleder spektaklet i den mytomspunna orten Åmål! Och precis som i filmen Fucking Åmål så handlar det här om att alla vill bort härifrån, men bara några lyckas! (Fast i vårt fall betyder det att de blir brutalt eliminerade.)
Dags att gå till Greenroom!
Där sitter våra tävlande, laddade med sina bästa pokerfejs och helt originella låttitlar. Vi låter dem presentera sig själva och sin bidrag:
1. Habina ft Paow | Jag sjunger falskt men skyller på autotune |
2. heffaklumpen | Vargen ylar i natten, och det gör jag med |
3. Mirtai | De dimhöljda bergens älgar |
4. Qitis | Ulv i fårakläder (feat. Ingen anar något) |
5. fio | Hela Åmål skakar (av scenskräck) |
6. LenaH | Fångad av en röstning |
7. Blacksmithfarm | Evighet… det tar evigheter att lista ut vem som är ulv |
8. Elo | Jag ljuger så bra (men inte tillräckligt tydligen) |
9. Lobelia | Diggiloo diggiley, snart dör kanske jag eller dig |
10. Hedinn | Jag föll för dig (och snubblade rakt i varglyan) |
11. Karamelldrottningen | Är det det här du kallar schlager? (Nej, det är en röstningskupp) |
12.Ileo | Rösta inte ut mig, jag har ett barn att försörja (och en Tamagotchi) |