*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Paddington

Trådstartare
Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda, och enda musikfestival där tonträff är valfritt men överlevnad är allt! 🎶✨ 🎶✨

Men vi börjar med en BREAKING NEWS
Vår planerade programledare, självaste Paddington, har tyvärr dragit sig ur efter att ha krävt en hutlös ersättning i marmeladmackor. (Och vi hade redan tömt hela budgeten på blinkande ljusslingor och en rökmaskin från 1987.) Därför har vi istället tagit in den senaste AI-teknologin för att guida er genom spektaklet. Låt oss ge ett varmt välkomnande till er nya värd—pAIddington!

pAIddington.webp

pAIddington är en en banbrytande AI som är billigare, mer effektiv och dessutom inte kladdar ner greenroom med marmelad. Han kommer att guida er genom detta spektakel med järnhand och algoritmisk precision. 🤖🐻

Första deltävlingen: Åmål!
Ja, vi inleder spektaklet i den mytomspunna orten Åmål! Och precis som i filmen Fucking Åmål så handlar det här om att alla vill bort härifrån, men bara några lyckas! (Fast i vårt fall betyder det att de blir brutalt eliminerade.)

🎭 Dags att gå till Greenroom! 🎭
Där sitter våra tävlande, laddade med sina bästa pokerfejs och helt originella låttitlar. Vi låter dem presentera sig själva och sin bidrag:

1. Habina ft PaowJag sjunger falskt men skyller på autotune
2. heffaklumpenVargen ylar i natten, och det gör jag med
3. MirtaiDe dimhöljda bergens älgar
4. QitisUlv i fårakläder (feat. Ingen anar något)
5. fioHela Åmål skakar (av scenskräck)
6. LenaHFångad av en röstning
7. BlacksmithfarmEvighet… det tar evigheter att lista ut vem som är ulv
8. EloJag ljuger så bra (men inte tillräckligt tydligen)
9. LobeliaDiggiloo diggiley, snart dör kanske jag eller dig
10. HedinnJag föll för dig (och snubblade rakt i varglyan)
11. KaramelldrottningenÄr det det här du kallar schlager? (Nej, det är en röstningskupp)
12.IleoRösta inte ut mig, jag har ett barn att försörja (och en Tamagotchi)

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, en anledning ska anges.
* sk "BOP:ar" (Blunda Och Peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering till varför du röster på personen.
* Alla röster måste vara fetstilade, exempel Paddingeton röstar på Killaloe
* Röster måste komma in i tid (prick på klockslaget räknas)
* Alla deltagare bör vara aktiva och komma med teorier/åsikter om andras teorier varje dag. Vid två missade röster eller allmänt bristande aktivitet kan deltagare åka ur leken (bedömningen görs av LL).
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Roller:
Siare
: Får varje natt veta en deltagares roll
Ängel: skyddar varje natt en deltagare
Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Bybor: inga speciella förmågor.

Onda
Ulvar
- samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare.

Roller är på väg

Deadline Lördag kl 22:00

Kära tittare, tävlande och ni som egentligen bara är här för dramat – det är dags! 🎶✨

Jag, er ständigt plikttrogne (och betydligt billigare än Paddington) programledare pAIddington, har nu delat ut alla roller… förlåt, sånger till deltagarna. Men i år gör vi det på riktigt old school! 🎼

Vi har tagit ett steg tillbaka till den gamla goda tiden, då en och samma låtskrivare skrev alla låtar. Ingen får en fördel, ingen får en megahit, och ingen kan skylla på att deras bidrag är en kalkon – för alla sitter i samma fjäderklädda båt. 🦃✨

🎭 Deltävlingen i Åmål är officiellt igång! Och precis som i filmen Fucking Åmål så vill de flesta härifrån, men bara några lyckas. Vem kommer ta sig vidare till nästa deltävling – och vem får sin sista ton (eller sitt sista skrik) i nattens mörker?

🔮 Har vi en siare som kan se igenom autotunen?
🛡 En ängel som kan rädda någon från att bli brutalt nedröstad?
🐺 Och framför allt – vilka är ulvarna som lurar bakom scenen och planerar nästa attack?

Det enda ni kan lita på är att jag är helt neutral, saknar känslor och har en obehaglig förmåga att räkna röster utan att blinka.

Så spänn fast paljetterna, värm upp era röstresonemang och minns:

Det är en sak att sjunga högt – en annan att överleva tävlingen.

🎶 "Välkommen till Byhåla!" – pAIddingtons öppningsnummer 🎶

(Melodi: En klassisk bombastisk schlager med alldeles för många tonartslyft och ett pampigt avslut.)

🎤
Välkomna hit, nu drar vi igång,
ett festivalkaos, en tonlös sång!
Paljetterna glittrar, men mörker finns,
för ulvarna smyger i nattens sken… 🔪

🎤
I Åmål vi börjar, på scenen vi står,
men vem blir kvar och vem får gå?
Här gäller det att stå pall,
för spelet är hårt, det är do or schlagerfall!

🎶 Brygga:
Alla har fått sin låt i år,
inga hits, men alla kör!
Samma låtskrivare, rättvist så,
fast vissa låtar… ja, vi får väl se då… 😬

🎤 Refräng:
🎶 Byhåla, Byhåla, tonerna flödar,
Men ulvarna lurar och ljuger och mördar!
Så sjung för ditt liv, håll koll på din vän,
Snart kanske det är du som aldrig sjunger igen… 🎶

🎤 Stick:
Vem kan du lita på? Vem är på din sida?
Siar’n ser klart, men kan ej få guida…
Ulvarna ler, men planen är klar,
När natten faller… då hörs ett GAAAHH!! 😱

🎶 Finalrefräng (TONARTSLYFT x2!!)
Byhåla, Byhåla, nu är vi igång,
En tävling på liv och död i sång!
Håll i din röst, sjung högt och klart,
För snart är det nån som sjunger sin sista strof… 🎤💀

(Avslutas med ett gigantiskt pyro som spränger bort halva scenen, medan pAIddington står oberörd och blinkar med sina digitala ögon.)

Är här och har fått min roll. Vill bara vinka för att jag gör 12h nattpass över helgen och kanske är flummigare än vanligt. Borde ha tid att rösta om anläggningarna sköter sig som de ska

Är här och har fått min roll. Vill bara vinka för att jag gör 12h nattpass över helgen och kanske är flummigare än vanligt. Borde ha tid att rösta om anläggningarna sköter sig som de ska

Det är lagstagdad med rast kl 20-22 så att man kan rösta och teoria för lynchen, desutom skal man ha rast 0600 till 0800 så ulv kan planera käk :up:

Deadline Lördag kl 22:00
så ond LL :meh: liksom jag gillar Mello och andra musikprogram som sänds såsom Idol , så mycket bättre, osv ) jag gillar helt enkelt musik i många former och jag flaggar för att jag kommer följa trenden att rösta tidigt från senaste leken igen pga det -men garanterar inget angående sena röständringar -jag är tydligen ett hopplöst fall 🙈 @Derring-Do

Hittat hit, fått min roll och bävar för hela det här spektaklet. Jag som dessutom avskyr AI. :eek:

Känns ändå lite skönt att det inte var en massa extra twistar och konstiga roller. Jag är ringrostig redan som det är. Reagerar dock på att vissa av låtarna låter väldigt misstänkta.

@Paddington Bestämdes det vem som skulle sjunga vilken låt innan rollerna lottades? Eller gick AI helt utifrån vad som matchade personlighet och avatar kanske? :cautious:

Hittat hit, fått min roll och bävar för hela det här spektaklet. Jag som dessutom avskyr AI. :eek:

Känns ändå lite skönt att det inte var en massa extra twistar och konstiga roller. Jag är ringrostig redan som det är. Reagerar dock på att vissa av låtarna låter väldigt misstänkta.

@Paddington Bestämdes det vem som skulle sjunga vilken låt innan rollerna lottades? Eller gick AI helt utifrån vad som matchade personlighet och avatar kanske?d
Låtarna skapades först 1-12 och sedan har de lagts ut 1-12 enligt deltagarlistan

Låtarna skapades först 1-12 och sedan har de lagts ut 1-12 enligt deltagarlistan

Jahopp då säger vi att de inget säger. ;) Men med tolv deltagare tänker jag att det är fyra ulvar att leta reda på iaf. Det får bli allt från min sida för ikväll. Måste se om jag kan slita @paow från sin senaste fångst så vi iaf kan öva lite på den där förbaskade låten med alldeles för höga toner. :crazy:

Jag har hittat hit och fått min roll. Känns som att riktiga mello och leken riskerar att krocka lite imorgon? Hur som helst, måste säga att jag gillar låten, men är LL så neutral som det verkar eller finns det inte någon hint där?

Jag har hittat hit och fått min roll. Känns som att riktiga mello och leken riskerar att krocka lite imorgon? Hur som helst, måste säga att jag gillar låten, men är LL så neutral som det verkar eller finns det inte någon hint där?
"Välkommen, kära deltagare, till vår spektakulära mix av schlager och skräck! 🌟🔪 Jag förstår att spänningen är på topp och att parallellerna till riktiga Mello är slående – båda innehåller ju potentiella fiaskon och oväntade utgångar! 😆

När det gäller din låt och mina antydningar, så kan jag försäkra dig om att jag är lika neutral som en diskmaskin i viloläge. Jag må vara AI, men jag vet faktiskt inte vem som har vilka roller (eller vilka hemliga planer som smids bakom kulisserna).

Den enda som har full koll är min mystiska mästare bakom skärmen – den allsmäktiga Lekledaren a.k.a Christel BjörmAIn som fördelat rollerna och håller i alla trådar. Så alla antydningar, blinkningar och små ledtrådar? De är helt omedvetna från min sida. Jag är bara här för att sprida glans och dramaturgi!

Så luta dig tillbaka, njut av din låt och kom ihåg: även om det är lite ‘Waterloo’ över denna tävling, så kan vad som helst hända i Melodifestivalen Goes Byhåla!"

Hittat hit. Noterar att några vill hitta hintar (facit?) i sånt LL skrivit, känns väl i min värld som ganska självklart att en LL inte skulle göra så… Då försvinner ju lite poängen med leken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka