*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jag har hittat hit och fått min roll. Känns som att riktiga mello och leken riskerar att krocka lite imorgon? Hur som helst, måste säga att jag gillar låten, men är LL så neutral som det verkar eller finns det inte någon hint där?
Vad menar du att det skulle finnas för hint i låten? Antar att du syftar på ”Välkommen till Byhåla”-texten?

Vad menar du att det skulle finnas för hint i låten? Antar att du syftar på ”Välkommen till Byhåla”-texten?
Precis, jag syftade på "Välkommen till Byhåla"-texten. Mer specifikt den här texten:
Samma låtskrivare, rättvist så,
fast vissa låtar… ja, vi får väl se då… 😬
Vilket ändå gör att jag tittar lite extra på deltagarlistan med tillhörande låtar. För mig är det exakt 4 låtar som det verkar som att det döljer sig en ulv bakom. Det gör att jag tror att det finns 4 ulvar. Vilket om jag minns rätt är standard antal för 12 deltagare? Så det kanske är mer en bekräftelse än en hint. Får väl ändå hålla med dig om att det är orimligt att LL skulle visa vilka som är ulvar genom deltagarlistan.

Nu är du bra skum, det här är riktiga mello.
Tja, kanske lite fräckt att antyda att vårt mello här inte är på riktigt, det är den givetvis. ;) Men kändes extremt långt att skriva "den första deltävlingen av den officiella uttagningen till eurovision song contest". Jag tycker att du kanske gör det lite enkelt för dig som utnämner mig som skum baserat på det. Å andra sidan finns det inte så mycket annat att anmärka på så här tidigt i leken.

Precis, jag syftade på "Välkommen till Byhåla"-texten. Mer specifikt den här texten:

Vilket ändå gör att jag tittar lite extra på deltagarlistan med tillhörande låtar. För mig är det exakt 4 låtar som det verkar som att det döljer sig en ulv bakom. Det gör att jag tror att det finns 4 ulvar. Vilket om jag minns rätt är standard antal för 12 deltagare? Så det kanske är mer en bekräftelse än en hint. Får väl ändå hålla med dig om att det är orimligt att LL skulle visa vilka som är ulvar genom deltagarlistan.
Min AI har ingen aning om rollfördelning, eller vem som fått vilka roller, detta har skett i Excel. Min AI (ChatGPT) har bara tillgång till deltagarnas namn samt hittat på låttitlarna helt själv utifrån 1 - vad är en ulvlek, 2 - temat, 3 antalet deltagare. Enda låttiteln jag mixtrat med är Älgen för Mirtai :love: .

Min AI har ingen aning om rollfördelning, eller vem som fått vilka roller, detta har skett i Excel. Min AI (ChatGPT) har bara tillgång till deltagarnas namn samt hittat på låttitlarna helt själv utifrån 1 - vad är en ulvlek, 2 - temat, 3 antalet deltagare. Enda låttiteln jag mixtrat med är Älgen för Mirtai :love: .
Tyckte väl att älgen stack ut :)

Nåväl, på tal om hint! Detta sticker ju iallafall ut 🤣
Screenshot_20250201_135213_Chrome.webp

Jag håller med, den enda förutom LL som alltid är ond är @qitis
Himla jobbigt bara att just den rollen inte finns med (jag har läst rollistan!!)....
Nej det finns ingen sådan roll denna gången (tack gode gud 😅)
Vad jag sett ”bara ” vanliga ulvar utan extra förmågor ?
Tillägg :
Jag tänker att de borde vara 4 st ulvar med tanke på flera goda roller med skills. Dock ingen spion vilket försvårar för goda att hitta varandra tidigt så sammantaget tycker jag 3 ulvar känns inte troligt , 5 inte heller mtp vinstvillkoret

*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Jag tyckte hela låtlistan var väldigt rolig @pAIddington :D

Nej det finns ingen sådan roll denna gången (tack gode gud 😅)
Vad jag sett ”bara ” vanliga ulvar utan extra förmågor ?
Tillägg :
Jag tänker att de borde vara 4 st ulvar med tanke på flera goda roller med skills. Dock ingen spion vilket försvårar för goda att hitta varandra tidigt så sammantaget tycker jag 3 ulvar känns inte troligt , 5 inte heller mtp vinstvillkoret

*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Jag tyckte hela låtlistan var väldigt rolig @pAIddington :D

Haha ja men skumt att det blev så i mörkt läge på bara dig 😄

Taggar @heffaklumpen som är den enda som inte hittat leken än

Drottning Kristina här vill bara påpeka att @heffaklumpen troligtvis har fullt upp med att sköta den elefantfamilj hon fick av mig innan jag tog mitt pick och pack och lämnade landet. Tro inte att jag inte har koll på mitt gamla hov även om jag nu inte är inom landets gränser.... I övrigt tycker jag detta verkar vara en mycket vulgär lek, jag är mer för hård styrning med avrättning på borggården när deltagare inte sköter sig. Nu ska jag dra mig tillbaka här i Rom igen.

(Islandshästryttare ber reservationslöst om ursäkt för detta inlägg i eran lek. drottning Kristina är inte enkel att styra alltid... och särskilt ursäkt till lekledaren även om denna AI-programledare inte har några känslor.... men jag ska försöka tygla Kristina bättre i fortsättningen.... och om någon inte har en aning om vad drottnings Kristina dillar om kan ni kolla här https://www.bukefalos.se/threads/ulvlek-drottning-kristinas-regentperiod.1527853/)

Jag tänkte att det kanske är dags att dra igång röstningen.

Så några saker som jag noterat:
- Habina tycker inte om AI.
- Qs vita text i dark-mode. Hon vill prioritera IRL-mellan över leken och lovar därför att rösta tidigt.
- LenaH har läst rollistan, men inte sitt roll-PM(?)

Så... en del har letat hintar i LL's text. Jag tror ju inte att det finns några där, så stryker det - och med det min notering om Q.

Att inte tycka om AI -är det ulvigt? Är det kanske ulvarnas motiv för att sabotera rent av?

Då jag inte har någon bättre teori i nuläget så får det bli såhär:
Blacksmithfarm röstar på Habina

Hittat hit. Noterar att några vill hitta hintar (facit?) i sånt LL skrivit, känns väl i min värld som ganska självklart att en LL inte skulle göra så… Då försvinner ju lite poängen med leken.
Det här tycker jag är skumt av Hedinn. Jag minns minsann (och det borde Heddan också... :angel:) en lek när en ulv hette ulvhedin och gissa vem som hade den rollen?! Och jag tror banne mig att det var samma LL...

Mao tror jag hedinn försöker förleda oss andra att tro att sånt aldrig händer för att hon är en ondsint ulv i lyan.

Jag gillade förra leken med tidigare röster och ev ändringar så bara för att @Blacksmithfarm inte ska vara ensam om att alltid lägga tidiga röster och därför riskera att lynchas så tänker jag försöka fortsätta så och istället ev ändra om något mer spännande framkommer. Fast vad det skulle vara kan jag inte tänka mig, min teori ovan är ju typ fool proof. 😎

LenaH röstar på Hedinn

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka