*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jag tänker att ulvarna har på ett sätt en ”enkel lek””IOM att de vet vilka som är goda direkt eftersom ingen ond utanför lyan finns

Däremot kanske de inte gillar de goda roller som finns med skills enligt rollistan. Och nog helst vill få ut en som har en sådan roll ? Även om vilken god som helst passar deras syfte i leken

Jag har också lovat att rösta tidigt idag (för jag de facto är mellonörd och också musiknörd i allmänhet )

jag reagerar mest på Ileo så långt (de mest magra halmstrån man kan tänka sig … men men)

Jag har hittat hit och fått min roll. Känns som att riktiga mello och leken riskerar att krocka lite imorgon? Hur som helst, måste säga att jag gillar låten, men är LL så neutral som det verkar eller finns det inte någon hint där?

Precis, jag syftade på "Välkommen till Byhåla"-texten. Mer specifikt den här texten:

Vilket ändå gör att jag tittar lite extra på deltagarlistan med tillhörande låtar. För mig är det exakt 4 låtar som det verkar som att det döljer sig en ulv bakom. Det gör att jag tror att det finns 4 ulvar. Vilket om jag minns rätt är standard antal för 12 deltagare? Så det kanske är mer en bekräftelse än en hint. Får väl ändå hålla med dig om att det är orimligt att LL skulle visa vilka som är ulvar genom deltagarlistan.

Tyckte väl att älgen stack ut :)
Håller i princip med om slutsatsen att LL alltid är ond -men verkar ivrig att hitta något att teoria om för att hitta onda utifrån det som LL skrivit om låtar.
Även om hen pudlar lite i det näst sista citatatet

Qitis röstar därmed på Ileo

Och kan absolut tänka mig att ändra röst om mer av substans framkommer under kvällen.

Senast ändrad:
DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina
16:01 LenaH röstar på Hedinn
16.11 qitis röstar på Ileo

Habina 1
Hedinn 1
Ileo 1

Det här tycker jag är skumt av Hedinn. Jag minns minsann (och det borde Heddan också... :angel:) en lek när en ulv hette ulvhedin och gissa vem som hade den rollen?! Och jag tror banne mig att det var samma LL...

Mao tror jag hedinn försöker förleda oss andra att tro att sånt aldrig händer för att hon är en ondsint ulv i lyan.

Jag gillade förra leken med tidigare röster och ev ändringar så bara för att @Blacksmithfarm inte ska vara ensam om att alltid lägga tidiga röster och därför riskera att lynchas så tänker jag försöka fortsätta så och istället ev ändra om något mer spännande framkommer. Fast vad det skulle vara kan jag inte tänka mig, min teori ovan är ju typ fool proof. 😎

LenaH röstar på Hedinn
Jag hade inte den rollen. ;) Jag var ulv, men hade inte rollen Ulvhedin.

Jag har inte sagt att sånt inte händer? Jag har sagt att LL knappast medvetet avslöjar roller på det sättet. Att det kan ske lottning som gör att någon med en ulv-låt är ulv är väl en annan sak, men det var det inget av inläggen som handlade om.

Och då är vi igång!!!

pAIddington har fullt upp med att övervaka flera tävlingar samtidigt – det är ju inte bara Melodifestivalen Goes Byhåla som behöver en rättvis (och prisvärd) programledare! 🤖✨

Därför kommer jag bara sporadiskt kika in i Greenroom, analysera nervösa miner och spekulera kring vem som sjunger vidare och vem som får sin sista vers i afton. Men frukta icke! När rösterna räknats kommer jag vara här, lika kall och opartisk som alltid, redo att meddela kvällens resultat.

Tills dess – sjung högt, bluffa snyggt och kom ihåg att i Melodifestivalen Goes Byhåla kan allt hända! 🎤🔥

Men nu har vi kommit till den stund i tävlingen då vi alla behöver en liten paus från röstningsångesten, de falska leendena i Greenroom och den ständiga jakten på ulvarna. Vad passar då bättre än en oförglömlig musikalisk upplevelse?

Direkt från de dimhöljda kullarna på Irland, där hon en gång charmade en hel lokalpub (men inte domarna) i Celtic Idol 1999, kommer en röst lika sorgsen som en regnig dag i Dublin och lika vacker som solnedgången över Cliffs of Moher.

Låt mig presentera Siobhán Ní Bhraonáin, den irländska sångfågeln som… ja, kom sist i tävlingen men ändå vann våra hjärtan. Hennes låt 'Mo Chroí i dTost' (Mitt hjärta i tystnad) var en gripande kärleksballad om att vänta på någon som aldrig kom tillbaka – en låt så emotionell att till och med domarna kände sig tvungna att be om en extra Guinness efteråt.

Ikväll bjuder hon på sin nya låt:
'Láska' – en episk celtisk ballad om kärlek tror vi.

Så tänd ljusen, svaja i takt och förlora er i tonerna av Siobhán Ní Bhraonáin!" 🎶☘️✨

https://suno.com/song/3b5d0efb-3bd3-49a2-9bcc-6087ce1c6e51

Senast ändrad:
Jag gillade oxå en tidigare DL och en senare..blev lite mer action även om jag bara fick vara med i en DL . Men folk kanske ändå röstar lite tidigare än i sista minuten framöver.

Jag tänker oxå försöka hoppa på tanken att rösta tidigt men det finns knappt ett halmstrå att ta på.
Jag får väl göra som vanligt i DL1 när det inte finns något uppenbart att ta på dvs att rösta på qitis

Det är ett väldans tjat på qitis att hon är melloälskare, mellonörd, musikälskare och jag undrar om det är en täckmantel för att dölja att hon egentligen tänker attackera och förstöra arrangemanget.

fio röstar på qitis

18.45 fio röstar på qitis

Habina 1
Hedinn 1
Ileo 1
qitis 1

Är det en slump eller hint att denna reklam ligger under @Hedinn 's inlägg? :eek:

Screenshot_20250201_184000_Chrome.webp

Jag gillade oxå en tidigare DL och en senare..blev lite mer action även om jag bara fick vara med i en DL . Men folk kanske ändå röstar lite tidigare än i sista minuten framöver.

Jag tänker oxå försöka hoppa på tanken att rösta tidigt men det finns knappt ett halmstrå att ta på.
Jag får väl göra som vanligt i DL1 när det inte finns något uppenbart att ta på dvs att rösta på qitis

Det är ett väldans tjat på qitis att hon är melloälskare, mellonörd, musikälskare och jag undrar om det är en täckmantel för att dölja att hon egentligen tänker attackera och förstöra arrangemanget.

fio röstar på qitis
Tro mig det är det sista jag skulle göra :D Men accepterar en röst på mig ändå men såklart jag kommer (om jag får chansen !) hålla den emot dig trots allt

Jag tänkte att det kanske är dags att dra igång röstningen.

Så några saker som jag noterat:
- Habina tycker inte om AI.
- Qs vita text i dark-mode. Hon vill prioritera IRL-mellan över leken och lovar därför att rösta tidigt.
- LenaH har läst rollistan, men inte sitt roll-PM(?)

Så... en del har letat hintar i LL's text. Jag tror ju inte att det finns några där, så stryker det - och med det min notering om Q.

Att inte tycka om AI -är det ulvigt? Är det kanske ulvarnas motiv för att sabotera rent av?

Då jag inte har någon bättre teori i nuläget så får det bli såhär:
Blacksmithfarm röstar på Habina

Jag noterar din röst men tycker ändå att AI är dumt. Återkom när AI kan laga mat och diska, det känns mer vettigt än att skriva låtar eller måla tavlor. O_o

Men jag ska klura lite till innan jag bestämmer mig för om det är dags för en hämndröst. ;)

Jag behöver rösta snart då den lugna natten jag såg framför mig kanske inte blir av (vi behöver nog starta 50 år gammal utrustning och det är lite mer komplicerat än att trycka på en knapp...). Ni får också ursäkta formateringen, skriver på telefonen då buke tydligen är blockerat på jobbdatorerna.

Jag hör att lekledAIren hävdar att låtvalet är randomiserat. Men. Som några har räknat på bör det vara runt 4 ulvar (5 känns ovanligt många, 3 känns skralt utifrån specialroller) och fyra personer har ulv i låttiteln: heffa, Q, BSF och Hedinn. Nu är min egen låt kanske inte förtroendeingivande heller :meh:.

Hedinn och Q har redan fått röster, och jag tänkte att jag kunde sprida ut rösterna något. Alltså:

Elo röstar på heffa

dels pga låttitlen men också pga att hon inte hittat hit än trots paniken hon hade om att hitta hit. Tror att hon egentligen tittat in men lurkar utom synhåll som en god liten ulv och försöker lista ut vem hon ska hoppa in och rösta på!

Det har ramlat in några röster, men inte nåt som känns riktigt handfast (vilket iofs skulle vara konstigt i DL1). Jag är fortfarande kluven över låtlistan, tycker det är för många låtar (inte bara älgen) som passar in på personen, men onda LL hävdar att det bara är slump då AI skött allt. Hm…

Eftersom det är min enda lilla ledtråd och jag inte får rösta på LL (antar jag?) så lägger jag min röst på den deltagare som också är AI.

Habina röstar på MirtAI.

Uppdaterad röstlista

19.17 Elo röstar på heffa
19.18 Habina röstar på MirtAI.

Habina 1
Hedinn 1
Ileo 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Mirtai 1

Eftersom jag har en röst på mig väljer jag att lägga en andraröst. Jag tycker väl egentligen inte att Hedinn har varit så skum (men det har inte någon annan heller) men hon ville bli utröstad senast måndag så jag känner mig inte supertaskig om jag röstar där.

Ileo röstar på Hedinn

19.39 Ileo röstar på Hedinn

Habina 1
Hedinn 2
Ileo 1
qitis 1
Heffaklumpen 1
Mirtai 1

Bara för att lägga en i alla fall "så länge-röst", eftersom jag också tycker det är kul när röstningen drar igång lite tidigare och det kan uppstå lite diskussioner kring det (även om det väl blir begränsat just DL1 kanske), så har jag konstaterat att det inte är nån jag direkt reagerat på än så länge. Även om jag kände lite skepsis till de som ville teoria om låttitlarna eller annat LL skrev så var det väl ingen som direkt höll fast vid det spåret, plus att jag kan ju se att det inte finns så mycket annat att teoria (eller skriva) om när det är "standardrollerna" och inga konstigheter eller annat att bli förvirrad av där.

Så, med uteslutningsmetoden röstar jag därför på en som inte skrivit något jag inte ser som misstänkt.
Hedinn röstar på Karamelldrottningen

19.39 Ileo röstar på Hedinn
20.11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

Habina 1
Hedinn 2