ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Eh godmorgon :D
Kul fest igår hörni :up:

Inte bara jag som sovit länge idag , en av er vaknade inte alls, fast frågan var om hon sovit alls ;)

Hon har varit i hasorna på alla i hela leken och frågat och påstått än det ena än det andra :cool:

Men nu var timmen slagen , Och efter att ha vakat hela natten somnade hon utmattad sittandes på dass ( vilket ju inte är det bästa alternativet - som vi lärt oss i denna leken )
Hon höll sig upprätt tack vare sitt bästa redskap - toaborsten
Fast nu hade hon visst skrubbat så hårt att alla borst var borta :eek:

Hm nä men vänta nu!
Det var visst inte bara borsten som var borta även @bollen__ hade spårlöst försvunnit så det enda som återstod var ett skaft :confused:

Bollen var toaborsten ( besserwisser )

DL kl 22
NattDL ??? ( imorgon är det julafton - så hur vill ni göra ? )
:)

Eh godmorgon :D
Kul fest igår hörni :up:

Inte bara jag som sovit länge idag , en av er vaknade inte alls, fast frågan var om hon sovit alls ;)

Hon har varit i hasorna på alla i hela leken och frågat och påstått än det ena än det andra :cool:

Men nu var timmen slagen , Och efter att ha vakat hela natten somnade hon utmattad sittandes på dass ( vilket ju inte är det bästa alternativet - som vi lärt oss i denna leken )
Hon höll sig upprätt tack vare sitt bästa redskap - toaborsten
Fast nu hade hon visst skrubbat så hårt att alla borst var borta :eek:

Hm nä men vänta nu!
Det var visst inte bara borsten som var borta även @bollen__ hade spårlöst försvunnit så det enda som återstod var ett skaft :confused:

Bollen var toaborsten ( besserwisser )

DL kl 22
NattDL ??? ( imorgon är det julafton - så hur vill ni göra ? )
:)

Kan ni inte ha tidigare DL och sedan köra klart leken i kväll? :idea: :angel: Jag vill ju veta hur det slutar... :o :D

Ok, för min del innebär det här att jag vågar sätta @Jfrelin åt den goda sidan. Jag kan citera senare (mobil nu), men när jag började noja om Jfrelin efter att Klara åkt var det för att jag trodde Jfrelin var ulv som låtsades vara besserwisser. Detta förklade jag lite inlindat för bollen på natten och hon hade uppenbart inte tänkt på det så och blev också nojjig. När bollen kom in igår har hon släppt misstankarna helt. Tror tom hon skriver något om att det var ett utslag av ulvspelsparanoia.

Min slutsats, nu när bollens roll är klarlagd: hon "siade" Jfrelin igår natt (dvs påstod att Jfrelin är ulv) och fick svaret att hon inte är ulv.

Jag känner mig alltså ganska säker på att Jfrelin är god. Så då är frågan @LenaH eller @Matmissbrukaren ? Lutar åt MM. Hon har visserligen fin röststatistik men Lena jagade ju verkligen Snurris. Skulle hon gjort det som ulv? Jag måste kolla röstlistor och fundera på hur spioninfon hamnat.

För mig funkar tidigare dl ikväll, 20.00 blir bra :)

Återkommer och leker senare, gör sista minuten shopping på ge-kås just nu :D

1. Mirtai
2. Habina - röstat på: Klara - (fio) Cirkus - Jfrelin - Snurrfian.
3. Snurrfian - röstat på: Ferrari - missar - Klara - Klara. Snurrfian känns spontant som en som kan vara den sista ulven. Det baserar jag dels på rösten på Ferrari i DL1, jag tror att det var en alibiröst och att de inte trodde att Ferrari skulle ryka. Sedan tycker jag att hon gick på Klara som trots allt många ändå ville hålla som god. Hon skrev bla att hon tyckte att Klara sådde misstankar men det känns snarare som att det var det Snurrfian gjorde.
4. cirkus har röstat: Mirtai - bollen__ - Niyama
5. Blacksmithfarm
6. Klara - röstat på: (fio) Ferrari- fio - Snurrfian - LenaH.
7. LenaH - har röstat på: Mirtai - Snurrfian - Niyama - Snurrfian. Lena är jag väldigt osäker på då jag inte direkt hittar något i hennes inlägg som kan sätta henne åt något av hållen. Men jag tycker att det finns mer som talar för att Snurrfian är ond än för att Lena är ond. Men med osäkerhet.
8. bollen__
9. fio
10. Matmissbrukaren - har röstat på: cirkus - missar - Niyama - Snurrfian. Jag tycker att Jfrelins teori om att MM inte skulle varken ha röstat på cirkus med den teorin hon gjorde i DL1 samt senare käka cirkus om hon vore ulv gör att hon borde vara åt goda hållet. Jag håller med om den teorin, det är nog att hon inte haft tid att skriva så mkt som gör att hon känns lite skum, hittar egentligen inget i hennes inlägg som pekar på att hon är ond.
11. Ferarri har röstat: Niyama
12. Jfrelin - har röstat på: Klara- Niyama- Niyama - Klara. Jag blev väldigt tveksam till Jfrelin inatt speciellt när hon gick efter Klara och dessutom svängde så snabbt till Klara. Men jag tycker ändå att hennes röstning och agerande i lynch mot Niyama talar för att hon borde vara god. Det var nog ett anfall av ulvleksparanoia som drabbade mig inatt :p
13. Niyama har röstat: Ferrari - Jfrelin - Jfrelin
14. Myrten har röstat: Habina - (fio) LenaH - Matmissbrukaren - Klara. Jag tycker att Myrten för leken framåt och vrider och vänder. Upplever att hon letar ulvar och hon känns genuin. Hon var dessutom tydlig med att hon inte gillar det här med att "syna" en spelare för att få mer svar om den spelaren är god. Finner inga ulvvibbar här.

Med tanke på den rollen Bollen_ hade som BW så tycker jag att det är ganska klart att LenaH är den sista ulven. Det enda som skaver lite är att LenaH röstade så tidigt på Snurrfian men det kan gott och väl vara ett alibi då ingen misstänkte Snurrfian då.
Bollen_ har i princip godförklarat MM, mig och Myrten vilket skulle kunna bero på att hon synat oss som BW.

Rollerna som är kvar är ängeln, spionen (dessa borde veta om varandra vid detta laget) en bybo samt en ulv.
Så länge ängeln inte lynchas så kan de onda aldrig vinna för om det endast blir de kvar så finns det en spökröst och jag tror de som är utröstade vet vem de ska rösta på i ett sådant scenario så det blir aldrig lottning.

Jag har hållit MM och Myrten som goda länge nu och uteslutningsmetoden samt Bollen_s teorier så är det för mig självklart
Jfrelin röstar på LenaH

Det funkar mindre bra för mig, men hela dagen är uppfuckad. Ska lämna hundar, fixa en massa inför resan mm. Far runt som en idiot. Jag är inte hemma till 20, men jag kanske inte är hemma till 22 heller. Så ni får stå ut med spridda skurar från mobil.

Om den fyrbenta Myrten: veterinären tyckte tumören kändes väl avgränsad och värdena var bra. Allmäntillståndet är super. Så det blir operation och det redan den 30/12. Stämt av med min valpköpare och det funkar för henne.

Jag är hemma en halvtimme. Måste ringa ett samtal, men eftersom det ser ut som det gör med tid lägger jag en säkerhetsröst.

Det jag är mest säker på i denna ganska knepiga lek är att @Jfrelin är god. Detta p g a det jag anförde ovan, att besserwissern @bollen__ började misstänka henne efter Klara-lynchen och sedan släppte misstankarna helt. Jag tror alltså att Jfrelin var föremål för ett av besserwisserns påstående och att det var därför bollen svängde i frågan.

Jag har misstänkt både @LenaH och @Matmissbrukaren av och till under lekens gång. Igår tyckte jag att Lena borde vara god, idag vete sjutton vem som är god. Mina misstankar i Lena-fallet har väl främst grundat sig på att jag tyckt att hon inte verkat lika på och skärpt som vanligt, hos MM för ibland lite utstickande teorier. Bägge har bra röststatistik. MM har flera gånger röstat på onda (alla? Orkar inte kolla) och Lena jagade Snurris med blåslampa. Så röststatistiken ger mig ingen ledning. Utan i nuläget gör jag det som jag tycker är rimligast - följer den jag mest säkert tror är god och därför röstar Myrten på LenaH.

Ja, liksom typ resten av befolkningen så har jag inte mycket så mycket tid över jag heller idag och lägger min röst nu, sen får jag väl se om jag ändrar senare men det tror jag inte :p

Jag kommer att rösta på LenaH idag. Lite av samma anledningar som Myrten gör. Hennes röstningar på Snurrfian verkar vara ett högt spel alibiröstningar. Jag tror att Jfrelin är god pga att hon gick efter Niyama och jag tror Klararösten var ett misstag i panik. Myrten tycker jag verkar vettig i sin teorier och det verkar som att hon letar efter onda och inte bara försöker kasta misstankar hit och dit som ulvar annars gör, och dessutom så verkar det ju som att LenaH erkänt så det är rätt givet att min röst hamnar där tycker jag :p

Matmissbrukaren röstar på LenaH

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka