ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

eftersom jag ändå inte kan sova så kan jag lika gärna länka till riktigt bra musik;)
ett av de starkaste minnena var när jag såg hela Live aid galan på riktigt - på den tiden ( på stenåldern ;)) så innebar det att faktiskt se det hela spektaklet in i varje sekund " på riktigt" och det fanns "två" som verkigen slog igenom då
1) U2
Bad - kommer aldrig att glömma hur de fick hela Wembley att koka på en helt ny låt mitt på blanka förmiddagen- de körde sedan Sunday bloody sunday. som redan då var känd
jag glömmer det aldrig :) ( jag var där- via tv dårå ;)

för att inte tala om att Led Zeppelin körde " Stairway to heaven ":bow:

sedan har vi tjejen som verkligen slog igenom stort: Tracy Chapman:
som bara gick ut och sjöng med sin innerliga stämma och sin gitarr
I cross the lines
och "fast car"
det händer liksom inte på det viset längre - det var så fantastiskt att uppleva det:bump:

sedan har vi ju tracy chapman " fast car" går ju inte att förbise :) himla starkt hon gick ut och körde när all annan teknik strulade och bara berättade med sin röst och gitarr:love:

sedan kom det fler galor , och bla denna Nelson Mandela- gala: Simple minds och Peter Gabriel: Biko

äsch då den kom inte med som jag tänkte mig , men här är Biko:

sedan har vi ju tracy chapman " fast car" går ju inte att förbise :) himla starkt hon gick ut och körde när all annan teknik strulade och bara berättade med sin röst och gitarr:love:

sedan kom det fler galor , och bla denna Nelson Mandela- gala: Simple minds och Peter Gabriel: Biko

eller så är det detta som är best of Prince? så svårt att välja när så mycket är bra!!!
eller :

vilka kval!!!! alla är bra !:bow:
:D

Alltså LenaH har ju röstat Snurris i 3 DLs, tror jag det var tydligen något party här så telefonen klarar inte av alla Youtube-klipp så kan inte backa och kolla, det skulle vara väldigt aggressivt av en ulv. Att rösta så många gånger på en kollega när så många specialroller är kvar.
Det är inte omöjligt, är ju ett bra alibi. Men jag känner ändå spontant att det är mindre troligt och att MM kanske måste granskas.

Jag var rätt skeptisk till cirkus ett tag. Sen tyckte jag i Niyama-lynchen att hon kändes god. Hon verkade ärlig när hon nojade att hon kanske gjorde fel. Kanske fick ulvarna kalla fötter och trodde de tagit fel på Shewee?

Nu har jag gått igenom MM. Hon har fin röststatistik men väldigt lite teorier. Påfallande lite. Hon tycks inte grävt efter ulvar, men å andra sidan har hon ju sagt att hon har dåligt med tid. Gah!

Ska sova vidare.

Såhär sent på småtimmarna så ber jag er om ett ögonblicks uppmärksamhet- alla ni som hänger här- på bukefalos- här i ulvlekarna, eller bara läser och engagerar er i människor ni inte känner- för det vet jag att det finns många av er här...
För ett år sedan befann jag mig i kulisserna.
Jag var slagen till marken, hade tappat bort mitt jag, jag som varit så starkt- men ändå hade jag tappat bort "mig" nånstans... det hände inte över en natt, tvärtom tog det många år

För ganska exakt ett år sedan tog jag kontakt med de som var LL för en ulvlek här på Bukefalos, och vågade visa mig, och vågade fråga - kan jag?
De peppade mig och sa: såklart du vågar!!
Och jag vågade delta, efter ett tag, och det var med med- och motgångar i lekarna, men aldrig att jag kunde drömma om att hitta såna vänner , som jag gjort här- på nätet!
Alla ni som jag interagerat med här , både i pm, i lekarna, i IRL- jag har sagt det till flera av er- dock inte alla-därav detta inlägg
Jag vet inte vem jag varit idag- utan er!:love:
Alla ni som funnits där när jag behövt er- det lämnar mig helt ordlös:heart
Jag vill bara säga att jag är så glad att jag vågade - inte bara att ta kontakt med er- utan även ändra mitt liv tack vare er!!
Jag önskar er alla en riktigt god jul och all välgång man kan tänka sig.
bifogar en låt jag alltid blir berörd av-och jag tycker som i all sin sorgsenhet ändå fångar det där med att ta tillvara på det som går

:heart Ulvlekarna är guld på det sättet.

nu borde jag sova men får avsluta med en riktig prince:heart
och alla andra verisoner kan typ - slänga sig i väggen:love:
så här ska det låta - @Blacksmithfarm :D
Eh, har jag protesterat??:confused:

Nåja, bidrar med det jag kommer att tänka på ang. Live aid:
:)

Såhär sent på småtimmarna så ber jag er om ett ögonblicks uppmärksamhet- alla ni som hänger här- på bukefalos- här i ulvlekarna, eller bara läser och engagerar er i människor ni inte känner- för det vet jag att det finns många av er här...
Jag var slagen till marken, hade tappat bort mitt jag, jag som varit så starkt- men ändå hade jag tappat bort "mig" nånstans... det hände inte över en natt, tvärtom tog det många år

För ganska exakt ett år sedan tog jag kontakt med de som var LL för en ulvlek här på Bukefalos, och vågade visa mig, och vågade fråga - kan jag?
Och jag vågade delta, efter ett tag, och det var med med- och motgångar i lekarna, men aldrig att jag kunde drömma om att hitta såna vänner , som jag gjort här- på nätet!
Alla ni som jag interagerat med här , både i pm, i lekarna, i IRL- jag har sagt det till flera av er- dock inte alla-därav detta inlägg
Jag vill bara säga att jag är så glad att jag vågade - inte bara att ta kontakt med er- utan även ändra mitt liv tack vare er!!
bifogar en låt jag alltid blir berörd av-och jag tycker som i all sin sorgsenhet ändå fångar det där med att ta tillvara på det som går
:heart

:love: I´m on! :D Eller rättare sagt, gör vad du vill med mig jag tänker försöka stjäla mig ett par timmar sömn innan morgondagen... Jag har hunnit med ungefär hälften av vad jag tänkte... :cautious:

@Klara Jag känner att jag måste förklara mig lite, jag är jäkligt less på att ständigt få röster på mig "för att jag spelar skumt" men det är sällan någon som kan ge några riktiga förslag på vad jag har gjort som är skumt, "det är mer en känsla" och det blev så väldigt tydligt när jag var anonym att det till stor del inte alls är mitt sätt att spela som är skumt utan helt och hållet är föreställningen om att jag som Snurrfian är skum, och alltid ond och när du kom med ditt inlägg så rann det över. Jag hade skrivit likadant oavsett vilken roll jag hade, men det kändes som om det blev fel i den här leken.
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag tyckte att det var ett ulvigt beteende, jag tyckte att jag kunde använda det som teori när jag verkligen inte kunde hitta något annat. Jag vill ju absolut inte såra dig, jag gillar ju dig. :love:

Jag kan också tala om att jag kommer lägga ner letandet ett tag igen. Mitt allmänna mående gör att jag inte orkar med det. Det blev extra tydligt i den här leken när jag tog saker högst personligt och blev ärligt ledsen för att vissa tog så illa vid sig av det jag skrev. Jag menade aldrig att såra någon.

Kram till er alla, ni är fantastiska människor. :heart:heart:heart

Alltså nu börjar nästan denna gravida kvinnan gråta! Så himla fint skrivet och så modigt av dig :love:

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag tyckte att det var ett ulvigt beteende, jag tyckte att jag kunde använda det som teori när jag verkligen inte kunde hitta något annat. Jag vill ju absolut inte såra dig, jag gillar ju dig. :love:

Jag kan också tala om att jag kommer lägga ner letandet ett tag igen. Mitt allmänna mående gör att jag inte orkar med det. Det blev extra tydligt i den här leken när jag tog saker högst personligt och blev ärligt ledsen för att vissa tog så illa vid sig av det jag skrev. Jag menade aldrig att såra någon.

Jag gillar dig också :love: och jag hade världens ågren om jag skulle skicka ett PM till dig då, men det skulle samtidigt förstöra leken till viss del också.:( Ta hand om dig och jag hoppas att det inte var mitt utbrott som orsakar ditt mående, för det var verkligen inte meningen, det var min frustration som rann över.:o :heart

Meh - vem ska jag då vara permanent misstänksam mot :love::love: eller godförklara när jag bara tror att du är god! Ta en paus om du inte vill och orkar leka! Kom ihåg som Q skriver i sitt inlägg på förra sidan - detta är ett forum som skapat många vänskapsband som betyder massor och du är en av oss, det kommer du tyvärr aldrig att kunna komma ifrån :love:

Jag gillar dig också :love: och jag hade världens ågren om jag skulle skicka ett PM till dig då, men det skulle samtidigt förstöra leken till viss del också.:( Ta hand om dig och jag hoppas att det inte var mitt utbrott som orsakar ditt mående, för det var verkligen inte meningen, det var min frustration som rann över.:o :heart
Absolut inte. :heart Jag skyller allt på min puckade chef. Även om det nog till viss del har att göra med en något från späckad fritid också.

Meh - vem ska jag då vara permanent misstänksam mot :love::love: eller godförklara när jag bara tror att du är god! Ta en paus om du inte vill och orkar leka! Kom ihåg som Q skriver i sitt inlägg på förra sidan - detta är ett forum som skapat många vänskapsband som betyder massor och du är en av oss, det kommer du tyvärr aldrig att kunna komma ifrån :love:
Och nu gråter jag. :love:

Jag kommer nog tillbaka. När jag fått tid att vila upp mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka