Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Ok så när klockan var 22:00 och alla hade röstat utom Lenis som inte dök upp var du rädd för att åka för att fårulven kunde ha röstat på dig dolt? Känns inte superstabilt tycker jag.
jag hade som jag skrev inte tidigare riktigt koll på klockan och höll på att missa rösta. Och sedan såg jag @qitis "vad många som inte röstat" vilket gjorde att jag slängde iväg min röst. Så nej jag är inte stolt över att jag röstade ut spionen/Cirkus1 men jag visste inte att du var god och det var Cirkus1 jag reagerade mest på igår.

Det jag tror är att fårulven troligen inte röstat på samma person synligt som dolt (varför riskera att det syns i spioninfon - ingen visste ju att spionen skulle bli lynchad) och om fårulven då röstat "avvikande" hade det verkligen varit ett outande.

Va? först skriver du att fårulven troligen inte röstat på samma person och sen att om den röstat avvikande så hade det varit ett outande om spionen överlevt lynchen. Hur ska du ha det?

jag hade som jag skrev inte tidigare riktigt koll på klockan och höll på att missa rösta. Och sedan såg jag @qitis "vad många som inte röstat" vilket gjorde att jag slängde iväg min röst. Så nej jag är inte stolt över att jag röstade ut spionen/Cirkus1 men jag visste inte att du var god och det var Cirkus1 jag reagerade mest på igår.

Det där är ganska ulvigt tycker jag att vara så slarvig,. Då är det mest viktigt att en god åker och det lyckades ju. Inte trovärdigt idag (heller)

Va? först skriver du att fårulven troligen inte röstat på samma person och sen att om den röstat avvikande så hade det varit ett outande om spionen överlevt lynchen. Hur ska du ha det?
Alltså om fårulven röstat Niyama öppet och Niyama dolt (nu hittar jag på) så hade det ju verkligen varit avvikande röstning - eller hur?

edit: och outande

Alltså om fårulven röstat Niyama öppet och Niyama dolt (nu hittar jag på) så hade det ju verkligen varit avvikande röstning - eller hur?

edit: och outande

Fast spionen hade ju inte vetat vem av alla röster i leken som var från fårulven så jag ser inte hur det kan vara outande

Det där är ganska ulvigt tycker jag att vara så slarvig,. Då är det mest viktigt att en god åker och det lyckades ju. Inte trovärdigt idag (heller)
Fast slarvig kan man väl vara även som god? Speciellt dag 1 när man ändå bara gissar. Har man tidsbrist är det ju skitsvårt.

Alright. Jag far lagga en nagat tidig rost ifall jag glommer av tiden igen.

Poisonous rostar pa Circus

Jag noterar också att goda sidan inte har någon siare, den enda sian som finns i leken är alltså den som brevbärarparet har att dela ut.
Det har kandes lite konstigt att peka ut. Att saga den goda sidan, och inte "vi".

Hade jag hunnit innan dl hade jag VRÅLAT och bytt min röst till nån
Det har kandes ocksa ratt underligt.
Och jag vet inte, om en roll ska bli ersatt och inte bara ivagslangd kanns det som att det var en specialroll eller en ond roll.
Och for mig, rent statistiskt kanns det som att det var en ulv som blivit tillsatt.

Fast slarvig kan man väl vara även som god? Speciellt dag 1 när man ändå bara gissar. Har man tidsbrist är det ju skitsvårt.

Fast att sätta spiken i kistan för att man griper ett halmstrå och inte hittar nån annan att teoria om känns sådär. När jag är god försöker jag vara extremt försiktig med sånt och låta ulvarna outa sig hellre.

I detta specifika fall hade en ulv inte behövt sätta spik i kistan för mig eftersom fårulvens röst kunde vara avgörande, men I'm in doubt,

Avvikande? Eller tänker du att personen då var ensam med de rösterna på Niyama?
Det var hypotetisk (eftersom Niyama fick inga röster på sig, iaf inte öppet)

Men om någon röstar avvikande dvs på ngn som inte fått några röster öppet och sedan röstar på samma person dolt så syns det ganska så tydligt om den infon finns i spioninfon - vilket är bra för en ev jägare för att visa sig för spionen men kasst för en fårulv att outa sig ;)

Sedan kan man vara slarvig både som ond/god beroende på hur mycket tid man har och har både man själv å alla andra en jäkla massa tidsbrist så finns det inte så mycket varken att gå på eller attg teoria om och då griper man halmstrån.

Det har kandes lite konstigt att peka ut. Att saga den goda sidan, och inte "vi".

Och jag vet inte, om en roll ska bli ersatt och inte bara ivagslangd kanns det som att det var en specialroll eller en ond roll.
Och for mig, rent statistiskt kanns det som att det var en ulv som blivit tillsatt.

Men nu är du ju inte så smart.

Du använder cirkus1s uttalanden för att rösta - den användaren har ju redan dött.

Ska du rösta på mig så gör gärna det med grund i inlägg som jag gjort efter min comeback.

Så vilka tänker du själv skulle kunna vara möjliga då, enligt röstningen?
Att ulvar kan chansa, ja, men varför outa sig redan dag 1? Finns väl ingen ulv som vill göra det när den inte behöver? Det om nåt drar väl blickarna till sig...

Jag vet inte riktigt. inte hunnit reflektera mycket over den forsta rostningen. Dels finns det ju inte mycket att ga pa, som alltid nar det ar forsta rostningen. Och dels har jag haft lite mycket idag. Men tankte lasa igenom allting nu en gang till.

Fast att sätta spiken i kistan för att man griper ett halmstrå och inte hittar nån annan att teoria om känns sådär. När jag är god försöker jag vara extremt försiktig med sånt och låta ulvarna outa sig hellre.

I detta specifika fall hade en ulv inte behövt sätta spik i kistan för mig eftersom fårulvens röst kunde vara avgörande, men I'm in doubt,
Jag förstår hur du tänker, men jag är rätt tveksam till att Paddi skulle lägga en sån röst som ond, när det är en fårulv i lyan? Oavsett hur man brukar eller inte göra som ulv så drar ju en sån röst blickarna till sig.

Hade jag med min första roll varit inne vid DL hade jag skrikigt högt som fan - för jag hade en viktig roll.

Varför tror du att det inte är möjligt att jag i denna roll inte har en viktig god roll? Och rent statistiskt borde jag vara ulv nu? jag fattar absolut ingenting. Rollen som jag fick ärva av Lenis är den hon fick i lottning, varför skulle den rent statistiskt vara ulv?

Jag förstår hur du tänker, men jag är rätt tveksam till att Paddi skulle lägga en sån röst som ond, när det är en fårulv i lyan? Oavsett hur man brukar eller inte göra som ulv så drar ju en sån röst blickarna till sig.

Jag är inte det minsta tveksam - hon kan mycket väl vara både ulv och fårulv. Den rösten drar blickarna till sig och just därför så tror jag att hon lika gärna kan vara ulv

Varför skulle man kasta bort en roll såhär tidigt i leken istället för att ersätta? Även bybor brukar ersättas. Men vilken statistik bygger du på att det skulle vara en ulv som ersatts? Även om det är fyra ulvar är det ju fler goda specialroller...?

Det är jättebra att du lägger en tidig röst för att inte riskera att missa, men grunderna är jättekonstiga. Dels att du använder fel spelares citat, och efter dagens diskussioner och allt som hänt, så tar du något av det första som skrevs i leken, plus en teknikalitet som inte har något att göra med vad cirkus bidragit med? :confused:

Alltså det senaste från @Poisonous gör mig ju mer och mer fundersam över henne. Jag tror inte att någon god skulle vara så slarvig att blanda ihop Cirkus1 och Cirkus2. Sedan kanske Niyama1 hade en poäng igår även om jag inte såg den då.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar