Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Jag är tillbaka och har inte läst in mig. Men jag kommer såklart att gå efter dom som röstade på mig i första hand. Ja det må vara enkelt men jag vet att jag läste några saker jag reagerade på innan jag dog
Tänker du dig att det kan finnas fler ulvar bland dessa eller troligtvis bara en? Nu var jag ju visserligen själv med, så det är klart att det färgar mina tankar (men jag var ju inte ensam heller), men som jag brukar påpeka efter DL 1; ofta är det goda som röstar ut goda, eftersom ulvarna har en fantastisk chans att ligga lågt är det väl mer eller mindre vansinnigt att styra röstningen såpass tydligt mot en god och hamna i rampljuset.

Tänker du dig att det kan finnas fler ulvar bland dessa eller troligtvis bara en? Nu var jag ju visserligen själv med, så det är klart att det färgar mina tankar (men jag var ju inte ensam heller), men som jag brukar påpeka efter DL 1; ofta är det goda som röstar ut goda, eftersom ulvarna har en fantastisk chans att ligga lågt är det väl mer eller mindre vansinnigt att styra röstningen såpass tydligt mot en god och hamna i rampljuset.

Det kan finnas fler eller bara en eller ingen. Jag vet inte, men det är vad jag har in mind just nu.
Dessutom så har ju ulvarna sin fårulv som kan ha röstat på precis vem som helst öppet och dolt på någon annan.

Det kan finnas fler eller bara en eller ingen. Jag vet inte, men det är vad jag har in mind just nu.
Dessutom så har ju ulvarna sin fårulv som kan ha röstat på precis vem som helst öppet och dolt på någon annan.
Om det är fler, tänker du då att syftet vore att skydda en annan ulv?
Jag ser det i nuläget inte som värst troligt, speciellt med fårulven, som du skriver, vore det relativt enkelt för ulvarna att styra röstningen ändå utan att "tydligt" behöva rösta ut någon.

Varför gör fårulven det troligare att en ulv röstade på dig? Jag tänker snarare tvärtom, att fårulven högst troligt la en diskret röst i tråden (trolig ensamröst), för att inte att riskera att rösta på någon som får flest röster men inte åker ut.

Om det är fler, tänker du då att syftet vore att skydda en annan ulv?
Jag ser det i nuläget inte som värst troligt, speciellt med fårulven, som du skriver, vore det relativt enkelt för ulvarna att styra röstningen ändå utan att "tydligt" behöva rösta ut någon.

Varför gör fårulven det troligare att en ulv röstade på dig? Jag tänker snarare tvärtom, att fårulven högst troligt la en diskret röst i tråden (trolig ensamröst), för att inte att riskera att rösta på någon som får flest röster men inte åker ut.

Vad ser du som inte speciellt troligt? att det är fler ulvar som röstade på mig? Varför inte liksom? Ulvarna gör inte sällan tvärt emot vad de borde. Det kan ligga 3 öppna och en dold röst på mig från ulvar likväl som det kan ligga 0 röster på mig från ulvar.

Varför skulle en ensamröst vara mer trolig? varför är den mer diskret - du är den första som tar upp om hur fårulven högst troligt har gjort och väljer just det alternativet - smart sätt för fårulven att gömma sig på - eller kanske inte...

Vad ser du som inte speciellt troligt? att det är fler ulvar som röstade på mig? Varför inte liksom? Ulvarna gör inte sällan tvärt emot vad de borde. Det kan ligga 3 öppna och en dold röst på mig från ulvar likväl som det kan ligga 0 röster på mig från ulvar.

Varför skulle en ensamröst vara mer trolig? varför är den mer diskret - du är den första som tar upp om hur fårulven högst troligt har gjort och väljer just det alternativet - smart sätt för fårulven att gömma sig på - eller kanske inte...
Av anledningen jag skrev. Om personen som får mest röster inte åker, utan den med näst mest gör det, så är det ju relativt tydligt att fårulven varit inblandad? Därav tänker jag att det är onödigt av fårulven DL1 när den kan lägga en uddaröst utan att någon bryr sig.

21.07 bollen__ röstar på Poisonous
21.26 LenaH röstar på Hedinn
21.32 Cirkus röstar på paddington
21.42 qitis röstar på bollen__
21.53 Mirtai röstar på cirkus
21.56 Hedinn röstar på cirkus
21.59 Karamelldrottningen röstar på qitis
21.59 poisonous rostar pa Bollen_
21.59 Niyama röstar på LenaH
22.00 Paddington röstar på Cirkus

Om nu Hedinn skulle ha rätt i att det är en ensamröst från fårulven så är det i så fall
bollen__ LenaH Karamell eller Niyama/q2 som är fårulv. Av dom la bollen__ och LenaH tidiga röster och då borde de enligt Heddans teori inte vara fårulv i allafall eftersom deras kandidat hade kunnat få många röster iom så många kvar att rösta. Kvar är då Karamell och Niyam/q2 som röstar på varsin.

Av anledningen jag skrev. Om personen som får mest röster inte åker, utan den med näst mest gör det, så är det ju relativt tydligt att fårulven varit inblandad? Därav tänker jag att det är onödigt av fårulven DL1 när den kan lägga en uddaröst utan att någon bryr sig.
Fast du har ju brytt dig? Uddaröster är lika skumt IMHO som att rösta på den som åker. Jag är i allafall tämligen säker på att minst 1 i lyan röstat på mig.

Dessutom så enligt din teori som jag belyst i inlägget ovan är det bara Karamell och Niyama/Q2 som är kandidater.

Fast du har ju brytt dig? Uddaröster är lika skumt IMHO som att rösta på den som åker. Jag är i allafall tämligen säker på att minst 1 i lyan röstat på mig.

Dessutom så enligt din teori som jag belyst i inlägget ovan är det bara Karamell och Niyama/Q2 som är kandidater.
Nja, jag tycker egentligen inte att någon röst i DL 1 är skum som enskild. Men jag hade ju personligen försökt undvika att outa mig genom min röst DL1 som fårulv. Jag tänker oavsett inte leta fårulv endast på en röst, för det är ett gäng goda som röstat också så det säger som sagt inte så mycket än, men ska man se potentiella vore väl även t.ex Poisonous möjlig, lägga en "andraröst" på bollen men den dolda på dig för att säkra att du åker, samtidigt som det ser ut som att hon snarare försökt "rädda" dig.

Om nu Hedinn skulle ha rätt i att det är en ensamröst från fårulven så är det i så fall
bollen__ LenaH Karamell eller Niyama/q2 som är fårulv. Av dom la bollen__ och LenaH tidiga röster och då borde de enligt Heddans teori inte vara fårulv i allafall eftersom deras kandidat hade kunnat få många röster iom så många kvar att rösta. Kvar är då Karamell och Niyam/q2 som röstar på varsin.
Det är mycket möjligt att fårulven valt att lägga sin röst på någon som inget har fått just för att ligga lågt. Alternativt lagt tidigt i leken och chansat.

Mm, fast samtidigt har ju de flesta av oss varit runt kvarteret väldigt många varv vid det här laget så vad ulvar gör och inte gör tycker jag inte går att hänvisa till längre.
Jag tycker du kör med lite slätstrukna resonemang hittills ;), dels att det borde vara färre ulvar än 4 fast sen backade du och nu nåt standarduttalande om vad ulvar brukar göra?

Jag tycker du brukar vara vassare och det i kombo med att rösta ut @cirkus som oavsett roll är en skarp spelare gör att ulvometern pingar lite svagt. :p

Varför skulle misstankarna gå mot bollen pga av att qitis var god?

För att qitis röstade på mig, och sen blev käk, gissar jag att hon tänker :)

Ja precis. Det var sa enkelt. Haha. Grejen ar ju att det kan tyckas uppenbart, samtidigt vet ju erfarna spelare att sa ar fallet och darfor kanske gor det anda just for att andra tanker att "nej det vore for uppenbart"

Fast det ar val samma har? Det ar ju erfarna spelare vi pratar om och ofta resonerar man val sahar? Att det skulle vara vansinnigt. Det ar val darfor dom kan ta en sadan chansning?

Mm, fast samtidigt har ju de flesta av oss varit runt kvarteret väldigt många varv vid det här laget så vad ulvar gör och inte gör tycker jag inte går att hänvisa till längre.
Jag tycker du kör med lite slätstrukna resonemang hittills ;), dels att det borde vara färre ulvar än 4 fast sen backade du och nu nåt standarduttalande om vad ulvar brukar göra?

Jag tycker du brukar vara vassare och det i kombo med att rösta ut @cirkus som oavsett roll är en skarp spelare gör att ulvometern pingar lite svagt. :p
När har jag backat? :confused: Det enda jag gör är ser andra möjligheter och skriver dem, vad är det som är standarduttalande som ulvar brukar göra?

Ja, cirkus brukar vara vass men någon måste åka ut även första dagen och eftersom jag själv hade fått en röst på mig hade jag inte så stora problem med att lägga en andraröst, även om det visade sig vara fel val av spelare.

Om du tycker jag brukar vara vassare kan du inte ha spelat med mig under det senaste året. :rofl: Så här mycket har jag väl inte teoriat under de senaste lekarna tillsammans. :D

Ja precis. Det var sa enkelt. Haha. Grejen ar ju att det kan tyckas uppenbart, samtidigt vet ju erfarna spelare att sa ar fallet och darfor kanske gor det anda just for att andra tanker att "nej det vore for uppenbart"

Fast det ar val samma har? Det ar ju erfarna spelare vi pratar om och ofta resonerar man val sahar? Att det skulle vara vansinnigt. Det ar val darfor dom kan ta en sadan chansning?

Så vilka tänker du själv skulle kunna vara möjliga då, enligt röstningen?

Att ulvar kan chansa, ja, men varför outa sig redan dag 1? Finns väl ingen ulv som vill göra det när den inte behöver? Det om nåt drar väl blickarna till sig...

fast (nu utgår jag från mig själv) det är svårt att vara "skarp" när det knappt finns något att gå på och då får man gripa de halmstrån man kan få ihop en teori om, vilket blir även ett svar till @cirkus - jag hade inte tid att i detalj studera tiderna när inlägg kom eller inte, men utifrån mitt perspektiv så var det vad jag kunde få ihop en teori om (sedan är i stort sett aldrig mina förstadagsteorier väldigt starka - om man inte får tänker på God/god eller hur @Idahoe ;) typ )

Sedan vet jag iaf var jag har mig själv och med tanke på fårulven så kändes det säkrast för min egen skull att inte lägga en "avig" röst när jag själv hade fått en röst emot mig.

fast (nu utgår jag från mig själv) det är svårt att vara "skarp" när det knappt finns något att gå på och då får man gripa de halmstrån man kan få ihop en teori om, vilket blir även ett svar till @cirkus - jag hade inte tid att i detalj studera tiderna när inlägg kom eller inte, men utifrån mitt perspektiv så var det vad jag kunde få ihop en teori om (sedan är i stort sett aldrig mina förstadagsteorier väldigt starka - om man inte får tänker på God/god eller hur @Idahoe ;) typ )

Sedan vet jag iaf var jag har mig själv och med tanke på fårulven så kändes det säkrast för min egen skull att inte lägga en "avig" röst när jag själv hade fått en röst emot mig.

Ok så när klockan var 22:00 och alla hade röstat utom Lenis som inte dök upp var du rädd för att åka för att fårulven kunde ha röstat på dig dolt? Känns inte superstabilt tycker jag.

sedan får man itne glömma att det var ju faktiskt en deltagare som inte deltog igår och det är ju 1/11 chans att den personen är/var fårulven (två goda är borta så statistiken ger kanske 1/9 chans/risk nu). Men jag tycker inte vi får stirra oss blind på ovanstående.

Sedan kan det ju även bero på fårulvens möjlighet att vara aktiv dvs om den kunde vara aktiv tidigt eller sent i leken. Det jag tror är att fårulven troligen inte röstat på samma person synligt som dolt (varför riskera att det syns i spioninfon - ingen visste ju att spionen skulle bli lynchad) och om fårulven då röstat "avvikande" hade det verkligen varit ett outande.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar