Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud vad jag känner mig ringrostig när jag läser det här inlägget. Känner hur allt börjar snurra :o Där får man för att man inte varit med sedan i vintras :angel:
förstår precis hur du känner dig. Var likadant för mig å då hade jag bara ett uppehåll på några månader...
Men fördelen är att det går ganska så fort att komma in i det igen :)

väntar med späning på min roll!!!:)
Noterar att ensamvargen också får käka from start natt 3 så det innebär att 2 kan käkas om lya och ensamvarg väljer olika? Och att ensamvargen överlevt till dess också`?
därför vore det bra att få ut ensamvargen innan natt3 så det är bara det vanliga käket vi behöver oroa oss för

Yes, yes. Hitta någon att rösta på och inte göra det utan att ha någon sorts grund. Lite har jag märkt när jag läst igenom inläggen.

Habina skriver i inlägg 10 att hon hoppas på att få en ond roll, efter att rollerna är fördelade och meddelade skriver hon i inlägg 26 att hon ska ta det lugnt. Som ulv kan man kanske kosta på sig att ta det lite lugnt och inte funder så värst mycket. Återstår att se om hon återkommer med funderingar.

Klara konstaterat i inlägg 13 att hon måste lära sig stava till Emtherlia. Kan det vara för att hon som ulv vill kunna rösta på henne och skriva terorier om henne?

Paddington siktar i inlägg 10 på superkrafter genom att inta dunderhonung. Det kan vara nog så viktigt med lite skärpa och styrka inför en specialroll, såväl ond som god.

Snurrfian meddelade efter rollfördelningen att hon var på personalfest där de var totalt 5 anställa. Rör det sig om karriärister i ulvlyan månne?

Sitter nu på tåget hemåt från Stockholm efter en härlig helg!!
Mycket skratt och skön tillvaro och umgänge var precis vad jag behövde efter förra veckans slit!!
Härligt med underbara människor som fyller en med energi när man som bäst behöver det:heart
Jag SKA vara framme i Karlstad vid ca 21,46, men eftersom det är SJ vi talar om så kan det ju bli senare:grin:
Hoppas att nätet är tillgängligt större delen av vägen så det går att vara med som jag vill:)

Yes, yes. Hitta någon att rösta på och inte göra det utan att ha någon sorts grund. Lite har jag märkt när jag läst igenom inläggen.

Habina skriver i inlägg 10 att hon hoppas på att få en ond roll, efter att rollerna är fördelade och meddelade skriver hon i inlägg 26 att hon ska ta det lugnt. Som ulv kan man kanske kosta på sig att ta det lite lugnt och inte funder så värst mycket. Återstår att se om hon återkommer med funderingar.

Klara konstaterat i inlägg 13 att hon måste lära sig stava till Emtherlia. Kan det vara för att hon som ulv vill kunna rösta på henne och skriva terorier om henne?

Paddington siktar i inlägg 10 på superkrafter genom att inta dunderhonung. Det kan vara nog så viktigt med lite skärpa och styrka inför en specialroll, såväl ond som god.

Snurrfian meddelade efter rollfördelningen att hon var på personalfest där de var totalt 5 anställa. Rör det sig om karriärister i ulvlyan månne?
Nej, det handlar om att sist jag lekte tillsammans med Emtherlia lyckades jag inte lära mig stava till det Utan valde att förkorta det till Em. I den här leken har vi ju dessutom EmmaN och dig själv med, Em är således ingen bra förkortning. :)

Eller så är det det och jag drar er alla tre över en kam. ;):D

Cirkus – frågar om nya rollerna innan rollerna delats ut, bra tanke eftersom frågan inte har ngt att göra med hennes ev roll. Därför intressant att se hur folk reagerar på frågan.
@Mirtai – inte hittat hit.
Lobelia – hittat hit men inget mer
EmmaN – funderar om fördelningen mellan onda/goda, hjälper Emro med det speltekniska och håller med mig om att det vore bra att ensamvargen försvinner innan natt3.
bollen__ - tycker det vore intressant att se en full delfin in action…
Habina – säger att hon inte heller hängde med i sponsor/mentor diskussionen och tackar Cirkus att hon tog upp den. Hoppas att hon blir ond i denna lek och skriver sedan att ”ta en ulv i taget”.
Klara – måste lära sig stava längre än till Em…. ;p
Emtherlia – funderar över om dunderhoning är en omskrivning för sprit och noterar att både jag och Snurrfian nog varit lite runda under fötterna. Missar att Artline också verkar ha intagit lite dunderhoning igår.
quarter4ever – funderar lite över rollerna, håller med mig om ensamvargen. Tycker jag är en gottegris och har haft en trevlig helg i Sthlm vilket jag håller med om att hon helt klart var värd :)
FiaM – tycker liksom jag att Cirkus fråga om sponsor/mentor inte var konstig. Funderar över om flera av oss har ont i skallen idag. Kan lugna henne med att jag inte har några problem m detta, däremot kanske lite ont i öronen ;)
Koppen – har husvagn och mer tid än vanligt.
Emro – är mer ringrostig än TLV ;).
Artline – hittat hit och verkar också gilla dunderhoning ;)
TeamLundVer – är ringrostig
Snurrfian – gillar inte att bollen_ vill se en full delfin. Tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor, själv tycker jag det är intressant att Snurris missat att frågan kom innan rollerna delats ut.
Paddington - jag :)

hm har nu läst igenom från start, och det verkar som alla kollektivt inmundigat diverse av olika %-haltiga drycker igår, och en del verkar fortsätta i det spåret idag:p ( även jag har för ovanlighetens skull intagit vin både fredag och lördag- dock bara ett glas... sedan KAN vissa andra bärnstensfärgade drycker ha intagits i något rikligare mängd:angel:)
Annars har inte mycket hänt men Paddington har gjort en kort sammanfattning över alla, jag noterar att hon själv verkar ha ont i öronen idag;) även om skallen verkar ha klarat sig:D

Snurrfian – gillar inte att bollen_ vill se en full delfin. Tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor, själv tycker jag det är intressant att Snurris missat att frågan kom innan rollerna delats ut.
Och @cirkus Visst första frågan kanske kom innan rollerna hade kommit men det kändes ändå som Cirkus slarvläste en hel del, det står tydligt i info att
Skulle Haymitch missa att välja paket eller dö före sponsorn lottar LL bland paketen.
och att då undra :
Tack! Det blev klarare.
Så en följdfråga då.
Om mentorn dör i DagDL2 så antar jag att paketet aldrig kommer fram?
gör att jag fundera på om man verkligen har läst ordentligt...

har funderat lite över rollfördelningen/ hur allt fungerar , gör en egen sammanställning:

Sior:
vi har ingen siare men väl en sia från brev( förutsatt att sponsorn lever så kommer brev delas ut oavsett om mentorn lever, ifall mentorn dör så lottar LL vilket brev som ska delas ut)
Vi har en byfåne som har en sia, men får inte veta specifik roll, utan bara ond eller god, samt har en extraröst vid ett tillfälle.
Mentorn och Katniss( en av tvillingarna) kan hitta varandra om sponsorn väljer just Katniss att få mentorns brev. Katniss får då veta vem som är mentorn och mentorn får veta att deltagaren som fått brevet är just Katniss

Spioninfo:
Spionen (Beetee) har funktionen att EN gång under leken få full info om ALLT som hänt tills dess. Här är det frågan hur länge denna törs vänta?
Mentorn( Haymitch)/LL kan skicka spioninfo via brev till den som sponsorn bestämt ska få den, dock bara om sponsorn lever.
@Gabby_Ossi -spioninfon i brev är det också full info , för det senaste speldygnet?
Ensamvargen får en spionrad varje natt

Beskydd
Ängeln skyddar varje natt nån från käk så länge den lever
beskydd kan delas ut i form av brev av mentorn så långe sponsorn lever ( kan mottagaren välja vem beskyddet ska ges till?)
En av tvillingarna kan bli immun mot en ulvattack om den blir vald till käk, för då dör den andra ( betyder detta att den har ett beskydd mot en attack leken igenom så när ulvarna väljer att käka denna vid ett tillfälle så misslyckas det? eller är immuniteten bara för nästkommande käk?)
Ensamvargen (president Snow) är immun mot en ulvattack

Extraröster/ utslagsröster
byfånen har en extraröst vid ett tillfälle
Maga (borgmästare) har utslagsröst vid lika i lynch ( förutsätter att det är om borgmästaren röstat på någon av de som det står lika emellan?) samt har en extraröst en gång under leken
mentorn /LL kan dela ut en extraröst via brev så långe sponsorn lever

Käk
Ulvarna har möjligheten att käka en gång varje natt så långe nån ulv lever
Ensamvargen får försöka käka varje natt om den lever from natt tre

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar