Udden september

Sv: Udden september

Ja, hoppas vi hinner ses lite mera denna gång, det blev så hastigt sist. :D

Jag peppar som tusan för att komma iväg, hoppas åp vettigt väder bara.
Det va ju fint sist!

ok, misstänkte att det kunde vara en skäck eftersom att du sa annorlunda färg....ja vi kanske syns redan innan då

ja det får vi hoppas, denna gången är jag ju inte funktionär, men har ju mkt med häst och ryttare istället, men det löser sig vet du....fast lika nervös om kanske inte ännu mera kommer jag att vara, men det har du ju vanan inne av

Äh, det löser sig.
Jag har full förståelse att du är nervös, och har mycket den där dagen.

Jag är glad för ett Hej :D

mm men glöm inte att det blev flera senskadade hästar och det var ändå många som avstod. Väldigt många. Ryttare kom i mål "överlyckliga" för att deras häst "gått så bra" och då hade de varit i hinder efter hinder och haft massor med dåliga språng. :eek: usch nej påminn mej inte. :o
Men dom var väl så lagom lyckliga dagen efter när hästarna stapplade på 3 och i värsta fall på 2 ben från boxen och ut till hagen. För att inte tala om veterinärräkningen från kliniken + att den tävlingssäsongen sedan var över.

Helt klart så anser jag att arrangören har ansvar och där var de på fel sida den gränsen.
. Likaså veterinären. Denne ska ju se till hästarnas bästa. När det sedan började droppa in ekipage med senskador så borde ju tävlingarna stoppats.

Sen att dressyren låg helt i en vattenspegel, vet att jag har bilder, och att hoppningen var en stor vattengrav hela den är en annan sak.:angel
:rofl:....jag trodde dressyrbanan var uppställningsplatsen för transporterna

:D.......så det var liksom inget direkt organiserat upplägg då.

och det vet du? du som inte ens var där. snälla gammeln lägg ner nu, vill inte att tråden skall tas bort för att du är en tjurig gammal stöt till gubbe :angel:

Nu ska vi tänka positivt allihopa, det kommer bli solsken o där med basta! ;)

Hur organiserat det blir beror till stor del på mig, då det är jag och en kompis som ordnar denna tävling själva som projektarbete i skolan. Vi kämpar på som galningar kan jag lova!! Att bara ringa allt detta folk som behövs (domare, vet, funktionärer...) är rätt mycket när man bara är två stycken, men vi hoppas såklart att allt blir bra och alla blir lyckliga! :D

självklart blir det så som du säger :) tycker du är otroligt duktig som tagit tag i detta så vi får en fälttävlan hemma i år, tack för det

Hur organiserat det blir beror till stor del på mig, då det är jag och en kompis som ordnar denna tävling själva som projektarbete i skolan. Vi kämpar på som galningar kan jag lova!! Att bara ringa allt detta folk som behövs (domare, vet, funktionärer...) är rätt mycket när man bara är två stycken, men vi hoppas såklart att allt blir bra och alla blir lyckliga! :D

Ja, domedags folk finns det alldeles för många av så vi kommer komma med glatt humör och förväntar oss samma bemötande på tävlingen!:D

Håller tummarna för er att det ska bli bra. :idea:
Härligt när så unga tjejer vågar satsa. :bump:

Lycka till!

Men nu läser jag på hemsidan att anmälnings tiden är förlängd...det brukar innebära att det är dåligt med anmälningar. Jag hoppas verkligen att ni genomför tävlingen eller att man i god tid får reda på om den blir inställd så det går att åka nån annanstans. Tänk på att det är slutet på säsongen och man vill gärna tävla de tävlingar som finns....

Ja, vi har förlängt anmälningstiden för att vi vill gärna ha lite fler anmälningar :)
Men som det ser ut nu så kör vi tävlingen, så du kan va lugn! :D

Håller tummarna för er att det ska bli bra. :idea:
Härligt när så unga tjejer vågar satsa. :bump:

Lycka till!

Tack tack! Jaa, de e slitigt, men väldans roligt! Bättre än att sitta i skolan iaf...
Hoppas nu bara på att de blir fint väder o alla blir nöjda!

varför dra upp gammalt :confused: Är det bara den banan som har varit vattenfylld i hela Sverige :confused:
En tjurig pessimistisk gnällgubbe är du nu :mad:
Låt dom ha en trevlig tråd utan tjaffs :bow:

Och nej mysko tillhör inte den klubben och rider inte heller f.tävl.

jaa, nu börjar de dra ihop sig :)
Jag har målat, målat, målat o..... målaaaaat!! :rofl:

Hoppas hoppas hoppas på fint väder nu bara!!:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Men, det som jag ser allra mest fram emot är ju såklart ridsporten som startar på tisdag den 3 september! Klockan 08.55 drar sändningen...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Regntäcke
  • Annonsera mera hundar 2