Udden september

Sv: Udden september

Det låter som nåt vi vill se igen....:devil: Vem, var och när fanns dom?
Kommer inte ihåg vem/vilka det var som visade bilder från Udden det året. Men att döma av bilderna så skulle Udden den gången aldrig ha genomförts (stackars hästar). Då var banan icke att leka med :crazy:.

du känner säkert igen oss när du ser oss, vi syns...;)färgen utmärker lite och storleken...

Kommer inte ihåg vem/vilka det var som visade bilder från Udden det året. Men att döma av bilderna så skulle Udden den gången aldrig ha genomförts (stackars hästar). Då var banan icke att leka med :crazy:.

Menar du då banan låg under vatten? Många valde ju att inte rida terrängen alls, och de banor som reds var kraftigt förkortade.
Min kamel gick då (och kom 3a :D) och han lever än :angel:

Menar du då banan låg under vatten? Många valde ju att inte rida terrängen alls, och de banor som reds var kraftigt förkortade.
Min kamel gick då (och kom 3a :D) och han lever än :angel:

mm men glöm inte att det blev flera senskadade hästar och det var ändå många som avstod. Väldigt många. Jag kan inte säga att jag beundrade de som valde att rida. :o Du har tur som har en hel häst med det underlaget. Glöm inte att "rida efter underlaget" håller till en viss gräns. Gränsen när det går för sakta och blir farligt var mkt nära och snacka inte om djupet i vattenhindret.

När en banan förändras hela tiden och hinder tas bort mellan ryttarna i klassen, så det till slut bara är hälften av hindren kvar. Jag har inga ord för vad jag tycker om den tävlingen. :eek:

Ryttare kom i mål "överlyckliga" för att deras häst "gått så bra" och då hade de varit i hinder efter hinder och haft massor med dåliga språng. :eek: usch nej påminn mej inte. :o

Helt klart så anser jag att arrangören har ansvar och där var de på fel sida den gränsen.

Sen att dressyren låg helt i en vattenspegel, vet att jag har bilder, och att hoppningen var en stor vattengrav hela den är en annan sak.:angel:

Det var väl den tävlingen som Whiskey vann har jag för mig? Honom går det heller ingen nöd på idag... Jag tycker, som alltid, att det handlar om att rida med huvudet. Då löser sig det mesta. Även om det såklart inte kan ha varit en optimal tävling...

Det var väl den tävlingen som Whiskey vann har jag för mig? Honom går det heller ingen nöd på idag... Jag tycker, som alltid, att det handlar om att rida med huvudet. Då löser sig det mesta. Även om det såklart inte kan ha varit en optimal tävling...

mm fast det skiljde sådär 30 mm regn på den 2* och den 1* så de går inte att jmfra. :D

...dessutom "bidde det bara en tummetott" kvar av den 2*
Svårt att förstå,att den fick räknas som en 2*:confused:Ja,den hoppebanan var mera som en utomhusbasäng,blandad med mängder av sand:angel:
Inte skoj att vara arrangör eller ryttare.Hoppas att de har bättre tur denna gång:)

Jag var där förra året och red debutant. Banan som var då är en av de bästa vi har i detta land, i alla fall för unghästar! Inget fläng hit och dit, fina hinder där hästarna får en bra uppfattning om vad som ska göras. Fler banbyggare borde bygga så, behöver inte krångla till det värre. Dessutom satt hindervakterna på behagligt avstånd från hindren, vilket de tydligen har svårt för på många andra ställen:devil: Underlaget i terrängen o hoppningen var kanon och dressyren gick inomhus. MVG++ får de av mig:)

Och nej, jag rider inte för den klubben så jag säger inte detta i syfte för kiss-ass.

Banan ÄR jättefin och anläggningen och alltihop OM vädret är ok. :D

men det var spec den gången.
Tex så följde man inga startlistor utan det vara "bara att komma till starten" när man var klar.

Senast ändrad:

Ok, men du får jätte gärna komma fram och hälsa...oss lär du ju också se, vi utmärker ju oss också en hel del

Idag har jag bokat bil ner för att spana på ekipaget :D
Hoppas jag kommer iväg oxå.

ja skit kul att du kommer...mysko skulle dyka upp med...glöm inte kameran bara, behöver mkt hjälp med att fota terrängen...kan ju knappast springa efter dom och fota

Gud va kul att hon kommer!

Jag har fått med mig antiloop oxå, och min nyfunna hästvänn och numera bukefalist doman.
Kameran kommer givetvis med :banana:

åååå...vad härligt, skall bli så kul att träffa dig igen...loopen har jag ju träffat lite senaste tiden...vi var tom ute och red en dag ihop...bra att du tar med kameran

det är skäckstoet Zalsa, vi var 4:a på udden förra året...ska nog ner och hoppa lite nu till veckan på udden :laugh:synes nu slipper ni fundera

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Men, det som jag ser allra mest fram emot är ju såklart ridsporten som startar på tisdag den 3 september! Klockan 08.55 drar sändningen...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka