Udda kalvar,,,,,,,,,,,små, missbildade osv

lakrits

Trådstartare
Idag fick vi en mini,mini kalv............en kviga som kanske max väger ca.15-17 kilo.

Den är verkligen pytte,,,som ett litet welshföl ungefär i storleken.

Har ni varit med om små kalvar, missbildade kalvar eller något som är lite udda?

Sv: Udda kalvar,,,,,,,,,,,små, missbildade osv

Hoppas att det var kalven som vägde 15-17 kg?

Mjo vi hade en för ett par år sen som var pytteliten, jätte söt!
Den klarade sig jätte bra! Visst den blev ju inte den största kon jag har sett men mådde finfint!:)

hahaha.........ja,,,,,,det var kalven som vägde så lite.
Den är pigg som sjutton och dricker mjölk som bara den.

Ja sån var vår också!
Trodde att den skulle bli stor som ett hus av all den mjölken men icke, men mycket energi fick den iaf! :banana:

Stallägarens farbror (om jag nu minns rätt:angel: ) har fått en kalv med 2 (eller 1!) extra ben som hängde på sidan:crazy:
Dom avlivade den direkt...

Många år sen nu men på exets jobb föddes en lite SRB som såg ut som värsta highlandkalven - låååång päls.
Han la dessutom hela tiden upp huvet rakt bakåt parallellt m ryggraden.
Jäklar, vad dom svor när han skulle lära sig dricka hink, han lyckades så fort han fick mjölk i munnen köra upp huvet - med medföljande hink och mjölk......
Han gick i hushållsfrysen som mellankalv.
Helt klart förståndshandikappad och knasiga djur är inte roliga om dom blir för stora. Men han var hemskt söt.

vi fick en kalv som var ännu mindre ca8kg! :eek: det var inte många som trodde att hon skulle överleva, men det gjorde hon med hjälp av nappflaska och filt..ursöt:love:

Det gör väl inget om tråden är gammal.:laugh:
Sådana här frågor är tidlösa.....:grin:

Bättre sent eller aldrig!

Grannens mest missbilda kalv finns i Stockholm, på naturhistoriska museumet.

Det är den med två huvuden.

Oj är det din grannes? Den har jag stått och funderat länge över :rofl:

*galen djurvårdare*

:eek:Grannen där jag bodde för en par år sedan fick nåt jätteäckligt!!Det skulle ha blivit en tvillingkalv.Det var en massa päls på en oformlig boll,ett öga,en klöv,men ett hjärta som tickade några minuter sen det fötts.Det var kusligt,hua......:eek:

Många år sen nu men på exets jobb föddes en lite SRB som såg ut som värsta highlandkalven - låååång päls.
Han la dessutom hela tiden upp huvet rakt bakåt parallellt m ryggraden.
Jäklar, vad dom svor när han skulle lära sig dricka hink, han lyckades så fort han fick mjölk i munnen köra upp huvet - med medföljande hink och mjölk......
Han gick i hushållsfrysen som mellankalv.
Helt klart förståndshandikappad och knasiga djur är inte roliga om dom blir för stora. Men han var hemskt söt.

Låter som en kalv med BVD..... :(

Skulle tömma frysboxen (djur) en gång på skolan och fann en mumifierad kalv. Minimal, ingen päls, men annars såg den ut som en kalv.

Vet att de fick en missbildad för ungefär ett år sedan. Minns inte hur den hade sett ut dock, men den var ju inte "normal"

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 363
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 648
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar