Udda? beteende.

P

Popkorn

Jag har några udda beteenden som jag undrar över.
Det första är två hästar som står tillsammans, bara de två.
De går bra ihop då båda helst är för sig själva men ändå uppskattar andra hästars sällskap.
Men! Dom slickar på varandra, konstant. Dom är helt genomblöta när det är dags för insläpp. Varför? Jag har aldrig varit med om något liknande. Jag tror att det är en av hästarna som tar iniativet till att slicka för han slickar och suger gärna på människor och kläder, och allt annat som kommer i närheten av hans mun. Ska man ex. ta på grimman så gapar han och stoppar nosdelen i munnen.

Det andra är en häst som hälsar på andra hästar genom att bitas? Inte våldsamt på något vis utan dom nosar på varandra
sen så kommer det ett nyp rätt i mulen som ett brev på posten. Jättekonstigt, eller? Vad tusan liksom?

Har ni några teorier? Jag har funderat länge på detta utan att komma på något.

Sv: Udda? beteende.

I det första fallet tänker jag salt/mineralbrist?
I det andra att det är en dominant häst som försöker sätta den andra på plats?

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 401
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 902
Senast: liiinnea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka