Tyr vom Rappenhof

Oðinn

Trådstartare
Känner mig lite smått eb just nu. :crazy:
Har funderat på att betäcka mitt 4 åriga sto detta året och sätta igång henne nästa år. Har alltid haft tycke och tankar kring Tyr vom Rappenhof tackvare hans otroliga avkommor.
Försökte hitta lite information om han men hittar ingenting?
Lever han? (Med tanke på att han är 25 år?
Vart står han isåfall och hur tar man sig till med betäckningar?

Ni får gärna lämna förslag med hingstar efter Thor von Sporz. :love:

Sv: Tyr vom Rappenhof

han är död, dog av tarmcancer vid 20 års ålder :cry:

Har en egen hingst efter honom som är otroligt snäll i all hantering, som en gammal valack att ha med på tävling och otroligt härlig ridhäst :)

han är en av få avkommor som fått pass och har en riktigt bra pass, han har väldigt lätt för alla gångarter och har 5 rena gångarter.

han tävlade ett par gånger förra året med madelen johansson och fick A klass poäng på sin andra tävling i femgång, jag är helt ny inom islandstävlingar men har tävlat honom i år och fått 5.50 tot i femgång :)

Jag tycker såklart min egen tyr hingst är finast :laugh: och så har han högst poäng för exteriör och har högst blup. Annars är ju Glampi från Snararp himla fin också fast jag hatar fux, men färgen har ju ingen betydelse egentligen :p

Här finns en film från Min hingsts bedömning http://www.youtube.com/watch?v=tBpfQGNGRBs

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Islandshäst Någon där ute som har koll på om det fortfarande går att betäcka sitt sto med Tyr? (Jo, jag vet att han inte längre är vid liv så jag...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: Mumin75
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 872
Senast: pastejja
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama