Typsnitt/font

MissFideli

Trådstartare
Fick en jättefin logga av en tjej här på Buke (Nenas Graphics) till min kattuppfödning, och jag skulle behöva namnet på fonten/typsnittet på den.
Du ser den på första sidan på min hemsida, http://lisuantos.mine.nu
Kan nån säga vad det är?
 
Stilen påminner starkt om en font som heter Sloop Script Three. Som finns att hämta HÄR
 
Jo, jag tror nästan att katterna är ditlagda och inte ingår i fonten.
Det känns som om de sitter på rätt bokstäver och inte är för många, och jag tror inte fonten är specialgjord för sidan.
 
snor tråden med en fråga

har laddat ner några fonter till windows\fonts, de ligger i katalogen men går inte att hitta via word-dokument, vad har jag gjort för fel när de ligger bland de andra fonterna? datorn har startats om....
 
Har du alltså installerat fonten? Eller bara sparat den i samma mapp? För att det ska fundera måste fonten installeras. Öppna mappen teckensnitt från kontrollpanelen. Gå in på arkvi och välj "Installera nytt teckensnitt" Där får du bläddra fram det nya teckensnittet och installera det.
 
Ja, katterna är ditlagda för att passa ändamålet, glömde skriva det. Men jag vill fortsätta med katternas namn i samma font men ha med mitt stamnamn som logga om nån förstår. Därför letar jag namnet.
 
Jag prövade också att göra det, men hittar inte dom 2 nya jag lagt in. Lade dom under Windows Fonts, men dom finns inte där.
 
Det måste vara den, om än något modifierad. Vet du eller nån annan hur man kan räta upp texten så den inte är så kursiv?
 
Om det bara är katternas namn och inte några längre stycken du ska skriva så tror jag att det enklaste är att göra namnen som bilder(som din logga är) i något bildbehandlingsprogram.

Och där skriva texten och sen markera den så det blir en ram med handtag.
Sedan trycker man ner CTRL och tar tag i nån av de övre handtagen och drar åt vänster så rätar texten upp sig.

Jag använder Paint Shop Pro...om du har något annat program så kan det skilja på hur man gör detta.
Hoppas du fattar något av detta... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 908
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 399
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår hände nåt väldigt konstigt. Jag fick ett mentalt sammanbrott mitt ute på puben med min pv och bland vänner. Vi hade vart ute och...
Svar
7
· Visningar
1 825
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp