Typisk 60-70-tals trädgård

FadeAway

Trådstartare
Var karaktäriserar en trädgård från dessa årtal. Vi har ju rivit upp alla rabatter längs husväggarna när vi dränerade. Så planen är att göra i ordning trädgården i år. Vi har dock ingen enorm trädgård men eftersom det ska fixas vore det ju roligt med en i samma tidsanda. Inredningen inne går åt 50-70tal och huset i fråga är byggt 69.

Sv: Typisk 60-70-tals trädgård

Vintergrönt (barrväxter, rhododendron..), ölandstok, berberis, spireor är vad jag spontant tänker på. Och betongplattor :)

Sv: Typisk 60-70-tals trädgård

Två hemska granar står utplacerade redan. Rhododendronen åkte när vi dränerade (de stod mot huset). Vi har lite frukträd och vanliga träd ståendes och de får stå kvar. Däremot behöver vi nya häckar. De nuvarande är modell sticksig buske. Inte helt lämpligt när man har småbarn :P

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 498
Senast: cherie
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka