Tylesandsdagarna och inspirationsföreläsning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två fullspäckade dagar med massor av intressanta föreläsare. Tal av Skl's vd. Mycket intressant om hur man lockar ungdomar till världens bästa jobb. Ifrågasatte om att femtio år är den ålder man blir chef inom den kommunala världen är bra och hur löner skulle sättas. Därefter handlade det mycket om vår välfärd och arbetade timmar och jobb för att välfärden ska gå ihop utan skattehöjningar, invandring och andraframtida utmaningar vi i Sverige står inför. Skolan och studenter och bostäder. Tänk att jag är en av de första som får det sämre som pensionär på 100år. Lyssnade på många ministrar från regeringen, såg Säpo vakter och insåg att det är som vanligt. Ju mer man får veta desto mer förstår jag att jag inte vet. Blev mycket överraskad av Gubbväldet som var där, inte för att jag förstod hur de tänkte när seminariet handlade om framtidens utmaningar, trodde att medelåldern skulle vara lägre än 70år och att 95 procent var män, men insikten om hur dessa gubbar inte kan ta in information, lägga ihop det med sin ryggsäck och tänka efter en stund innan de öppnar sina munnar och blir pinsamma. Jag tänkte gå ut i protest en gång, det blev liksom för uppenbart att INGET gått in i huvudet på dem. Jag fick iallafall en omvärldsbevakaning som var mycket positiv med många nya infallsvinklar på hur jag kan vara med och påverka framtiden. Ibland älskar jag mitt jobb! Idag var det Växjö och pep talk om att jag kan mer än jag tror, det sitter i huvudet! Mycket bra det också. Känns jättebra att boosta upp sig när det är motigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka